Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-5-2009 16:22 |
Posts: 9841 |
het hele doel van revisie is kijken of er wat vervangen moet worden.
gewoon reviseren dat blok, weet je tenminste zeker dat ie er weer een tijdje tegenaan kan.
edit: je kunt ook wachten tot er iets kapot loopt en dan 2x zoveel kwijt zijn your choice.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 7-5-2009 om 16:22 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
honda_freak |
7-5-2009 16:23 |
Posts: 7650 |
t zijn wel suzuki blokken, dus op zich ligt de levensduur wel wat hoger dan die van aprilia blokken.
Als 5K km geleden de zuigers zijn vervangen, neem ik aan dat de rest van het cilindergedeelte in ieder geval in orde was?
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
nitirkha |
7-5-2009 16:23 |
Posts: 437 |
Als zoals jij zegt de zuigers vervangen zijn, gaat dat wel goedkomen hoor... 17000 is helemaal niet veel, t enige wat egt hard slijt bij 2 takt zijn de zuigers, en de cilinders, maar die gaan ook wel ff mee.
|
|
|
|
apriliarx50 |
7-5-2009 16:31 |
Posts: 205 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
t zijn wel suzuki blokken, dus op zich ligt de levensduur wel wat hoger dan die van aprilia blokken.
Als 5K km geleden de zuigers zijn vervangen, neem ik aan dat de rest van het cilindergedeelte in ieder geval in orde was?
weet je zeker dat het suzuki blok is want het is een aprilia rs 250 uit 2000.
en in plaats van reviseren kan ik hem ook gewoon deels open maken en kijken of alles er nog goed uitziet.??
en waar moet ik dan op letten.
bedankt voor snelle reacties.
Dit bericht is gewijzigd door apriliarx50 op 7-5-2009 om 16:32 uur.
|
|
|
|
honda_freak |
7-5-2009 16:35 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: apriliarx50
[...]
weet je zeker dat het suzuki blok is want het is een aprilia rs 250 uit 2000.
en in plaats van reviseren kan ik hem ook gewoon deels open maken en kijken of alles er nog goed uitziet.??
en waar moet ik dan op letten.
bedankt voor snelle reacties.
Dit bericht is gewijzigd door apriliarx50 op 7-5-2009 om 16:32 uur.
juh, zijn RGV250 blokjes.
een keertje de kop losttrekken en de cilinder loshalen kan altijd, werkt net als bij een brommer, alleen zijn de onderdelen groter :P (scheelt niet veel)
Als je in het blok wil kijken zullen de carters ook los moeten, en dan kan je net zo goed gelijk reviseren
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Tombrom |
7-5-2009 16:43 |
Posts: 15925 |
sowieso de krukas goed checken. die willen wel eens kapot lopen bij die 250`s
|
|
|
|
Royal Club |
7-5-2009 16:44 |
Posts: 60390 |
beter eerst kosten plaatje opmaken voor het geval je em koopt en er blijkt eea intern kapot te zijn.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
apriliarx50 |
7-5-2009 17:11 |
Posts: 205 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
beter eerst kosten plaatje opmaken voor het geval je em koopt en er blijkt eea intern kapot te zijn.
wat bedoel je hier mee??
motor vraagt hij 2550 euro voor en kappen zien er perfect uit.
remgedeelte ziet er ook goed uit dus gaat alleen over blok.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-5-2009 17:14 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: apriliarx50
[...]
wat bedoel je hier mee??
motor vraagt hij 2550 euro voor en kappen zien er perfect uit.
remgedeelte ziet er ook goed uit dus gaat alleen over blok.
kijk eerst eens wat onderdelen kosten.
Een pakkingset + keerringen is noodzakelijk, of er intern nu wat verrot is of niet.
Als je dat in je hoofd hebt kunt je je blok (zelf?) opentrekken en altijd terugbouwen voor de kosten van de pakkingen etc.
Dat zijn je minimale kosten, daarbovenop komen de kosten van spullen die versleten zijn. Mooiste is om alles na te meten aan de hand van de fabrieksspecificaties, maar veel mensen hebben daar de spullen niet voor. Als je op het oog dingen gaat beoordelen kom je wel een heel eind maar ik vind het nog steeds een halve revisie dan. Toch kun je veel aflezen aan slijtagesporen op de zuigers etc.
Vergeet de bak en koppeling niet als je de boel openmaakt.
Je weet na revisie iig dat je blok er weer goed voorstaat... dan heb je rust in je hoofd
|
|
Too cool for school! |
|
apriliarx50 |
7-5-2009 17:19 |
Posts: 205 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
kijk eerst eens wat onderdelen kosten.
Een pakkingset + keerringen is noodzakelijk, of er intern nu wat verrot is of niet.
Als je dat in je hoofd hebt kunt je je blok (zelf?) opentrekken en altijd terugbouwen voor de kosten van de pakkingen etc.
Dat zijn je minimale kosten, daarbovenop komen de kosten van spullen die versleten zijn. Mooiste is om alles na te meten aan de hand van de fabrieksspecificaties, maar veel mensen hebben daar de spullen niet voor. Als je op het oog dingen gaat beoordelen kom je wel een heel eind maar ik vind het nog steeds een halve revisie dan. Toch kun je veel aflezen aan slijtagesporen op de zuigers etc.
Vergeet de bak en koppeling niet als je de boel openmaakt.
Je weet na revisie iig dat je blok er weer goed voorstaat... dan heb je rust in je hoofd
ow oke bedankt voor tip.
denk dat ik eerst alleen naar cillinder en zuiger ga kijken voor dat heel het blok open gaat.
weet iemand een site waar je dit soort onderdelen kan kopen????
bedankt voor reacties.
heb nu alleen nog een vraag.
is het een beetje een goeie deal voor 2550 euro een aprilia rs250 uit 2000 uiterlijk ziet er nog perfect uit.
en zuiger na 12000 vervangen en totaal km stand is 17000.
ben zelf wel handig maar weet niet of ik een volledige revisie kan uitvoeren.
al vast bedankt
gr wouter
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-5-2009 17:20 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: apriliarx50
[...]
ow oke bedankt voor tip.
denk dat ik eerst alleen naar cillinder en zuiger ga kijken voor dat heel het blok open gaat.
weet iemand een site waar je dit soort onderdelen kan kopen????
bedankt voor reacties.
heb nu alleen nog een vraag.
is het een beetje een goeie deal voor 2550 euro een aprilia rs250 uit 2000 uiterlijk ziet er nog perfect uit.
en zuiger na 12000 vervangen en totaal km stand is 17000.
ben zelf wel handig maar weet niet of ik een volledige revisie kan uitvoeren.
al vast bedankt
gr wouter
als je handig bent kom je al een heel eind.
Zoals ik al zei, het moeilijkste is eigenlijk het meten van dingen. Werkplaatshandboek is vaak wel essentieel voor dit soort dingen.
Ik verwacht trouwens dat de zuigers best goed zullen zijn na 5000km, maar ik wil zelf altijd mn zooi technisch in goede staat hebben, dus als ik twijfel doe ik het meteen goed.
Weet verder niet wat gangbare prijzen zijn voor die apparaten... misschien is het wel helemaal niet rendabel om te reviseren.
|
|
Too cool for school! |
|
apriliarx50 |
7-5-2009 17:43 |
Posts: 205 |
hoeveel km kan zoon blok ongeveer draaien als je hem gewoon goed onderhoud??
dus bedoel ik geen hele revisie maar gewoon zuiger en cillinder wand in de gaten houden en optijd olie verversen enz.
weet ook wel dat jullie dat niet precies weten maar is het dat ik nog 3000 kan rijden voor een revisie of nog 10000??
en weet iemand of het geld de motor waard is want weet dat twee takt duur in onderhoud is.
|
|
|
|
robinderbigpr |
7-5-2009 17:58 |
Posts: 116 |
ik geloof dat het om de 10 a 15 duizend km nieuwe zuigers is en nieuwe krukas (dus hooftrivizie) bij de 30.000
ze zijn onwijs duur in onderhoud en veel werk
|
|
|
|
apriliarx50 |
7-5-2009 18:18 |
Posts: 205 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robinderbigpr
ik geloof dat het om de 10 a 15 duizend km nieuwe zuigers is en nieuwe krukas (dus hooftrivizie) bij de 30.000
ze zijn onwijs duur in onderhoud en veel werk
ow oke dat is mooi om te horen.
weet iemand een site waar je voor deze motor onderdelen kunt kopen??
|
|
|
|
Joel_koningslust |
7-5-2009 19:14 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
juh, zijn RGV250 blokjes.
een keertje de kop losttrekken en de cilinder loshalen kan altijd, werkt net als bij een brommer, alleen zijn de onderdelen groter :P (scheelt niet veel)
Als je in het blok wil kijken zullen de carters ook los moeten, en dan kan je net zo goed gelijk reviseren
en welke aprilia blokjes bedoel je dan?
aprilia heeft zelf namelijk nog niet veel blokjes ontwikkeld. meestal kopen ze er ergens gewoon in bij een fabriek ( suzuki, minarelli, bimota of waar dan ook )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|