Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda MB slipt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 634 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #56386 - Honda MB slipt
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 6-5-2009 17:33 Print reply

Posts: 1687
he leuk, dit heb ik ook..
als ik ga remmen loopt hij gigantisch aan..
sta ik stil, duw brommer meter naar achter, ishij weer los..
moet ik dus achterrem maar vergeten..

ikzelf denk dat het bijmij komt door losse voering.. die dan vastslaat, maar dat zie ik vanavond,





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
rem 'over de nok'
of trommel beschadigt/roestig. als je op je as gaat slaan wel zorgen dat je de draad niet beschadigt.

wat bedoel je met, rem 'over de nok'....




als je as moeilijk eruitgaat, kans groot dattie krom is.. ff controleren en als hij krom is, uiteraard vervangen door een nieuwe
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-5-2009 18:35 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje






[...]

wat bedoel je met, rem 'over de nok'....




als je as moeilijk eruitgaat, kans groot dattie krom is.. ff controleren en als hij krom is, uiteraard vervangen door een nieuwe


Aan die as zitten 2 platte kanten die de voering naar buiten duwen.
Als je voering en trommel te ver versleten is kan de as 90 graden en meer draaien.
Op die manier wordt hij dus niet terug geduwt door de veren/voering en blijft de rem erop staan.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
rik hulkenberg 6-5-2009 23:23 Print reply

Posts: 10029
haal je achterwiel eruit
en meet de remvoering op is dit minder dan 2mm dan moet je ze vervangen
voor het monteren trommelgoed schoonmaken en effe schuurpapiertje door de binnenkant heen

@ thijsje blijft je achterrem hangen ?
 
faray 7-5-2009 17:28 Print reply
Posts: 70
hm raar ik heb de rem er uit liggen nu, het remblok materiaal is 3 mm. wel is het voor z'n 80 % glimmend glad geworden. wat voor materiaal moet het zijn heel hard of zacht, glad of ruw?

Greez
 
Derbi-Olaf 7-5-2009 17:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
he leuk, dit heb ik ook..
als ik ga remmen loopt hij gigantisch aan..
sta ik stil, duw brommer meter naar achter, ishij weer los..
moet ik dus achterrem maar vergeten..

ikzelf denk dat het bijmij komt door losse voering.. die dan vastslaat, maar dat zie ik vanavond,





[...]

wat bedoel je met, rem 'over de nok'....




als je as moeilijk eruitgaat, kans groot dattie krom is.. ff controleren en als hij krom is, uiteraard vervangen door een nieuwe

bij jou zijn het dus gewoon versleten remvoeringen dan krijg je het over-nok verschijnsel


wat vaker gedaan word bij zeldzaam spul is 2 plaatjes tussen de voering en je nok zetten dan gaat het weer ff mee.
Maar aangezien remvoeringen van honda net geen 5 euro kosten ...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijsje 7-5-2009 18:15 Print reply

Posts: 1687
zit nog 2 mm op.
op is alstie op metaal remt

heb gister alles uit elkaar gehad, die as, waar de remhevel aanzit, was helemaal uitgelubbert van de remnaaf..
dus ander remnaaf gepakt, andere as


ook zitten er 'normaal gesproken' schuine kanten aan de voering, dit was bij mij weggesleten, weer schuin geveilt, en kan dr weer tegen aan



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
faray 9-5-2009 0:17 Print reply
Posts: 70
ik ben vandaag ff langs de brommerzaak gegaan met die remschoenen. maar hij zei dat ze nog gewoon goed waren, en dat misschien het wiel was uitgesleten. waardoor die remschoenen zo ver uit elkaar worden gedrukt dat dat plaatje wat ze uit elkaar drukt horizontaal staat waardoor het wiel wordt geblokkeerd.(zo ongeveer..:P)
ik heb dit net even uit geprobeerd maar dit is absoluut niet zo, ik rem maar een klein beetje en ze zitten er tegen aan.

ik ga volgende week met wiel en al er langs maar misschien dat iemand weet wat er dan aan de hand zou kunnen zijn.

Dit bericht is gewijzigd door faray op 8-5-2009 om 16:24 uur.
 
rik hulkenberg 9-5-2009 0:29 Print reply

Posts: 10029
remplaat niet goed gecentreert ? te strak afgesteld
 
faray 9-5-2009 0:38 Print reply
Posts: 70
ja maar het rare is dat ik er nooit last van heb gehad, en toen ik hem s 'ochtends uit de schuur haalde was het op eens
 
rik hulkenberg 9-5-2009 0:41 Print reply

Posts: 10029
dan zo ik effe remblokken opschuren/remtrommel en alles weer monteren en als je de achteras definitief vast zet rem intrappen tijdens het vastzetten
 
faray 10-5-2009 9:37 Print reply
Posts: 70
heb het opgeschuurd enz. maar is nog steeds niet weg
ik breng hem denk ik dan maar naar een reparateur.
 
faray 18-5-2009 8:12 Print reply
Posts: 70
ik heb de brommer weg gebracht om nagekeken te laten worden maar ze konden ook niks vinden.. is het misschien mogelijk dat de het rubber van de buitenband oud is ofzo?, er zit nog wel goed profiel op..
 
lukebanning 18-5-2009 9:11 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faray
ik heb de brommer weg gebracht om nagekeken te laten worden maar ze konden ook niks vinden.. is het misschien mogelijk dat de het rubber van de buitenband oud is ofzo?, er zit nog wel goed profiel op..

dan ga je niet vol in de slip, da's onmogelijk...
spreek je zo wel op school effe... :p
 
faray 19-5-2009 23:46 Print reply
Posts: 70
denk dat ik al een vermoede heb wat er aan de hand was, de remblokken waren nat geworden ofzo(het regende) waardoor ze lichtelijk uitzetten, ik heb er nu namelijk een paar keer mee geremd waardoor het warm wordt en nu is het gewoon helemaal weg..
wel raar omdat ik vaak genoeg door de regen gereden heb dat ik er nooit eerder last van had maar goed opgelost dus
 
rik hulkenberg 19-5-2009 23:48 Print reply

Posts: 10029
remblokken die uitzetten omdat ze nat worden
dat is echt onmogenlijk
 

Dit topic is 1840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved