Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dubbel oplopende trommelrem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56310 - Dubbel oplopende trommelrem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 2-5-2009 17:30 Print topicpost
Posts: 5327
Er zijn hier vast mensen die ervaring hebben met het afstellen van een dubbel oplopende trommel. (cr480 '83)

ik heb al van alles geprobeerd, kabel tijdelijk zo stellen tot je er een hoort slepen, dan met het stangetje stellen tot het wiel nog iets zwaarder gaat lopen, of de rem zo vast mogelijk getrokken met ijzerdraad en dan met het stangetje gaan draaien tot je de kabel zag bewegen. heb vanalles geprobeerd.

Hoop dat iemand mij de goede methode kan vertellen, want op deze manier krijg ik het ding maar niet aan het remmen.

de trommel zelf is trouwens niet versleten, schoenen zien er netjes uit en het mechannisme staat netjes in het vet, net als de kabel.

p.s. ik weet dat het niet zal gaan remmen als een schijf, maar het zou toch op z'n minst beter moeten remmen dan de enkel oplopende trommel van m'n yz125 '82er.
 
tune tweak fiddle bang bummer

MarTijn tzr 2-5-2009 17:47 Print reply

Posts: 6970
misschien zijn je remschoenen opgesleten.
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-5-2009 18:09 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
misschien zijn je remschoenen opgesleten.


wat heeft dat te maken met het afstellen van een dubbel oplopende trommelrem?

 
Too cool for school!
Harold 2-5-2009 19:07 Print reply

Posts: 1052
Ik heb hier toevallig nog zo'n wiel liggen van een 83'er.
Volgens mij moet je aan de hand van de merktekentjes het afstellen.
Het stangetje even ontkoppelen en beide met de hand draaien en onthouden hoe de merktekentjes tegenover elkaar staan (of even met een stift een streepje zetten, op de hevels is als het goed is al een puntje ingeslagen.
Dan het stangetje weer er in zetten en hem zo zetten dat beide ingetrokken tegelijk voor het merktekentje komen te staan.
Helemaal exact klopt het dan nog niet, maar daarvoor zal hij denkik toch echt in moeten lopen.
Als je de veer er even afhaalt tijdens het stellen gaat het waarschijnlijk ook wat makkelijker.

Even voor de duidelijkheid, ik heb het zelf nog nooit gedaan! Maar misschien kun je er iets mee.
 
De Schout 2-5-2009 20:19 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Ik heb hier toevallig nog zo'n wiel liggen van een 83'er.
Volgens mij moet je aan de hand van de merktekentjes het afstellen.
Het stangetje even ontkoppelen en beide met de hand draaien en onthouden hoe de merktekentjes tegenover elkaar staan (of even met een stift een streepje zetten, op de hevels is als het goed is al een puntje ingeslagen.
Dan het stangetje weer er in zetten en hem zo zetten dat beide ingetrokken tegelijk voor het merktekentje komen te staan.
Helemaal exact klopt het dan nog niet, maar daarvoor zal hij denkik toch echt in moeten lopen.
Als je de veer er even afhaalt tijdens het stellen gaat het waarschijnlijk ook wat makkelijker.

Even voor de duidelijkheid, ik heb het zelf nog nooit gedaan! Maar misschien kun je er iets mee.


heb weer paar leuke ideeen om te proberen in ieder geval. kwam ook nog iets tegen op google van monteren met stoepkrijt op de schoenen en kijken hoe ze afteken. ga morgen weer lekker beunen.

 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved