hallo
ik heb een honda mtx sh met 70cc athena cilinder 18mm keihin caburateur en 70cc uitlaat maar de cilinder word veel te heet dus vroeg ik me af kan ik niet gewoon een watergekoelde cilinder en waterpomp enzo kopen om dat erop te bouwen? zo ja zou iemand me kunnen uitleggen hoe
gr
Haast je als je tijd hebt, dan heb je meer tijd als je je moet haasten
nee, hoeft alleen maar een watergekoelde cilinder te hebben, en een koppelingsdeksel van een nsr/mbx en een radiateur van een mtx-r (die kan je er zo op schroeven) of je moet een andere erop pas maken.
Ja je kunt 'm zo ombouwen. Je hebt nodig een radiateur van een nsr/mtx-R/mbx oid, een carterdeksel met waterpomp van een nsr/mbx/mtx-r en een watergekoelde cilinder natuurlijk.
Maar hoezo wordt hij te heet? Waarom baseer je dat? Dat je je hand er niet op kunt houden is normaal he.
je zegt dat je cilinder te heet wordt en er daarom lc van wilt maken. Als je nou eerst eens kijkt waarom je cilinder te warm wordt, lijkt je dat geen betere oplossing?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
en als het niets past kun je het passent maken.
Van AC, naar LC vanwege de temp? Gewoon goed afstellen etc en probleem opgelost...
Doe je het toch:
Quote:
Rubbert:
nee, hoeft alleen maar een watergekoelde cilinder te hebben, en een koppelingsdeksel van een nsr/mbx en een radiateur van een mtx-r (die kan je er zo op schroeven) of je moet een andere erop pas maken.
Quote:
BRAMUS:
alleen bij een honda mtx sh blok zitten toch geen spoelpoorten waar 't koelvloeistof na dat hij door de cilinder is gegaan het blok inloopt:P
Je kvs gaat niet door je spoelpoorten . Ook niet door je blok, behalve de pomp. Verder gaat de kvs door je de kvs ruimten in je cil, door je rad en door de slangen natuurlijk.
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
wat je ook nog nodig hebt voor de ombouw en hierboven nog niet genoemd is is, een lc cilinderkop en het 'lager'busje voor de waterpomp wat in het carter moet.
Jah maar waarop basseer je dat je cilinder te heet wordt? Ik heb er ook mee gereden (bijna zelfde setup) en hij wordt 'heter' dan een 50cctje maar wat is TE HEET?
ik wil graag een lc van make omdat ik vaak een hele dag op een baantje aant crossen ben en met een luchtkoeling vind ik 'm wel heel heet worden niet alleen dat ik er m'n hand niet op kan houden
Haast je als je tijd hebt, dan heb je meer tijd als je je moet haasten