Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kun je op een honda mtx sh luchtkoeling een waterkoeling bouwen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56209 - kun je op een honda mtx sh luchtkoe...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2504 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BRAMUS 26-4-2009 13:19 Print topicpost

Posts: 68
hallo
ik heb een honda mtx sh met 70cc athena cilinder 18mm keihin caburateur en 70cc uitlaat maar de cilinder word veel te heet dus vroeg ik me af kan ik niet gewoon een watergekoelde cilinder en waterpomp enzo kopen om dat erop te bouwen? zo ja zou iemand me kunnen uitleggen hoe
gr
 
Haast je als je tijd hebt, dan heb je meer tijd als je je moet haasten

ronaldt 26-4-2009 13:20 Print reply

Posts: 2735
je kunt 't er wel opbouwen, maar het is makkelijker om een ns1 blok ofzo te kopen
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
BRAMUS 26-4-2009 13:24 Print reply

Posts: 68
maar is het blok gewoon 'tzelfde? want er zitten bij een waterkoeling toch spoelpoorten in 't blok:S?
 
Haast je als je tijd hebt, dan heb je meer tijd als je je moet haasten
rubbert 26-4-2009 13:26 Print reply

Posts: 8825
nee, hoeft alleen maar een watergekoelde cilinder te hebben, en een koppelingsdeksel van een nsr/mbx en een radiateur van een mtx-r (die kan je er zo op schroeven) of je moet een andere erop pas maken.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
mtx-bart 26-4-2009 13:27 Print reply
Posts: 816
Ja je kunt 'm zo ombouwen. Je hebt nodig een radiateur van een nsr/mtx-R/mbx oid, een carterdeksel met waterpomp van een nsr/mbx/mtx-r en een watergekoelde cilinder natuurlijk.

Maar hoezo wordt hij te heet? Waarom baseer je dat? Dat je je hand er niet op kunt houden is normaal he.
 
BRAMUS 26-4-2009 14:12 Print reply

Posts: 68
alleen bij een honda mtx sh blok zitten toch geen spoelpoorten waar 't koelvloeistof na dat hij door de cilinder is gegaan het blok inloopt:P
 
Haast je als je tijd hebt, dan heb je meer tijd als je je moet haasten
koetjeboe91 26-4-2009 15:09 Print reply

Posts: 2096
en als het niets past kun je het passent maken.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could&#65279; drop that hard.
mtx freak 26-4-2009 15:30 Print reply

Posts: 2711
je zegt dat je cilinder te heet wordt en er daarom lc van wilt maken. Als je nou eerst eens kijkt waarom je cilinder te warm wordt, lijkt je dat geen betere oplossing?
 
BIET 26-4-2009 15:33 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
en als het niets past kun je het passent maken.

Van AC, naar LC vanwege de temp? Gewoon goed afstellen etc en probleem opgelost...


Doe je het toch:

Quote:

Rubbert:
nee, hoeft alleen maar een watergekoelde cilinder te hebben, en een koppelingsdeksel van een nsr/mbx en een radiateur van een mtx-r (die kan je er zo op schroeven) of je moet een andere erop pas maken.



Quote:

BRAMUS:
alleen bij een honda mtx sh blok zitten toch geen spoelpoorten waar 't koelvloeistof na dat hij door de cilinder is gegaan het blok inloopt:P



Je kvs gaat niet door je spoelpoorten . Ook niet door je blok, behalve de pomp. Verder gaat de kvs door je de kvs ruimten in je cil, door je rad en door de slangen natuurlijk.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
De Schout 26-4-2009 23:41 Print reply
Posts: 5327
wat je ook nog nodig hebt voor de ombouw en hierboven nog niet genoemd is is, een lc cilinderkop en het 'lager'busje voor de waterpomp wat in het carter moet.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Nipo_5 27-4-2009 3:29 Print reply
Posts: 193
Jah maar waarop basseer je dat je cilinder te heet wordt? Ik heb er ook mee gereden (bijna zelfde setup) en hij wordt 'heter' dan een 50cctje maar wat is TE HEET?
 
BRAMUS 27-4-2009 10:44 Print reply

Posts: 68
ik wil graag een lc van make omdat ik vaak een hele dag op een baantje aant crossen ben en met een luchtkoeling vind ik 'm wel heel heet worden niet alleen dat ik er m'n hand niet op kan houden
 
Haast je als je tijd hebt, dan heb je meer tijd als je je moet haasten

Dit topic is 2504 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved