Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch vonkt wel, verbrand niets

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56145 - Puch vonkt wel, verbrand niets
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

henkjan 23-4-2009 21:03 Print topicpost
Posts: 11
Hallo mensen,

Ik heb een puchje gekregen die 4 a 5 jaar in een garagebox gestaan heeft. Zou slecht lopend, maar lopend, weggezet zijn maar wegens geen papieren en geen tijd mocht ik hem wel hebben.

Enfin, carb en spruitstuk kreeg ik er los bij dus gelijk schoongemaakt en daarna alles aangesloten en rijden maar... niet dus.

- Puch maxi denk ik
- 't is een snor
- sproeier 54
- lange chromen uitlaat (helemaal achteraan is die open en zie je een bout met moertje erop uitsteken)
- vertandingen ofzo geen idee
- origineel luchtfilter

Ik heb de choke eruit gehaald omdat ik niet precies weet hoe die zitten moest (ik mis dat pinnetje wat er van bovenaf in moet zitten) maar daar zou die niet meer of minder om moeten lopen als het goed is.

Hij vonkt wel, heb meerdere bougies geprobeerd, leuk blauw vonkje. Met of zonder luchtfilter reageert die niet anders om. Ik krijg er gewoon geen enkel brommer geluid uit het blijft klinken alsof je aanrent terwijl iemand je bougiedop losgetrokken heeft. Bougie wordt wel nat overigens (van de benzine)

Hij heeft wel compressie want je hebt 2 zware punten als je aan t vliegwiel draait, en bij het lichste van die 2 punten hoor je een whoemp uit de uitlaat komen.

Ik heb alleen ervaring met scooters en vespa ciao snor 2004 editie, dus het puch blok is geheel vreemd voor mij.

Waar begin ik met dit op te lossen??

Dit bericht is gewijzigd door henkjan op 23-4-2009 om 21:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door henkjan op 23-4-2009 om 21:06 uur.
 

dutschbird 23-4-2009 21:05 Print reply

Posts: 1760
ik zou de benzine doen

oude benzine wil nog wel slecht ontbranden!

en kijk of je bougie nat word
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
henkjan 23-4-2009 21:07 Print reply
Posts: 11
De tank was helemaal leeg dus heb er verse euro95 met 1:40 olie in gedaan. Bougie wordt wel nat

Dit bericht is gewijzigd door henkjan op 23-4-2009 om 21:07 uur.
 
Bonomel 23-4-2009 21:15 Print reply

Posts: 1363
door je choke er weer op te maken.
met choke start je makkelijker bij een koude motor

 
BMW
henkjan 23-4-2009 21:18 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bonomel
door je choke er weer op te maken.
met choke start je makkelijker bij een koude motor



Het dichthouden van de luchtfilter ingang van de carburateur heeft hetzelfde effect toch? En dat hebben we geprobeerd, verandert niets, geeft geen enkele knal of verbrandings geluid
 
Niek de Wildt 23-4-2009 21:19 Print reply
Posts: 7168
http://www.brommerforum.nl/showtopic/51941
zie mijn post in het midden van de pagina.
 
henkjan 23-4-2009 23:07 Print reply
Posts: 11
Oke bedankt dan ga ik morgen de ontsteking afstellen. Nog nooit met de ontsteking hoeven kutten lol
 
puchmaxisuper 24-4-2009 12:08 Print reply

Posts: 172
Als je toch met je ontstekingsplaat aan het schuiven bent, vervang je beter gelijk die schoefjes.. (die je steeds nr de klote draait )
door inbusboutjes scheelt een volgende keer een heleboel frustratie en het is bijna geen werk
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
Mr.Dax 24-4-2009 14:19 Print reply
Posts: 3
Kan ook condensator zijn, tjek de kleur van de vonk..
 
henkjan 24-4-2009 18:06 Print reply
Posts: 11
Hallo beste mensen

Ik heb een andere zeker-werkende carburateur (van een andere puch dus) erop gezet, daar mee geprobeerd maar deed nog steeds niets.

De contactpunten stonden met de voelermaat krap 0,10 van elkaar af, dat is nu ruim 0,30 en krap 0,40. Mbv het artikel "ontsteking afstellen" op puchmaxi.nl heb ik ook gekeken of het tijdstip goed stond, en de punten staan op precies 19BDP+1 millimeter helemaal open dus perfect.

Hij loopt nu dus wel, ga straks de oude carb er weer op zetten en kijken of die het dan ook nog doet.. ga ik wel vanuit, want ik ga er vanuit dat de contactpunten het probleem waren. Hij haalt met het nodige wegvallen (andermans carb, geen luchtfilter) ongeveer 40.

Wat voor sproeier zal ik er in doen, op de geleende carb staat geen nummer op de sproeier, en in de oude carb zit nu 54 dat lijkt me een beetje klein?

Bedankt voor de hulp tot dusver!

Ohja PUCHMAXISUPER het lijkt me toch niet dat ik nog vaker wat aan de ontsteking moet afstellen??

Ohja2: de vonk is nu mooi blauw/wit

Dit bericht is gewijzigd door henkjan op 24-4-2009 om 18:09 uur.
 

Dit topic is 1430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved