Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb 125cc athena 28mm carb welke uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 717 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56171 - honda mb 125cc athena 28mm carb wel...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 24-4-2009 22:42 Print topicpost

Posts: 4605
Hey mensen

Ik kan een honda mb8 blok met een 125cc athena kopen, maar vroeg me af welke uitlaat er het best bij past.

Ik kan een 2dehande orginele cagiva mito 125cc uitlaat kopen.

Zal dit blok goed werken in combinatie met die cagiva mito uitlaat en zo ja welke snelheden zal het blok dan halen?

Of zou ik het best toch een opmaat halen?

Groeten,
Benjamin
 
Vlaanderen vrij!

oke 25-4-2009 7:58 Print reply
Posts: 65
by mij liep de hoemeot specicial zeer goed.

top op mijn mb was 135 140
 
BenjaminDG 25-4-2009 17:55 Print reply

Posts: 4605
Weet iemand toevallig tussen welke toeren de powerband is van athena en wat dan de powerband is van zo'n cagiva mito 125cc uitlaat.

Hoemoet of een andere merk is vrij duur in aanschaf, deze cagiva mito uitlaat kan ik goedkoop 2dehands krijgen.

O ja het blok heeft ook nog een 28mm OKO carburator.

Groeten,
Benjamin

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 25-4-2009 om 18:19 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 26-4-2009 18:48 Print reply

Posts: 4605
Iemand?
 
Vlaanderen vrij!
Rens 28-4-2009 1:44 Print reply

Posts: 6863
Een cr125 uitlaat van rond 1980 het is alleen zoeken naar een speld in een berg met spelden naar zo een ding.



Dit bericht is gewijzigd door Rens op 28-4-2009 om 1:57 uur.
 
achter de maan is alles beter
Niek de Wildt 28-4-2009 2:43 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Weet iemand toevallig tussen welke toeren de powerband is van athena en wat dan de powerband is van zo'n cagiva mito 125cc uitlaat.

Hoemoet of een andere merk is vrij duur in aanschaf, deze cagiva mito uitlaat kan ik goedkoop 2dehands krijgen.

O ja het blok heeft ook nog een 28mm OKO carburator.

Groeten,
Benjamin

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 25-4-2009 om 18:19 uur.


als jij de lengtes geeft tot de reflectieconus en tot de tailpijp, dan kan ik het voor je berekenen.
 
bierbundelhonda 28-4-2009 2:59 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


als jij de lengtes geeft tot de reflectieconus en tot de tailpijp, dan kan ik het voor je berekenen.

je hebt van mij een PM
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Banaan 28-4-2009 7:02 Print reply

Posts: 5725
Woutjuh oid hier van t forum heeft ook met die pijp gereden, op een 110 geloof ik, moet je hem ff inboxen
 
BenjaminDG 3-5-2009 13:29 Print reply

Posts: 4605
Ik heb de uitlaat nog niet, maar volgens de eigenaar begon de powerband rond de 7000 toeren (op de mito toch) en ik heb ook ergens gelezen dat de athena cilinder goed liep tussen de 7000-10000 toeren.

Bedoel je met die lengte, de lengte tussen cijfer 1 en 2.
dus vanaf na de bocht (wanneer de uitlaat groter wordt) tot hij terug weer de kleinste diameter heeft (voor de demper)?

Zie deze afbeelding => http://img246.images...laatreflectiecok.jpg

O ja die keirel wil 100¤ voor die cagiva mito uilaat, is dit niet teveel?



Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 3-5-2009 om 13:30 uur.
 
Vlaanderen vrij!
yamahadt1986 3-5-2009 14:58 Print reply
Posts: 1713
als ik zo op die foto bekijk is het een normale prijs
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Niek de Wildt 3-5-2009 15:15 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Ik heb de uitlaat nog niet, maar volgens de eigenaar begon de powerband rond de 7000 toeren (op de mito toch) en ik heb ook ergens gelezen dat de athena cilinder goed liep tussen de 7000-10000 toeren.

Bedoel je met die lengte, de lengte tussen cijfer 1 en 2.
dus vanaf na de bocht (wanneer de uitlaat groter wordt) tot hij terug weer de kleinste diameter heeft (voor de demper)?

Zie deze afbeelding => http://img246.images...laatreflectiecok.jpg

O ja die keirel wil 100¤ voor die cagiva mito uilaat, is dit niet teveel?



Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 3-5-2009 om 13:30 uur.


nee, de lengte van helemaal het begin TOT waar de compressieconus begint (dus TOT waar hij weer kleiner gaat worden)

en de lengte van het begin TOT waar de tailpijp begint.




de uitlaatpoortschacht hoef je er niet bij te tellen, dus puur de uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-5-2009 om 15:17 uur.
 
BenjaminDG 6-5-2009 13:35 Print reply

Posts: 4605
Weet iemand toevallig de diamter van de uitlaat poort van een 125cc athena (de diamter aan de zijde waar je de uitlaat op monteert)?

Groeten,
Benjamin
 
Vlaanderen vrij!
Jakob 125 6-5-2009 23:19 Print reply

Posts: 472
ik heb even gemeten en de diameter van uitlaatpoort aan het eind, dus waar je uitlaatpakking in ligt, was bij mijn 125cc eurocilindro 4,46cm. en ik d8 dat de athena zelfde was als de eurocilindro?


Dit bericht is gewijzigd door Jakob 125 op 6-5-2009 om 23:26 uur.
 
2-stroke
Bas/MT5 6-5-2009 23:44 Print reply

Posts: 915
een uitlaat van een kawasaki 85cc kx wil ook wel werken
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
BenjaminDG 12-5-2009 20:33 Print reply

Posts: 4605
Hey

Heb een cagiva mito 125cc uitlaat en de binnen diameter van de uitlaat en de diameter van de uitlaat poort komen zo goed als overeen.

Maar nu nog een vraagje is het normaal dat de zuiger aan de inlaat geen extra gat heeft? Ik bedoel zo'n inlaat gat zoals je hier ziet => http://www.scootpart...rts/Products/34-7849

Is hij hierdoor niet wat trager ivm met benzine flow?

Groeten,
Benjamin

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 12-5-2009 om 20:34 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Banaan 12-5-2009 20:54 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb1979
Hey

Heb een cagiva mito 125cc uitlaat en de binnen diameter van de uitlaat en de diameter van de uitlaat poort komen zo goed als overeen.

Maar nu nog een vraagje is het normaal dat de zuiger aan de inlaat geen extra gat heeft? Ik bedoel zo'n inlaat gat zoals je hier ziet => http://www.scootpart...rts/Products/34-7849

Is hij hierdoor niet wat trager ivm met benzine flow?

Groeten,
Benjamin

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 12-5-2009 om 20:34 uur.


Niet iedere zuiger heeft dat he, bij deze zuiger is dat normaal, dattie die poort niet heeft
 

Dit topic is 10565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved