Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - problemen met scooter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 730 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56139 - problemen met scooter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ds-sm-apple 23-4-2009 19:22 Print topicpost
Posts: 602
Sinds kort rijd mn scooter (yamaha slider) steeds meer fockedup, waarom? i dont know...

Ik heb de volgende problemen:

als ik de scoot warm heb gereden, en daarna het contact uit zet, blijft mn scooter lekker eigenwijs (errug onregelmatig) doorrijden, hij valt pas uit na tientallen meters. Ik heb me laten vertellen dat dit pingelen heet. Ik merk dat als ik op een bepaald toerengebied rijd, en dan half-gas rijd, het "pingelen" erger is, maar waardoor komt dit "gepingel"?

Ook heb ik een ratelend geluid wat van onder mijn carterkap vandaan komt bij het optrekken, ik denk zelf dat dat komt doordat er iets mis is in de vario, maar wat kan dit zijn?

Ook rijd hij erg onregelmatig stationair (van hoog naar laag, of hij valt uit) als ik zonder shoke rijd. Met shoke is dit wat minder.

Het kan goed zijn dat ik een te kleine sproeier heb, aangezien ik sinds kort met een Leovince TT rijd, ipv de oude vertrouwde Sito Plus (mijn prestaties zijn er trouwens wel op achteruit gegaan). Toch is de bougie mooi koffie-bruin.

Kan iemand me ook vertellen welke stand de naald in de carburateur moet staan? Deze heb ik ook veranderd pasgeleden, toen waren deze problemen er ook al, maar nog niet zo hevig,

ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen.

uitleg titel: teveel problemen, en voorheen reed ik probleem loos een jaar lang Derbi Senda, vandaar de titel.

Quote:
edit thunderbird: leuk bedacht die topicitel, maar zet er gewoon een normale titel boven

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 23-4-2009 om 19:34 uur.

je was me nét voor

Dit bericht is gewijzigd door ds-sm-apple op 23-4-2009 om 19:42 uur.
 

markhispania3 23-4-2009 19:25 Print reply

Posts: 1971
god straft onmiddellijk, had je maar geen scooter moeten kopen!

maar nu even serieus, ik denk dat je de boel eerst even moet gaan afstellen. http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
 
ds-sm-apple 23-4-2009 19:29 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
god straft onmiddellijk, had je maar geen scooter moeten kopen!

maar nu even serieus, ik denk dat je de boel eerst even moet gaan afstellen. http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48


klopt, morge even een 72 inzetten, veel meer mag het echt niet zijn.

antwoord op de rest?
 
Arognack 23-4-2009 19:36 Print reply
Posts: 74
pingelen kan door TE hoge compressie of TE vroege ontsteking ook ontstaan, meet even je compressie en kijk of je ontsteking niet TE vroeg staat
 
ds-sm-apple 23-4-2009 19:39 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arognack
pingelen kan door TE hoge compressie of TE vroege ontsteking ook ontstaan, meet even je compressie en kijk of je ontsteking niet TE vroeg staat


maar hoe kan dat zo opeens komen? bij mijn scooter gaat het om een elektronische ontsteking, dus daar valt niets aan te veranderen.

hoe kan ik mijn compressie meten?
 
Arognack 23-4-2009 19:42 Print reply
Posts: 74
bij de bromboer hebben ze vast wel een compressiemeter, die schroeven ze in je bogiegat, als je dan een paar keer op je kickstarter trapt weet je hoeveel bar compressie je hebt

over het algemeen kost het niks om dit effies te doen bij een vriendelijke bromboer
 
ds-sm-apple 23-4-2009 21:03 Print reply
Posts: 602
maar hoe kan die compressie zomaar ineens veranderen? en wat zou er fout kunnen zitten onder mijn carterpan?
 
VanNelleShag 23-4-2009 23:20 Print reply
Posts: 62
okeej eerst dit doen. haal je carterkap eraf,
schalen eraf en vario er zo ie zo uit. het is al
slecht dat je scooter rijd maar dan ook nog vario
maar je zou effe je rolletjes kunne controleren op
veroudering, maar het zou ook aan je kickstart tandwiel
kunne liggen.. of in het ergste/duurste geval, je vertanding
 
een lekker shaggie is niet verkeerd
Convergence 24-4-2009 0:20 Print reply

Posts: 2192
Ik heb ook zoiets met mijn carter volgens mij.

Bij mij klinkt het net of draait iets nog even rond als ik niet meer rijd. Volgens mij dat ook het geval. dat iets niet goed klemt.
 
Project 2010 zie project Snowhite
ds-sm-apple 25-4-2009 17:17 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: VanNelleShag
okeej eerst dit doen. haal je carterkap eraf,
schalen eraf en vario er zo ie zo uit. het is al
slecht dat je scooter rijd maar dan ook nog vario
maar je zou effe je rolletjes kunne controleren op
veroudering, maar het zou ook aan je kickstart tandwiel
kunne liggen.. of in het ergste/duurste geval, je vertanding



dat ik scooter rijd, en óók nog vario? ik ben bang voor jou dat je geen scooter gaat vinden waarin geen vario zit...

met sproeier 72 loopt hij al wat lekkerder, maar als hij warm is, enorm gepingel, hoog laag stationair, dat betekend dus teveel compressie, maar hoe kan dat komen? want ik heb nooit iets veranderd, alleen een andere uitlaat erop gezet. ik rijd trouwens wel met een gevlakte cilinderkop, maar daar heb ik eerder dus nooit problemen mee gehad

wat kan er mis zijn in de clinder dat hij ineens pingelt?

en het ratelend geluid staat er los van, maar dat ga ik zo dadelijk eens onderzoeken
 
ds-sm-apple 27-4-2009 10:57 Print reply
Posts: 602
dus hoe kan pingelen uit het niets verschijnen?
 

Dit topic is 2073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved