Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - zuiger puch (spoed)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1351 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56344 - zuiger puch (spoed)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2912 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arjenyz125power 4-5-2009 16:26 Print topicpost

Posts: 102
hallo
we zijn de puch van mijn vriend weer in elkaar aan het zetten en nu lopen we tegen het volgende probleem op:
we weten niet hoe de zuiger aan de drijfstang vast moet, in de ene kant van de zuiger zitten kleine gaatjes, moeten deze gaatjes naar de inlaadpoort of na de uitlaadpoort?

Alvast bedankt
 

Banaan 4-5-2009 16:27 Print reply

Posts: 5725
inlaat
 
Arjan 2-Stroke 4-5-2009 16:32 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
inlaat


en als het goed is staat er ook een pijltje op de bovenkant vd zuiger, die moet altijd naar de uitlaat
 
Trekhaak FM 106.0MHz
arjenyz125power 4-5-2009 16:38 Print reply

Posts: 102
we kunnen het pijltje niet meer vinden.
maar weet je zeker dat de gaatjes naar de inlaad moeten?
 
marjo 4-5-2009 16:40 Print reply

Posts: 1211
Kijk anders ff of er een technische tekening van is waar het op staat dan weet je het iig cker
 
Derbi-Olaf 4-5-2009 16:42 Print reply

Posts: 14999
gaatjes altijd naar de inlaat!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
arjenyz125power 4-5-2009 16:45 Print reply

Posts: 102
oke we zijn er uit geen replies meer a.u.b
bedankt
 
Teunis 4-5-2009 17:58 Print reply

Posts: 1073
bedenk even hoe een 2 takt werk
dan moeten de gaten wel aan de inlaat kant zitten anders kan je geen bezine aanzuigen tijdens je compressieslag
 
Harold 4-5-2009 19:53 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
bedenk even hoe een 2 takt werk
dan moeten de gaten wel aan de inlaat kant zitten anders kan je geen bezine aanzuigen tijdens je compressieslag


Hoeft niet. Als het gaatjes zijn voor de zogenaamde boostpoortjes wel. Maar je ziet ook nog wel eens dat mensen 1 of 2 gaatjes onder elkaar aan de uitlaatkant maken voor een betere smeering (dat zou hier ook best het geval kunnen zijn).

Standaard zuigergestuurde cilinders hebben gewoon dichte zuigers. Een originele puch cilinder heeft geen boostpoortjes en de zuiger ook geen gaatjes.

Dus kijk nog even goed naar je cilinder en zuiger.

Het is betrouwbaarder om te kijken of de slotjes van de zuigerveren in een lijn lopen waar die geen poort tegen komt. Kan er iigv niks misgaan.
 
PraatPaal 4-5-2009 21:26 Print reply

Posts: 7977
Harold bazelt volgens mij, ik ken wel de inkepingen op de kop van een zuiger, maar de zal je bij een fabrieks puch zuiger écht niet vinden.

@Topicstarter:

Als jij de 38mm (50cc) puch zuiger hebt die ik me voorstel, met een breed, vierkant vlak meteen onder de zuigerveer.
Dit vlak hoort in 99% van de gevallen boven en bij de zuiger die ik net noemt zit het zuigerslotje (waar de zuigerveer open is ) daar precies boven.
bij veel andere puchzuigers zit hij links- of rechts onder.
 
der Chef 4-5-2009 21:45 Print reply

Posts: 3265
gaten bij een puch altijd naar de inlaat
wat voor cilinder dan ook
 
Harold 6-5-2009 12:07 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Harold bazelt volgens mij, ik ken wel de inkepingen op de kop van een zuiger, maar de zal je bij een fabrieks puch zuiger écht niet vinden.

@Topicstarter:

Als jij de 38mm (50cc) puch zuiger hebt die ik me voorstel, met een breed, vierkant vlak meteen onder de zuigerveer.
Dit vlak hoort in 99% van de gevallen boven en bij de zuiger die ik net noemt zit het zuigerslotje (waar de zuigerveer open is ) daar precies boven.
bij veel andere puchzuigers zit hij links- of rechts onder.


Ik wil er mee zeggen dat er zat originele puchzuigertjes zijn waar mensen zelf gaatjes in hebben geboort aan de uitlaat zeide (voor een beter smering zogenaamd). Ben ze zelf regelmatig tegen gekomen in afgedankte blokjes.
Maar inderdaad, 1 of 2 gaten net onder de zuigerveer moeten altijd naar de inlaat.
 

Dit topic is 2912 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved