Daar ben ik weer
Ik heb vandaag dan eindelijk mn nieuwe spruit stuk binnen gekregen en mn tapeinde ( er was er een kapot gegaan dus die heb ik vervangen ). Ik heb alles in elkaar gezet en alles met nog wat extra vloeibare pakking na gekit, zodat ik er haast zeker van ben weinig/geen valse lucht te trekken.
Nu heb ik mn carb er weer op gezet en heb ik hem geprobeerd aan te lopen, dit ging dus niet/ heel slecht.
Eerst mn setup maar eens:
-70cc airsal
-50cc Puch kop
-15mm Bing IMI sproeier 82
-Powerfilter
-Gasnaald onderste stand
-TWV 14-45
-Bullet uitlaat
-1.4mm Vooronsteking
Na het in elkaar zetten van de zooi had ik hem aangelopen zonder uitlaat, toen startte hij en kon ik wat toeren maken, optrekken deed hij echter niet en hij viel ook vrij snel weer uit.
Daar na heb ik hem geprobeerd aan te lopen met uitlaat, dit ging eigenlijk helemaal niet, ik moest tijdens het rennen hem zeg maar nog eens naar voren duwen om hem bijna te laten starten ( zo klonk het tenminste ).
De vonk van mijn bougie is blauw gekleurd maar als ik alleen de kabel laat vonken krijg ik er geen super lange vonk uit, ik moet hem echt tegen het blok houden. Ook wil hij niet vonken als ik mijn contactpuntjes op 0.35 mm zet, pas daarboven willen mijn bougie regelmatig gaan vonken ( IMI condensator bij JMPB hadden ze geen bosh ).
Na het aanlopen kwam er wel rook uit mijn cilinder, betekent dat dat hij verzopen is ?
Ik snap het nu echt niet meer, dit ding begint me ondertussen mn strot uit te komen. Ik weet niet meer waar ik moet beginnen, zou iemand mij een tip kunnen geven ?
_________________
Puch Maxi -s: 70cc Airsal, 50cc kop, 15mm Bing,15 mm spruitstuk, Verlichte koppeling.
|