Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - drd pro reviseren?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 938 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56195 - drd pro reviseren?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1286 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DerbiFrans 25-4-2009 20:10 Print topicpost

Posts: 405
ik heb een drd pro en heb inmiddels al een stand van bijna 20 000 op me teller staan. ik zou hem graag een keer reviseren omdat ik dan zeker weet dat hij weer perfect is en lang mee kan,
nu was mijn vraag na hoeveel km moet dit eigenlijk?
en als ik een ''snelle'' krukas erin zet scheelt dit veel in snelheid?

graag reactie.
ps. me setup is alles ori, alleen ontgrenst en tandwieltje 13 voor, en top is 90-95.
 

Elco 25-4-2009 20:13 Print reply
Posts: 4527
Is dit serieus?"



Zo ja. dan ben je dom

zolang het loopt is het goed. derbi blok die goed onderhoud heb gehad kan makkelijk 30 duizend mee

en een snelle krukas bestaat niet
 
Raoul 25-4-2009 20:14 Print reply

Posts: 2997
blok bij 20000 km reviceren is onzin en niet nodig als je er netjes mee bent omgegaan

misschien olie vervangen, veel geld zou ik er niet aan uitgeven

krukas maakt bij mijn weten niets uit , als het niet zo is, verbeter me
 
Aprilia MX (H)
Derbi-Olaf 25-4-2009 20:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Elco
Is dit serieus?"



Zo ja. dan ben je dom

zolang het loopt is het goed. derbi blok die goed onderhoud heb gehad kan makkelijk 30 duizend mee

en een snelle krukas bestaat niet

een volle krukas wel...
en dat kan wél resulteren in een hogere snelheid
Maar meestal niet

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 25-4-2009 om 20:14 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
koetjeboe91 25-4-2009 20:14 Print reply

Posts: 2096
net als crossmotors als het doet niks doen. als die het niet doet iets doen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
DerbiFrans 25-4-2009 20:15 Print reply

Posts: 405
nee omdat ik gehoort heb als je 20 000 gereden heb moet je ff je blok open maken en kijken of je speling hebt en wat lagers enzo vervangen, maar er bestaat toch een krukas die opgevult is ofso? zoals doppler die zijn toch zwaarder ofos?
nja was een vraag,,,

 
suzuki rm 25-4-2009 20:31 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frans tsx70cc
nee omdat ik gehoort heb als je 20 000 gereden heb moet je ff je blok open maken en kijken of je speling hebt en wat lagers enzo vervangen, maar er bestaat toch een krukas die opgevult is ofso? zoals doppler die zijn toch zwaarder ofos?
nja was een vraag,,,



bij 20 duizend km is je zuiger aan vervanging toe, maar als de rest spelingvrij is en geen problemen met kun je het zo laten
 
DerbiFrans 25-4-2009 20:59 Print reply

Posts: 405
oke,
zal wel ff naar me zuiger kijken dan.
en keer nei olie erin, dan ken ie er weer tegenoan.
bedankt
later
 
Bennix 25-4-2009 21:02 Print reply

Posts: 667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
[...]


bij 20 duizend km is je zuiger aan vervanging toe, maar als de rest spelingvrij is en geen problemen met kun je het zo laten


is bij 10k al aan vervanging toe tog?
 
suzuki rm 25-4-2009 21:05 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bennix
[...]


is bij 10k al aan vervanging toe tog?


vaak nog niet, maar wanneer je veel toeren draait kan het wel verstandig zijn. ligt er maar net aan hoe hard hij is opgevoerd
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-4-2009 19:40 Print reply

Posts: 9841
reviseren is nakijken...dat betekent het woord gewoon.

vervangen wat nodig is.

Het is helemaal niet verkeerd om dat preventief te doen, als je gaat wachten tot er iets stuk is kan het je een stuk meer geld kosten om te repareren dan door het nu te vervangen.

De vraag is of je zelf in staat bent om te reviseren...en dan bedoel ik nog niet eens het vervangen van de onderdelen, maar bepalen of iets aan vervanging toe is of niet.

ik geloof best dat je 20/20 vision hebt, maar dan nog kun je geen 0.01mm exact bepalen of iets binnen de toleranties valt, iets wat wel noodzakelijk is bij revisie.

of je moet gewoon alles preventief vervangen, maar dan sluit ik me aan bij de rest, dat is onzinnig.

 
Too cool for school!
YZ50crosser 26-4-2009 19:48 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frans tsx70cc
nee omdat ik gehoort heb als je 20 000 gereden heb moet je ff je blok open maken en kijken of je speling hebt en wat lagers enzo vervangen, maar er bestaat toch een krukas die opgevult is ofso? zoals doppler die zijn toch zwaarder ofos?
nja was een vraag,,,



een andere krukas zoals doppler of hebo is lichter en niet zwaarder en zoiets is alleen nodig als je heel veel toeren draait omdat deze meer toeren aankunnen
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 1286 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved