Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - RS, GPR, NSR of welke denken jullie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5624 - RS, GPR, NSR of welke denken jullie...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thax 28-9-02?14:42 Print topicpost
Posts: 218
ik ben er over aan het denken om een wegracer te gaan kopen, omdat ik binnekort een redelijk goedbetaalde baan krijg kan ik het waarschijnlijk betalen, en het ziet er echt ruig uit toch...
maar nu komt mijn vraag: welke zijn er allemaal en welke kan ik het beste kopen, bij een gpr heb je opbergruimte, maar die is toch nog vrij prijzig en moeilijk 2dehands te vinden
dan had ik nog rs, af1 of nsr of zo in gedachte...graag wat ervaringen/ voor een nadelen
 
sub-atomic particals disappearing into the realm of nothing

NSR RULEZZ 28-9-02?14:48 Print reply

Posts: 4934
kdenk dat af1 niet echt super is iz namenlijk al oud en geen onderdelen dus, nsr daarintegen wel en goedlkoper als rs tis maar net wat je mooi vind en die ander gpr ofzow kweed niet eens wat da is

maaaaar was hier laatst ook al niet een topic over?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
wipe-out 28-9-02?14:53 Print reply

Posts: 7672
zo'n topic is er een paar weken terug ook geweest, daar twijfelde iemand tussen een rs, nsr en ik gelook een gpr ofzo.

maar als ik kon kiezen, ging ik voor de nsr:

- redelijk lage aanschafprijs
- voor nsr zijn er veel tweedehands onderdelen te krijgen, voor honda in het algemeen ook (bepaalde onderdelen van mb/mt passen ook gewoon op een nsr)
- ziet er gewoon bruut uit
- niet zo patserig als een rs (nofi, veel rs'en vind ik zo opgeblazen zeg maar, weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar dat heb ik niet bij alle rs'en)
- evt. past er zo zonder gezeik een 80 blokje onder
 
thax 28-9-02?14:58 Print reply
Posts: 218
een derbi gpr heb ik het dan over...en die topic heb ik dan zeker net gemist :a
 
sub-atomic particals disappearing into the realm of nothing
NSR RULEZZ 28-9-02?15:07 Print reply

Posts: 4934
gebruik je de SEARCH
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
thax 28-9-02?15:09 Print reply
Posts: 218
denk je nu echt dat ik zo stom ben dat ik dat nog niet gedaan heb...moet je natuurlijk wel de goeie woorden intikken, anders kun je ook uren gaan zoeken....niet zeuren
 
sub-atomic particals disappearing into the realm of nothing
Werner 28-9-02?15:11 Print reply

Posts: 2127
Neem een Honda NSR !!!!! die zijn cool !!!!
 
Superfunk 28-9-02?15:45 Print reply

Posts: 1442
Nsr is gewoon mooi, maar het grootste voordeel van al die brommers tegenover de nsr is dat je voor de nsr gewoon goedkoop onderdelen krijgeb kunt.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
sam vl. - [HRC Nijmegen] 28-9-02?15:42 Print reply
Posts: 1062
ik zat een paar maanden geleden met hetzelfde probleem. het hangt er allemaal van af hoeveel je uit wil geven.
aprillia af1 zou ik zowiezo niet kopen omdat er bijna geen onderdelen meer voor zijn en als ze er zijn SUPERDUUR zijn. dus dan ben je gewoon keihard genaaid als er iets naar de klote gaat. rs50 die kun je op zich nog wel nemen alleen hoor ik wel van verschillend mensen dat aprilia brommers gewoon KLOTE zijn. daarom heb ik er ook voor gekozen om een nsr te kopen. (heb hem nog niet maar ga als he goed is volgende week kijken voor een nsr 2 tiger oranje zwart .
voor nsr zijn er GENOEG onderdelen kijk maar op:
1 www.vdhparts.nl
2 www.50cc.nl
3 www.scootparts.nl/onderdelen.htm
de onderdelen zijn gewoon van normale prijs. nsr ziet er supervet uit. en honda is gewoon GOED!
als je nou denkt dat je echt teveel geld hebt dan moet je gewoon derbi GPR, motorhispania RX of een andere soort nieuwe wegracer kopen want die zien er gewoon SUPERSTRAK uit. (maar zijn wel 2.500 euro of duurder)

[This message is edited by sam vl on 28-9-02 15:48]
 
Nijmegen!
jaz86 28-9-02?16:25 Print reply
Posts: 543
ik zou ook maar voor de nsr gaan, want dan hou je tenminste nog wat geld over voor opvoerspul tegenover een derbi van heeeel veel euro's
 
*** DEMOCRATIE IS DE DICTATUUR DER MEERDERHEID ***
chriss 28-9-02?16:31 Print reply
Posts: 1859
koop in ieder geval geen gilera dna, die heeft v-snaar aandrijving en dus een vario, dus niet schakelen............


je rijd dus meer scooter als wegracer
 
Erik_N 28-9-02?16:38 Print reply

Posts: 5360
Ik zou voor de RS gaan. Wel het oude model, die vind ik persoonlijk ff mooier, maar zijn ook stukkie goedkoper. Nieuwe model is overigens ook wel mooi. En op zich wel onderdelen voor te vinden. NSR vind ik echt een stukkie mindermooi als een RS, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
De Schout 28-9-02?18:33 Print reply
Posts: 5326
Ik zou zeker een NSR nemen, omdat daar gewoon veel spullen voor te krijgen zijn, ze redelijk betaalbaar zijn, en het ontiegelijk goeie blokken zijn. Veel beter als van b.v. een RS50. En als geld geen rol speelt zou ik ff naar spanje gaan om deze te kopen. :n :n :n

[This message is edited by De schout on 28-9-02 18:44]
 
tune tweak fiddle bang bummer
Martijn 28-9-02?18:41 Print reply
Posts: 10000
ik zou ook voor een nsr gaan...dat zijn de enige racers die ik brommers vind...die andere vinnik meer skoeters....vooral door het geluid...maja...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Zeroed in- 28-9-02?19:10 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Originally posted by: chriss?

koop in ieder geval geen gilera dna, die heeft v-snaar aandrijving en dus een vario, dus niet schakelen............


je rijd dus meer scooter als wegracer


hij vraagt toch ook niks over een dna.

voordelen van

rs: veel onderdelen, goeie kwaliteit, erg snel, ziet er goed uit, kost niet veel om op te voeren ivg met oudere brommertjes, schijfrem.

gpr: GOED blok, voor de rest tzelfde als rs, en bergruimte, voor en achter schijfrem.

nsr: veel onderdelen.

nadelen:

rs: tis duur, elektronica heeft onderhoud nodig/moet voorzichtig mee gedaan worden.
gpr: heeft geen nadelen? voor zover ik weet niet.

gpr: die racereplica is lelijk :n koop die rooie.

nsr: is oud, treden sneller problemen op, kost meer geld om op te voeren, heeft standaard geen 6 bak.

en deze filmpjes op 50cc.nl

http://www.50cc.nl/uitlaten.htm#

check hoe hard die rs en gpr optrekken met alleen andere uitlaatjes.
dat zie ik een nsr nog niet doen met ori 50, mischien neit eens met 70.

 
wipe-out 28-9-02?19:33 Print reply

Posts: 7672
Ja, maar die hebben veel nieuwere techniek zeg maar, carterinlaat ed., en de ori cilinders zijn sowieso sneller. Ori nsr'en zijn (volgens mij) op het spruitstuk, cilinder en uillaat begrenst. Nieuwere schakels zijn begrensd op de carb (ori rs carb is 9mm meen ik), en op een prop in de uitlaat oid, niet op de cilinder.

Ik ken bdw ook een jongen met een rs, met een 50cc Gilardoni, en die loopt ook 105 (echte) km/h, dus ze zijn zeker wel snel.
 

Dit topic is 3273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved