Banaan |
24-4-2009 21:53 |
Posts: 5725 |
Wat voor setup heb je, en op wat voor brommer?
Welke hittegraad bougie?
Oorzaak is waarschijnlijk een te lage hittegraad bougie, of gewoon te arm afgesteld.
|
|
|
|
jan-dx11 |
24-4-2009 21:53 |
Posts: 4931 |
verkeerde bougie
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
riccardot |
24-4-2009 21:54 |
Posts: 1096 |
Aangezien je am6 hebt en je ontsteking geloof ik niet verstelbaar is,
ligt het aan een te arme afstelling / verkeerde bougie .
|
|
|
|
rieju rr sport editi |
24-4-2009 22:02 |
Posts: 82 |
dr 50 cc met 12 mm cab sproeier 88 alles orgineel en ngk met hitte graad 9
heb laatst wel m'n blok zelf gereviseerd, maar liep toen helemaal goed zit wel nu een doppler volle race krukas in (misschien is drijfstang te lang ?? )
|
|
|
|
Mikf |
24-4-2009 22:03 |
Posts: 1295 |
Weet je dan wel zeker dat je een warm loper hebt gehad? Is het niet gewoon dat er door het gat van de zuiger er geen compressie meer was?
|
|
|
|
rieju rr sport editi |
24-4-2009 22:05 |
Posts: 82 |
volgens mij is 't geen warmloper, cilinder is nog 100 procent zit alleen gat in zuiger
|
|
|
|
Teunis |
24-4-2009 22:57 |
Posts: 1073 |
nee geen warm loper maar je zuiger wordt wel zo heet dat er een gat in kan branden!
wat voor bougie,afstelling,setup heb je?
|
|
|
|
Mikf |
24-4-2009 22:59 |
Posts: 1295 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunis
wat voor bougie,afstelling,setup heb je?
Moeilijk hé lezen?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rieju rr sport editi
dr 50 cc met 12 mm cab sproeier 88 alles orgineel en ngk met hitte graad 9
heb laatst wel m'n blok zelf gereviseerd, maar liep toen helemaal goed zit wel nu een doppler volle race krukas in (misschien is drijfstang te lang ?? )
Dit bericht is gewijzigd door Mikf op 24-4-2009 om 22:59 uur.
|
|
|
|
Banaan |
24-4-2009 22:59 |
|
Teunis |
24-4-2009 23:02 |
Posts: 1073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]
Kijk eens 3 posts boven je
haha ja iets te direct gereageerd
hoe staat het met je compressie? als die te hoog is kunnen er ook problemen ontstaan. Is bougie ook compleet weggesmolten(just to be sure)
als de cilinder nog goed is en je hebt de oorzaak kwestie van een nieuwe zuiger en oorzaak aanpakken en rijden weer
|
|
|
|
rieju rr sport editi |
24-4-2009 23:31 |
Posts: 82 |
compressie was nog niet zo heel hoog en bougie is wel helemaal weg gesmolten, maar nu zit ik nog met een ander probleem, er is namelijk allemaal ijzersnippers in m'n carter gekomen, hoe kan ik dit eruit krijgen en m'n krukas draait nu ook moeilijk rond als ik de kickstarter omlaag druk
kan dit komen door die ijzersnippers? en hoe krijg ik deze eruit ?
moet ik dan weer het hele blok uit elkaar halen ?
|
|
|
|
2SLOW4ME |
24-4-2009 23:59 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rieju rr sport editi
compressie was nog niet zo heel hoog en bougie is wel helemaal weg gesmolten, maar nu zit ik nog met een ander probleem, er is namelijk allemaal ijzersnippers in m'n carter gekomen, hoe kan ik dit eruit krijgen en m'n krukas draait nu ook moeilijk rond als ik de kickstarter omlaag druk
kan dit komen door die ijzersnippers? en hoe krijg ik deze eruit ?
moet ik dan weer het hele blok uit elkaar halen ?
beste oplossing is inderdaad het blok uit elkaar halen, want als die snippers die tussen de krukas zitten krijg je er met een magneetje niet meer uit...
wordt kut werk vent
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-4-2009 7:47 |
Posts: 17929 |
en die aluminiumsnippers krijg je er al helemaal niet uit met een magneet.
gat in zuiger komt door te hete bougie of te vroege ontsteking
|
|
|
|
Teunis |
25-4-2009 8:31 |
Posts: 1073 |
ja die moet je er wel uit hebben anders draaien die snippers zo je lagers in. dus als het niet lukt met spoelen dan woordt het reviseren
|
|
|
|