Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vlotter/carburateur Honda MB (HM166)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1348 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56135 - Vlotter/carburateur Honda MB (HM166...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cedy 23-4-2009 17:50 Print topicpost
Posts: 7
Goeiedag allemaal,

Al bijna een jaar zit ik hiero en heb al aardig wat geleerd van jullieIk ben geen beginnende sleutelaar meer, maar ik moet blijkbaar hier posten de eerste paar dagen...

Brommer: Honda MB50
Type Carburateur: Keihin HM 166
Type Blok: AC01

Nu zit ik alleen met het volgende probleem.
Mijn carburateur stroomt over. Ik heb echt alles al geprobeerd.
Stuiteren zoals door velen wordt aangeraden, maar helpt niet.
Ik heb de carburateur al aardig wat keren opgehad om te kijken of er vuil in zat. Dit was niet het geval. Ook de vlotternaald is schoon en kan vrij bewegen.
Tussen de vlotternaald en de "drijvers" zit wel een klein beetje speling. Misschien dat ie hierdoor niet goed aansluit...

Het probleem was opeens gekomen nadat ik mn tank had afgetapt om te spuiten. (Dit is btw wel heel erg mooi geworden:P) Afgelopen zondag alles weer inelkaar gezet en vanaf dat moment is mn carburateur gaan lekken als een mandje...

Een nieuwe vlotternaald heb ik ook al naar gezocht, maar dat kost me 20 euro ong. (Origineel Honda) en hij lijkt me niet dat het zomaar "kapot" gaan als de carburateur leeg staat. Misschien nieuwe drijvers maar ik weet niet of ik deze kan regelen.

Iemand nog een idee? Want ik word hier een beetje debiel van om weg te rijden met benzine kraan open, en bij ieder stoplicht weer dicht en dan weer open en dan weer dicht...

Grt Cederick
 

Thijsje 23-4-2009 18:04 Print reply

Posts: 1687
hier dan een mede mb eigenaar haha

maar heb je al geprobeerd de vlotter iets omlaag te buigen.

met vlotter bedoel ik de drijver. als je deze naar beneden buigt, sluit de vlotternaald iets eerder, en komt er korter benzine in.

dit kan het lekken verhelpen.




wat bedoel jij met stuiteren?
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
cedy 23-4-2009 20:18 Print reply
Posts: 7
Hallo Thijsje,

Aangezien de vlotter van plastic is durf ik niet teveel kracht erop te zetten. Heb dit wel een beetje geprobeerd maar tot nu toe zonder succes. Ik zal het vanavond nog een keertje proberen.

Met stuiteren bedoel ik de achterkant optillen van de brommer en laten vallen, zodat de vlotternaald misschien los schiet. Maar dit heeft voor mij geen zin maar ik kon het niet laten het even te proberen, aangezien ik een beetje gek word van het probleem. Volgens mij is dit een "cowboy verhaal" ofzo maar zoals ik al zei kon ik het niet laten

Hopelijk lukt het snel:P

Grt Cederick
 
honda_freak 23-4-2009 20:55 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedy
Hallo Thijsje,

Aangezien de vlotter van plastic is durf ik niet teveel kracht erop te zetten. Heb dit wel een beetje geprobeerd maar tot nu toe zonder succes. Ik zal het vanavond nog een keertje proberen.

Met stuiteren bedoel ik de achterkant optillen van de brommer en laten vallen, zodat de vlotternaald misschien los schiet. Maar dit heeft voor mij geen zin maar ik kon het niet laten het even te proberen, aangezien ik een beetje gek word van het probleem. Volgens mij is dit een "cowboy verhaal" ofzo maar zoals ik al zei kon ik het niet laten

Hopelijk lukt het snel:P

Grt Cederick


Laten stuiteren is bedoeld om vastzittend vuil los te laten schieten, niet perse je vlotternaald.

Daarnaast, als jij een vlotternaald voor 20 euro aangeboden krijgt, wordt het tijd dat je naar een andere bromboer gaat, want dit is dan een afzetter..

Ik denk toch dat er een vuiltje in het kanaal zit dat je vlotternaald blokkeerd, of je vlotternaald is uitgedroogd. Loopt de carb over uit de overloop of tussen de vlotterbak en de carb door?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Thijsje 23-4-2009 21:03 Print reply

Posts: 1687
jah, maar ik denk dat dat niet veel zin zou hebben, aangezien je ook een veering hebt in de brommer.
verder heb ik er zelf nooit van gehoord, en vind het dan ook een raare aanpak

máar het zou kunnen werken.

ik snap dat je het gewoon probeert, want je bent dr wel zo zat van uiteraard.
ik zou toch ff je vlotter ff buigen, moet ook niet veel, een mm kan al genoeg zijn.

wel naar onder buigen he,


ben benieuwd wattie doet.



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Henk-88 23-4-2009 21:09 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
of je vlotternaald is uitgedroogd.



Damn, hoe ziet zoiets eruit?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
cedy 23-4-2009 21:34 Print reply
Posts: 7
Hallo mensen,

bedankt voor de reacties!

Ik ben bij een brommerboer in het dorp geweest en die had 3rd party vlotternaalden, voor 3 a 6 euro. Maar deze zagen er anders uit in zijn catalogus dan de mijne. Ik ga deze week denk ik er toch maar 1 bestellen want wie weet past het wel en lost het mijn probleem op.

De vlotternaald van 20 euro is een originele honda, te verkrijgen op motoimport (slechte ervaring mee dus die ontwijk ik liever), op bromfietsshop.nl (goede ervaring), en bij Leertouwer in Soest vragen ze dat er ook voor.
Mij maakt het niet uit of die origineel van Honda is of niet..maar ik ga liever niet 20 euro betalen voor een stukkie metaal dat zo klein is als een stukkie afgekauwde duimnagel maar als het moet...tja...

Toen ik mn tank had afgetapt, om m te spuiten, zat er wel rotzooi in de tank. Om te beginnen 3 kiezelstenen en een moertje. Ook aardig wat zand (het klonk als zand toen ik m schudde). De stenen en het moertje en het meeste zand heb ik eruit kunnen halen.
Voordat ik de tank leegmaakte om te spuiten, heb ik nooit eerder problemen gehad met de carburateur.
Zoals ik al eerder zei is het probleem gekomen sinds ik mijn brommer een maand lang zonder benzine uitelkaar had liggen.

Is het slecht ofzo om de carburateur zonder benzine te laten staan? Ik kan het niet geloven maar begin dat toch wel te doen aangezien ik mijn hersens hier op breek!

Een vuiltje in de kanaaltjes zou kunnen, maar ik heb de carburateur al sinds zondag een keer of 10 compleet uitelkaar gehaald, compleet schoongemaakt (binnen en buitenkant, want zat veel zand op) en doorgeblazen met een compressor. Alles zonder succes.

Ik denk dat het ligt aan de speling tussen de vlotter en de naald, wat ook hoort volgens mij, maar bij mij weer net iets teveel is.

De benzine komt uit het overloop nippel/slangetje, de rubber(pakkingen) van de carburateur zelf zijn nog goed.

@HondaFreak:
wat bedoel je met uitgedroogd?

"Ik denk toch dat er een vuiltje in het kanaal zit dat je vlotternaald blokkeerd, of je vlotternaald is uitgedroogd. Loopt de carb over uit de overloop of tussen de vlotterbak en de carb door?"

Grt Cederick.
 
rik hulkenberg 23-4-2009 22:54 Print reply

Posts: 10029
had het ook een tijdje geleden hele tijd lopen klooien keer vlotternaald vervangen door een andere en probleem was opgelost
 
pitsko 23-4-2009 23:02 Print reply

Posts: 532
Bij mijn 20mm Keihin drukt de vlotter tegen een soort "schroefje" aan en die dekt de toevoer af, niet de vlotter. Misschien ben je die verloren, want die valt er zo uit
 
Dus.
cedy 24-4-2009 0:26 Print reply
Posts: 7
Bij mijn 12mm Keihin zit er geen "schroefje". Er zit een vlotternaald.

Ik heb het even nagezocht wat je zegt in mn Workshop Manual maar daar kan ik ook niets terug vinden over wat jij zegt.

Morgen dan maar een 3rd party naald bestellen. Kijken wat dat doet..
Ik hou jullie op de hoogte. Als er iemand nog iets weet, geef ajb door

Het allergekste vind ik nog dat dit probleem zich opeens voordoet, nadat de carburateur leeg is geweest, voor een maand en het nu niet meer goed doet...

Grt Cederick
 
cedy 11-6-2009 0:14 Print reply
Posts: 7
Allereerst, sorry voor het kicken van de topic (of hoe dat hier heet..)

Ik heb het probleem een tijdje geleden opgelost.
Door een Honda/Kymco vlotternaald ering te zetten(a 8.60 euro). Paste niet helemaal in de vlotter, maar wel in het gat van de benzinetoevoer.

Nogmaals bedankt voor de suggesties.

Grt Cederick
 
rik hulkenberg 11-6-2009 0:41 Print reply

Posts: 10029
het is af en toe een beetje vage meuk dat van keihin
 
mcdronkz 14-6-2009 22:13 Print reply

Posts: 32777
Wie dit leest is een sukkel
 

Dit topic is 4758 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved