Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - sproeiermaat- verschillende snelheden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #56393 - sproeiermaat- verschillende snelhed...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xbcc 6-5-2009 21:16 Print topicpost
Posts: 57
Eerst liep mijn scooter 45 met sproeiermaat 50. Toen haalde ik de prop uit de uitlaat en met sproeiermaar 50 ging ik tegen de 60. Nu ik er sproeiermaat 54 in heb gedaan gaat ie maar 50, hoe komt dit?? En is de bougiekleur met sproeiermaat 65 zo goed?




nog een vraagje: wat hoor je als de scooter steeds meer toeren maakt maar hij gaat niet harder (voor het afstellen van rolletjes)?

Het gaat om een peugeot zenith snor.

alvast bedankt




Dit bericht is gewijzigd door xbcc op 6-5-2009 om 21:17 uur.
 

DerbiLimited08 6-5-2009 21:26 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xbcc
Eerst liep mijn scooter 45 met sproeiermaat 50. Toen haalde ik de prop uit de uitlaat en met sproeiermaar 50 ging ik tegen de 60. Nu ik er sproeiermaat 54 in heb gedaan gaat ie maar 50, hoe komt dit?? En is de bougiekleur met sproeiermaat 65 zo goed?
afbeelding



nog een vraagje: wat hoor je als de scooter steeds meer toeren maakt maar hij gaat niet harder (voor het afstellen van rolletjes)?

Het gaat om een peugeot zenith snor.

alvast bedankt




Dit bericht is gewijzigd door xbcc op 6-5-2009 om 21:17 uur.




Dan moeten er zwaardere rollen in. Er zitten dan te lichte rollen in waardoor die veel toeren maakt

 
xbcc 7-5-2009 18:19 Print reply
Posts: 57
Is mijn bougiekleur dan goed?

Hoe weet ik dan welke rolletjes ik nu nodig heb?
Ik heb er standaard rolletjes in zitten en ik heb niet de originele uitlaat en de prop is eruit. Nu gaat mijn scooter 50 met wind mee, dus normaal ongeveer 46 of zo.
Het gaat om een peugeot zenith snor.

Dit bericht is gewijzigd door xbcc op 7-5-2009 om 18:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door xbcc op 7-5-2009 om 18:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door xbcc op 7-5-2009 om 18:23 uur.
 
grasmaaier89 7-5-2009 18:35 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xbcc
Is mijn bougiekleur dan goed?

Hoe weet ik dan welke rolletjes ik nu nodig heb?
Ik heb er standaard rolletjes in zitten en ik heb niet de originele uitlaat en de prop is eruit. Nu gaat mijn scooter 50 met wind mee, dus normaal ongeveer 46 of zo.
Het gaat om een peugeot zenith snor.

Dit bericht is gewijzigd door xbcc op 7-5-2009 om 18:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door xbcc op 7-5-2009 om 18:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door xbcc op 7-5-2009 om 18:23 uur.



Bougiekleur is niet helemaal goed, moet koffiebruin zijn.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
ronaldt 7-5-2009 18:36 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



Bougiekleur is niet helemaal goed, moet koffiebruin zijn.


blaat. Boegiekleur zegt lang niet alles. Het 'gevoel' zegt je veel meer.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Derbi-Olaf 7-5-2009 19:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


blaat. Boegiekleur zegt lang niet alles. Het 'gevoel' zegt je veel meer.

bougiekleur zegt anders wel wat over de smering
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Intenso 7-5-2009 19:44 Print reply

Posts: 2922
zenith snor kan niet harder dan 65 wat je er ook aan doet komt omdat er niet meer uit die cilin der is te halen.

als je een scootercilinder erop zet ga je al veel harder omdat je je dan 4 spoelkanalen hebt zeg maar 2 in 2 delen en met die snorcilinder maar 2 kanalen dus 1 keer 2 delen. moeilijk uit te leggen maja.
en ook heb je dan meteen 3 spoelpoorten meer een stuk grotere uitlaat poort.
dan moet je een buxy of speedake cilinder hebben.

met rollen moet je gewoon luisteren naar je toeren als je denkt dat hij te veel toeren maakt gewoon wat zwaardere rollen nemen.
en andersom natuurlijk ook.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
honda-mtx-125cc-euro 7-5-2009 20:07 Print reply
Posts: 165
je bolugie kleur is goed

zwart = teveel benzine
wit= te weinig
chocola kleur = cilinder gaar:"G
kofiie met melk kluer zoals die van jou = perfect
 
xbcc 8-5-2009 0:53 Print reply
Posts: 57
Hoeveel zwaarder zou ik de rolletjes dan nemen?
 
xbcc 8-5-2009 11:41 Print reply
Posts: 57
iemand die mij alsjeblieft snel kan helpen? hoeveel zwaarder moeten ze?
 
Tombrom 8-5-2009 11:59 Print reply

Posts: 15925
wat heb je nu?
 
xbcc 8-5-2009 12:14 Print reply
Posts: 57
ik denk 8.5 gram, origineel dus
 
honda-mtx-125cc-euro 8-5-2009 12:22 Print reply
Posts: 165
9.2 is er togh ?
 
xbcc 10-5-2009 19:14 Print reply
Posts: 57
Ik heb er andere rollen in gedaan van 10,5 gram, eerste waren ze 8,5 gram. Met de zwaardere rollen heeft ie nog steeds dezelfde snelheid. Moet ik er mischien lichtere drukveer erin doen? Hoe weet je hoe sterk je huidige veer is?

Ik vraag dit omdat ik niet weer geld wil verspillen aan dingen waaraan ik niks heb.
 
kpotmake 10-5-2009 19:41 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mtx-125cc-euro
je bolugie kleur is goed

zwart = teveel benzine
wit= te weinig
chocola kleur = cilinder gaar:"G
kofiie met melk kluer zoals die van jou = perfect

je moet gwn niet puur en alleen op de bougie gaan afstellen, is een goede indicatie maar er zijn ook nog andere dingen waar je op moet letten hea
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
xbcc 10-5-2009 23:07 Print reply
Posts: 57
of is 10,5 gram te zwaar?
 

Dit topic is 8676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved