Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Balansas weglaten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56228 - Balansas weglaten?
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 7778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan-dx11 27-4-2009 22:20 Print reply

Posts: 4931
kortom, als je tog bezig bent kunnen die 2 lagers er ook wel bij
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
ikkejw 27-4-2009 22:32 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
puch maxi heeft toch ook geen balans as,

en sommige derbi's niet

en alle crossmotoren niet!! nou ik zou em gewoon weglaten. scheelt je vermogen, een lagertje en nog wat spul.



er bestaat ook zoiets als uitgebalanceerde krukassen. waarbij dus het gewicht van de balansas al is meeberekend in de krukas, en je brommert dus ook niet trilt.



dat hebben crossmotoren dus. derbi en poeg niet, want dat is gewoon goedkope meuk.


Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 27-4-2009 om 22:32 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-4-2009 23:51 Print reply

Posts: 10560
http://www.timloto.o...0IN%20DE%20MOTOR.pdf

bij het draaien van de krukas zit je met verschillende krachten.

je kunt de krukas zelf nooit helemaal uitbalanceren zonder tegenhanger (ook met tegenhanger kun je een 1 cilinder niet neutraal krijgen)

met de balansas erin heb je een redelijk compromis. waardoor het trillen minimaal is.




over het voordeel van het verwijderen :
draaiende massa uit je blok verwijderen betekend dat je minder buffer hebt. in een situatie waar je blok meer vermogen leverd als nodig is om een constante snelheid te houden(bij optrekken op vermogen) is dat een voordeel.

in een situatie waar je blok eigenlijk net even iets meer moet doen als waar vermogen voor is (een bult oprijden of wegtrekken op de koppeling) is het een nadeel. dan zal hij zonder buffer sneller terugzakken in toeren.



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-4-2009 om 23:52 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Sherwin 28-4-2009 0:46 Print reply

Posts: 561
voordeel; ietsie pietsie snellere gasreactie

nadeel; je hebt een vibrator

zou je adviseren gwn de lagertejs te vervangen, voor ongeveer 15 euro heb je een setje SKF Explorer C3 lagers, de beste dus, en je balans as is toch wel handig. (zonder balans as trilt je hele frame, en dat is gwn niet goed) dat ding zit er toch niet voor niks?!

nja veel succes, keuze is alsnog aan jou
 
YZ50crosser 28-4-2009 8:44 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinRS98
[...]


zo'n ding is vrij zwaar en als dat ook nog eens met 10000 toeren word rondgeslingerd word het gewicht aardig verhoogd door de centrifugaal krachten die er op komen te staan ooit daar over nagedacht ?


10000?
ik denk wel zo rond de 13 of 14000 toeren

maa ik laat hem er denk toch maa in

Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 28-4-2009 om 8:48 uur.
 
www.bxteamlg.tk
kees 125 28-4-2009 17:56 Print reply

Posts: 179
ja gaat wel met volle krukas heb je nergens last van
 
YZ50crosser 28-4-2009 18:03 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees 125
ja gaat wel met volle krukas heb je nergens last van


idd In hm zit standaard niet eens zon ding en in crossmotoren ook niet dus waarom zou het niet kunne? ik laat hem er mooi uit
 
www.bxteamlg.tk
kenny77 28-4-2009 18:04 Print reply

Posts: 29286
eigenwijs.
 
MBjorn 28-4-2009 18:05 Print reply
Posts: 131
Fokko heeft met zijn Honda MB8 sprinter met 110cc Malossi getest op de testbank of de balansas nou wel of geen zin had.

Conclusie: geen afleesbare vermogenswinst en een hoop onbalans in het motorblok.
 
YZ50crosser 28-4-2009 18:45 Print reply

Posts: 2241
maa het kan onnodig kapot gaan en bijna iedere brommercrosser heeft dat ding eruit hoorde ik, dus waarom niet?
 
www.bxteamlg.tk
Royal Club 28-4-2009 18:46 Print reply

Posts: 60390
ga eens zelf beslissingen nemen ipv iedereen maar na te doen.

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Sypie_Honda 28-4-2009 19:03 Print reply

Posts: 13830
op een crosser zou ik hem laten zitten.

op een sprinter zou ik hem verwijderen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Thijsje 28-4-2009 19:10 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]


10000?
ik denk wel zo rond de 13 of 14000 toeren

maa ik laat hem er denk toch maa in

Dit bericht is gewijzigd door YZ50crosser op 28-4-2009 om 8:48 uur.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]


idd In hm zit standaard niet eens zon ding en in crossmotoren ook niet dus waarom zou het niet kunne? ik laat hem er mooi uit



ik kon al niet geloven dat hij m erin zou doen







mja, helaas gaat zo'n balansas altijd als eerste kapot, heeft uiteraard het meeste te lijden aangezien er zeeeer grote krachten op komen......
sarcastisch



je wint er helemaal niets mee, jah, vele trillingen en dus zere handen.






tering, ik ben nog zo malloot om hier nog weer te reageren ook.

zie maar wat je doet


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 28-4-2009 om 19:11 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Intenso 28-4-2009 19:51 Print reply

Posts: 2922
topicstarter vraagt wel maar doet wat anders dan gezegt wordt dus had ook niet hoeven vragen

slotje denk
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

Dit topic is 7778 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved