Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tunen of ns1 blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 583 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56185 - tunen of ns1 blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tobias Verhoef 25-4-2009 17:44 Print topicpost

Posts: 1832
Ik heb nu een MTX-sh gekocht van Timx best dingetje.

Ik wou eerst zelf eentje gaan reviseren maar dat is niet door gegaan omdat derbi er mee is gekapt.

Nu rijdt dat ding 80 maar dat vindt ik niet snel genoeg.

Wat is nou het beste om te nemen wat betrouwbaar en toch snel is.

een ns1 blok

of dit blok houden en cilinder laten tunen of 110 malossi onder gooien en tunen

Wat denken jullie wat het beste is en betrouwbaarst want ik moet elke week toch 300km maken en brommer voor school.


owja weten iemand nog een goede tuner in de buurt van Mijdrecht (provincie Utrecht)

 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

st.nyksterdriver 25-4-2009 18:12 Print reply
Posts: 3376
met een goed ns1 blok ga je denk zoon 120 sowiezo boven de 100
 
driver004 25-4-2009 18:14 Print reply

Posts: 3418
gewoon 110 mallosi of athena erop niet tunen goede uitlaat en carb en netjes afstellen
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
st.nyksterdriver 25-4-2009 18:15 Print reply
Posts: 3376
als hij een mtx-sh of nsr 50 blok heeft gaat die 110 cc niet lukken
 
pitsko 25-4-2009 18:16 Print reply

Posts: 532
110cc , snelle uitlaat, en +20mm carburateur dan red je het wel, moet je hem wel puntje gaaf afstellen
 
Dus.
Banaan 25-4-2009 18:26 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
als hij een mtx-sh of nsr 50 blok heeft gaat die 110 cc niet lukken


Hij heeft een 80blok
 
ikkejw 25-4-2009 18:32 Print reply

Posts: 9886
NS1 cilinder past bijna in MTX80R blok, er zit een klein randje in de carters die je er ff uit moet dremelen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
De Schout 25-4-2009 19:03 Print reply
Posts: 5327
als het al een 80 blok is gewoon uitlaatpoort een eind uithakken en t spul loopt ook wel 110 oid op een mtx.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Tobias Verhoef 25-4-2009 19:23 Print reply

Posts: 1832
bedankt voor reacties

maar wat is het betrouwbaarst?
En wat vinden jullie uit ervaring het lekkerste rijden?

En weet echt niemand een tuner bij mij in de buurt?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
mr200r 25-4-2009 20:05 Print reply
Posts: 5122
Als je toch met 110-125 cc cilinders gaat beginnen,een mtx125 blokje
zoon blokje loopt 120/130 ieder dag jaren lang.
 
mr200r
st.nyksterdriver 25-4-2009 20:09 Print reply
Posts: 3376
dan zakt het frame in mekaar de zooi gaat in iedergeval krom staan een 125 cc blok is zwaarder dan 80 cc blok
 
ikkejw 25-4-2009 21:05 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
dan zakt het frame in mekaar de zooi gaat in iedergeval krom staan een 125 cc blok is zwaarder dan 80 cc blok


ehm, nee.

in een crossmotorblok wordt alles zo licht mogelijk gemaakt. denk aan holle assen, magnesium carters, etc. balansas zit er ook niet in. dus een crossmotorblok is vrijwel altijd lichter dan een brommerblokje.

als je het over vermogen/koppel hebt, moet ie het ook wel kunnen houden. een MTX125R (zonder powervalve) heeft standaard even veel vermogen als een MTX80R. maar wel een stuk meer koppel onderin natuurlijk.

 
Preserve nature - Always wear a helmet
Timx 25-4-2009 21:34 Print reply

Posts: 949
Als je betrouwbaarheid wilt moet je zeker niet gaan tunen,
 
Tobias Verhoef 25-4-2009 21:45 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timx
Als je betrouwbaarheid wilt moet je zeker niet gaan tunen,


heb je gelijk in dan ga ik denk maar voor ns1 blok
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
ikkejw 25-4-2009 22:35 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timx
Als je betrouwbaarheid wilt moet je zeker niet gaan tunen,


mijn MT heb ik goed fel getuned en hij houdt er alleen mee op als het regent (water in het luchtfilter)

het spul gaat inderdaad net iets korter mee, maar zolang je poortranden niet te scherp zijn en je blowdown niet te hoog gaat het spul vrij lang mee.

 
Preserve nature - Always wear a helmet
Frysk 26-4-2009 4:14 Print reply

Posts: 34928
NS1 is snel en betrouwbaar maar ik denk dat als je een MBX blokje pakt met 93cc malossi dat het ook wel betrouwbaar is gewoon goed afstellen en een niet te hoogtoerig uitlaatje erop


Goed NS1 blok is moeilijk te vinden, krukaslagers zijn duur en moeten speciaal besteld worden, zuigers zijn 95,- bij motoimport

andere optie is (wat ik nu ook doe)

MTX80/MBX80 blok pakken, randje eruit dremelen, NS1 cilinder er op en Autisa of Athena 55mm ,of Ns1 cilinder opboren naar 50mm en 80cc zuiger erin pleuren is goedkoper dan ns1 blok en het rijd hetzelfde ns1 ontsteking met NS1 CDI (GEEN MTX CDI HOUDEN!, dan loopt ie vast!) dat scheelt al een héél end in vermogen (zelfs met mijn 70cc Fast Arrow merkte ik flinke vermogenswinst... moet je alleen wel wat van de grondplaat en uit het carter dremelen omdat NS1 ontsteking niet direkt past

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 26-4-2009 om 4:19 uur.
 
giggitybyte

Dit topic is 1742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved