Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 90,3cc Simonini cilinderkit (AM6), kapotte 90mm drijfstang...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56399 - 90,3cc Simonini cilinderkit (AM6), ...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 8089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 7-5-2009 12:16 Print topicpost

Posts: 1554
Hallo allemaal beste mede BF'ers,





Ik heb ooit eens een 46mm slag Simonini krukas gekregen voor mijn AM6 blok. Hij was verder nog helemaal prima alleen de drijfstang was gebroken.

Ik heb hem vervolgens uit elkaar geperst en ben nu hard opzoek naar een andere drijfstang.


Uiteraard heb ik ook al contact opgenomen met Pro tuning, de importeur in Nederland van dit merk, maar die kan alleen maar complete krukassen aan je verkopen. Dus helaas heb ik daar niet veel aan...


Vandaar dat ik het ook even zo probeer of iemand wat informatie weet of een nuttige tip zodat ik op zoek kan gaan naar een passende drijfstang.


Het big-end gat van 22mm en 11,8mm dik is toch wel een redelijk voorkomende maat bij vele brommers en scooters.
Helaas zie je veel minder vaak 90mm drijfstangen voorbij komen...

En dan het grootste nadelige puntje... de uitzonderlijke small-end maat.
Simonini maakt namelijk gebruik van een 50mm 14pen zuiger.

Maar goed, in het uiterste geval stap ik over op een 50mm 12 pen zuiger.


Kortom:

- Wie weet welke brommers/crossers ook gebruik maken van 90mm drijfstangen?
- Ik weet dat Derbi gebruik maakt van 90mm drijfstangen, heeft iemand maten voor me of kan die die opmeten voor mij? (kan je ook opmeten als krukas nog in elkaar zit)
- Wie heeft er tips / nuttige info?




Dit bericht is gewijzigd door Razor op 7-5-2009 om 12:18 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!

Error1991 7-5-2009 12:19 Print reply

Posts: 939
even nieuwsgierig, wat betaal je voor zo'n los krukas dan?

zou je het anders niet kunnen laten fabriceren door iets of iemand als je alle maten hebt moet dat toch te doen zijn?

Dit bericht is gewijzigd door Error1991 op 7-5-2009 om 12:20 uur.
 
-simon- 7-5-2009 12:21 Print reply

Posts: 8211
http://www.emot.nl/w...od&productId=324
die is 88mm en de rest volgens mij een heel eind gelijk op small end na.
kijk anders eens verder op die site. staat best veel op.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Royal Club 7-5-2009 12:29 Print reply

Posts: 60390
neem ns contact op met damsport, misschien kunnen zij jou verder helpen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
honda fryslan 7-5-2009 12:33 Print reply

Posts: 1914
nsr drijfstang? maat van de bigendpen weet ik zo niet maar is wel 90mm lang..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Razor 7-5-2009 12:43 Print reply

Posts: 1554
bedankt voor de antwoorden tot nu toe al !

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Error1991
even nieuwsgierig, wat betaal je voor zo'n los krukas dan?

zou je het anders niet kunnen laten fabriceren door iets of iemand als je alle maten hebt moet dat toch te doen zijn?

Dit bericht is gewijzigd door Error1991 op 7-5-2009 om 12:20 uur.


Op maat laten fabriceren is onbetaalbaar helaas. En nieuwe krukas kost 190 euro ex verzenden dacht ik uit me hoofd. Laten persen en balanceren is gratis voor mij... Dus losse drijfstang is stukken goedkoper

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
http://www.emot.nl/w...od&productId=324
die is 88mm en de rest volgens mij een heel eind gelijk op small end na.
kijk anders eens verder op die site. staat best veel op.


Emot heb ik idd al bekeken. Ik heb hen ook al gemaild met de vraag of zij er één hebben en/of andere oplossing

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
neem ns contact op met damsport, misschien kunnen zij jou verder helpen


Damsport was ik idd van plan nog te mailen. iig bedankt voor de tip !

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
nsr drijfstang? maat van de bigendpen weet ik zo niet maar is wel 90mm lang..

Kijk, dat is ook mooie info iig. Nu alleen te weten komen wat de overige maten zijn
 
blowdown en een powerband te koop!
Royal Club 7-5-2009 12:45 Print reply

Posts: 60390
oh trouwens, op damsport staat ook een 46mm slag krukas, 145 euro, drijfstanglengte weet ik alleen niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 7-5-2009 12:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
oh trouwens, op damsport staat ook een 46mm slag krukas, 145 euro, drijfstanglengte weet ik alleen niet



motoforce zeker?

die heb ik ook, maar dan 43mm. maar dan issie daar wel goedkoop?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 7-5-2009 12:49 Print reply

Posts: 60390
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Razor 7-5-2009 12:53 Print reply

Posts: 1554
ja daar had ik het met steven gister ook ff over op msn keiji, maar die heeft sowieso maar drijfstang 85mm. En ik neem aan dat CIG betekent cilinderinhoud? En als die 88cc vind ik vrij vaag... met 50mm boring kom je toch echt uit op 90,3cc. Of ze moeten een hele vage boring weer gebruiken...

Ook ziet het small-end er op dat plaatje ook veel minder groot uit dan die van Simonini.

 
blowdown en een powerband te koop!
Royal Club 7-5-2009 12:55 Print reply

Posts: 60390
staat onderaan stukje tekst dat je dan vrij simpel van een top alu,
wat ik heb dus, een 90cc maakt. klopt dus wel gewoon.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 7-5-2009 12:55 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
ja daar had ik het met steven gister ook ff over op msn keiji, maar die heeft sowieso maar drijfstang 85mm. En ik neem aan dat CIG betekent cilinderinhoud? En als die 88cc vind ik vrij vaag... met 50mm boring kom je toch echt uit op 90,3cc. Of ze moeten een hele vage boring weer gebruiken...

Ook ziet het small-end er op dat plaatje ook veel minder groot uit dan die van Simonini.



daar gaan ze gewoon uit van 47mm boring. dus de meest gangbare maat qua grotere cilinders
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 7-5-2009 12:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


daar gaan ze gewoon uit van 47mm boring. dus de meest gangbare maat qua grotere cilinders

met 47.6, wat de meest gebruikte maat is, kom je dan alsnog uit op 81cc, denk dat dat cig88 gewoon artikel code is ofzo
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Razor 7-5-2009 13:06 Print reply

Posts: 1554
ja dacht ik ook eerst maar het staat bij heel veel krukassen vermeld. En artikelcode doen ze niet in de titel denk ik.

Maar goed, krukas is toch ongeschikt ivm de 5mm te korte drijfstanglengte...



 
blowdown en een powerband te koop!
Joel_koningslust 7-5-2009 13:08 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
ja dacht ik ook eerst maar het staat bij heel veel krukassen vermeld. En artikelcode doen ze niet in de titel denk ik.

Maar goed, krukas is toch ongeschikt ivm de 5mm te korte drijfstanglengte...






dan neem je een hogere zuiger?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Razor 7-5-2009 13:21 Print reply

Posts: 1554
Dat zou een beetje een onlogische actie zijn. Eerst een compleet nieuwe krukas uit het buitenland kopen (145 euro + verzendkosten uit buitenland) en dan ergens een 50mm boring zuiger vinden die ook nog eens het pistonpen gat 5mm hoger heeft liggen. En dan ook nog eens zorgen dat het een zuiger is met pen 14.

Dat is ten 1e onhaalbaar denk ik (en er gaat veel tijd in zitten). En ten 2e kom ik dan sowieso ruim boven de 200 euro uit, en kan ik dus beter een andere krukas kopen van Simonini bij Pro Tjoening.
Maar dat is vooralsnog even de laatste optie voor mij...
 
blowdown en een powerband te koop!

Dit topic is 8089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved