Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tzr blijft kvs er uit gooien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 767 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56384 - tzr blijft kvs er uit gooien
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tzr michel 6-5-2009 12:11 Print topicpost
Posts: 36
Hallo zoals de titel al aan duid blijft mijn tzr de koelvloeistof eruit gooien door de uitlaat.

Nu heb ik al 2 keer alle pakkingen vervangen van de cilinder maar hij blijf alles dr uit gooien.
(kon ook niet zoveel aan de pakkingen ontdekken kwa schaden ofzo)

Ik heb ook na de cilinder gekeken maar daar heb ik niets bijzonders aan kunnen ontdekken.

Cilinder zelf is nog maar 2000/3000km oud.

Wat me voor de rest nog opviel is dat als de drukdop er niet opzit, dat er dan rook uit de radiator komt en veel minder kvs uit de cilinder komt...

Heeft iemand een idee wat het nu nog zou kunnen zijn?

mvg Michel
 

MarTijn tzr 6-5-2009 12:14 Print reply

Posts: 6970
borrelt het kvs ook uit het plastic bakje waar het kvs in zit?
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
tzr michel 6-5-2009 12:19 Print reply
Posts: 36
Nee alleen bij mn radiator...
 
MarTijn tzr 6-5-2009 12:26 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tzr michel
Nee alleen bij mn radiator...


ik denk dan toch dat je pakking niet goed zit. of in het ergste geval dat je cilinder iets krom is. heb je een glasplaat tot je beschikking? dan kun je daar je cilinder op leggen en dan kun je zien of die recht is.
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
tzr michel 6-5-2009 12:30 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


ik denk dan toch dat je pakking niet goed zit. of in het ergste geval dat je cilinder iets krom is. heb je een glasplaat tot je beschikking? dan kun je daar je cilinder op leggen en dan kun je zien of die recht is.


Als het dan een pakking is welke vermoed je dan? De voet- of de koppakking?

En een glasplaat heb ik hier wel ergens. Ik neem aan gewoon er op leggen?
 
MarTijn tzr 6-5-2009 12:36 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tzr michel
[...]


Als het dan een pakking is welke vermoed je dan? De voet- of de koppakking?

En een glasplaat heb ik hier wel ergens. Ik neem aan gewoon er op leggen?


je hebt toch wel allebei vervangen? is eigenlijk niet zo te zeggen. wss de koppaking.

en ja je moet hem er gewoon op leggen en kijken of je er een kromming/deukje oid op ziet
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
tzr michel 6-5-2009 12:41 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


je hebt toch wel allebei vervangen? is eigenlijk niet zo te zeggen. wss de koppaking.

en ja je moet hem er gewoon op leggen en kijken of je er een kromming/deukje oid op ziet


ja natuurlijk alle 3 vervangen:
koppakking
voetpakking
en die andere pakking bij de kop (die grote ring)

maja dan ga ik zo eens kijken of mn cilinder krom is.
 
yionix 6-5-2009 16:02 Print reply
Posts: 307
Radiateur lek? beschrijf ff waar het precies vandaan komt..
 
popiv 6-5-2009 16:29 Print reply

Posts: 593
heb je mss koelvloeistof aangesloten op je carburateur?

En zou het niet kunnen dat er in je carter iets kapot is waardoor die KVS ergens komt waar het niet hoort te zijn?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
cnorretje 6-5-2009 16:31 Print reply

Posts: 851
cil/kop gescheurd?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-5-2009 16:32 Print reply

Posts: 17929
heb je je uitlaat schoongemaakt tijden het vervangen van de pakkingen?
 
tzr michel 6-5-2009 16:34 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yionix
Radiateur lek? beschrijf ff waar het precies vandaan komt..


Volgens mij stond er in mn begin post dat het via mn uitlaat er uitkwam maar okee...

En volgens mij heb ik het probleem al gevonden...
Er zijn namelijk 2 soorten pakkingen voor am6 blokken, voor een "oud" en een "nieuw" am6 blok.
Het verschil hier tussen is dat de rubbere pakking in de kop (de grote ronde) er is namelijk een dikke en een dunne daar voor.
De dikken is volgens mij voor het "oude" am6 blok en de dunne voor het "nieuwe" am6 blok
En als de dikke ring er tussen zit sluit de pakking die tussen de koelruimte en de cilinderruimte zit niet goed genoeg af.

Maja ik hoop dat ik het nu gevonden heb.

In iedergeval bedankt voor jullie hulp
 
popiv 6-5-2009 16:42 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tzr michel
[...]


Volgens mij stond er in mn begin post dat het via mn uitlaat er uitkwam maar okee...

En volgens mij heb ik het probleem al gevonden...
Er zijn namelijk 2 soorten pakkingen voor am6 blokken, voor een "oud" en een "nieuw" am6 blok.
Het verschil hier tussen is dat de rubbere pakking in de kop (de grote ronde) er is namelijk een dikke en een dunne daar voor.
De dikken is volgens mij voor het "oude" am6 blok en de dunne voor het "nieuwe" am6 blok
En als de dikke ring er tussen zit sluit de pakking die tussen de koelruimte en de cilinderruimte zit niet goed genoeg af.

Maja ik hoop dat ik het nu gevonden heb.

In iedergeval bedankt voor jullie hulp



volgens mij verschilt dat gewoon per cilinder hoor
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
tzr michel 6-5-2009 16:59 Print reply
Posts: 36
naja als je op easyparts ofzo kijk zie je ook het oude en nieuwe blok staan maar ik denk ook dat het verschillend per cilinderkop is..
 

Dit topic is 1133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved