Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nsr koppeling moer.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 652 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #56286 - Nsr koppeling moer.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Danny_H 1-5-2009 14:57 Print topicpost

Posts: 333
Goedemiddag,

nouw ben ik dus bezig om mijn blok uit elkaar te halen voor revisatie, zie ik dat op de koppeling een soort moer zit met maar vier inhammen.

volgens de faq over honda blok revisatie staat alleen dat het een "speciale" moer is maar er staat niet bij hoe die er af moet.

en bij de knowledge base staat er ook niks.

dus mijn vraag hoe krijg ik dat ding eraf
Pic's:




 

banus19 1-5-2009 15:28 Print reply

Posts: 425
bij een mb zit het vast met een clipje, is dat hier ook niet zo? ik zie eigenlijk niet echt een soort moer?
 
Honda's are like: Rawr
Danny_H 1-5-2009 15:30 Print reply

Posts: 333
bij mb en mt zit het ind vast met een clipje.
maar bij nsr is dat niet zo.
de moer zit precies in het midden, dat donkere schijfje
 
Derbi-Olaf 1-5-2009 15:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Danny_H
bij mb en mt zit het ind vast met een clipje.
maar bij nsr is dat niet zo.
de moer zit precies in het midden, dat donkere schijfje

dit systeem ken ik niet van de honda's MBX80 heeft het ook met een clipje?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Danny_H 1-5-2009 15:33 Print reply

Posts: 333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dit systeem ken ik niet van de honda's MBX80 heeft het ook met een clipje?


bij mbx 80 weet ik het niet.
deze is wss van een 80 cc-er want het is een 4 plaats koppeling.

en k heb ook even opgezocht of er een speciale sleutel voor is maar die zijn er niet voor honda, alleen voor scoots.


Dit bericht is gewijzigd door Danny_H op 1-5-2009 om 15:35 uur.
 
Streethonda 1-5-2009 15:42 Print reply

Posts: 2114
pak gewoon ff een schroevendraaier en tik hem los
 
Danny_H 1-5-2009 15:44 Print reply

Posts: 333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streethonda
pak gewoon ff een schroevendraaier en tik hem los


das lastig want dan draait die mee maar ik ga het even beunhazerig proberen door hm vast te knellen ofso iets
 
Streethonda 1-5-2009 15:45 Print reply

Posts: 2114
hiervoor heb je nou zuigerstops
ik had dezelfde moer bij mijn nsr maar dan met 3 inhammen. als je geen zuigerstop hebt zet je ff een stuk hout ofzo tussen je wiel en zet je hem in zijn 1.
 
Danny_H 1-5-2009 15:52 Print reply

Posts: 333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streethonda
hiervoor heb je nou zuigerstops
ik had dezelfde moer bij mijn nsr maar dan met 3 inhammen. als je geen zuigerstop hebt zet je ff een stuk hout ofzo tussen je wiel en zet je hem in zijn 1.


zuigerstop is lastig als de krukas al uit het blok is
maar wonderbaarlijk is het gelukt:P
k heb een bout in de koppeling gedraaid en toen met een spanband aan het hek vast gemaakt
paar harde tikken en hij was los

bedankt voor de hulp


 
banus19 1-5-2009 18:25 Print reply

Posts: 425
<3 spanbanden
 
Honda's are like: Rawr
Saknet 1-5-2009 19:27 Print reply

Posts: 10355
zuigerstop = voor het geval je je small end lager toch al gaat vervangen, en je bigend is er ook niet heel blij mee..

Gewoon een doek tussen de tandwielen van koppelingshuis en krukas volstaat bij mij.

liefst met n schroevedraaier der tusse.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 1-5-2009 om 19:29 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Sypie_Honda 1-5-2009 19:32 Print reply

Posts: 13830
en even een passende oude dop inslijpen zodat hij in die inkepingen van die moer valt.

beunhaasmanier: los tikken met een doorslag.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved