Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - HELP! Goedkeuring voor op de weg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5613 - HELP! Goedkeuring voor op de weg
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robert_S 27-9-02?10:41 Print topicpost
Posts: 513
Mensen ik zit volgens mij met een serieus probleem.

Sinds een week ben ik de gelukkige eigenaar van een Honda NSR. En die wou ik verzekeren. Maar daarvoor moest ik even het bouwjaar opvragen bij Honda NL. Ik belde ze dus even op. Ze vroegen vervolgens om het framenr. dat is AC08 5008139

Toen zeiden ze dat het niet in het bestand voorkwam en dat dat betekende dat hij niet is toegestaan in NL!!! Want ze zeiden dat als ik gepakt word door de politie dat hij dan meteen verdwijnt in de pers. Ik was stomverbaasd, en de vorige eigenaar ook. Wat nu te doen~? Is dit waar?

[This message is edited by _3xph4ne_ _3xph4ne_ on 27-9-02 15:59]
 
Dr. Hans fanclub voorzitter

Robert Lukkes 27-9-02?13:21 Print reply
Posts: 1406
Misschien heb je wel een 80cc frame ofzo??
 
I'm a supersonic highspeed racer
Zoetahmeerdah [Marcel] 27-9-02?13:25 Print reply

Posts: 5996
NSR AC08 is ook niet door Honda Nederland B.V. ge?mporteerd.

komt hier vandaan:

http://www.dsv.nl/~honda/honda-nl-frame.html

ik snapte het ook al niet, want elke nsr heeft volgens mij een ac08 framenummer

dit heb ik ook nog gevonden:

MTX 50-SH: Nieuw type MTX met luchtgekoelde motor. Werd in Nederlandingevoerd omdat de wetgeving in Nederland ook een beperking van het vermogen van bromfietsen oplegde.
De vloeistof gekoelde cilinders werden niet gehomologeerd (geimpoorteerd?) in Nederland*. Buiten de cilinder, cilinderkop, ontbreken van de waterpomp en de radiator is er geen verschil met de MTX-R.

* Door de betere en constante koeling van een vloeistof gekoelde cilinder is een hogere compressie mogelijk, hierdoor had deze cilinder ietsje meer vermogen.





 
ik haat mensen
Neonlampje 27-9-02?14:14 Print reply

Posts: 14825
ander frame kopen en alles overzetten
 
Robert_S 27-9-02?14:30 Print reply
Posts: 513
Ik wil best een ander frame kopen. Maar volgens mij beginnen alle NSRretjes met AC08. Dus hoe weet ik of hij europees is goedgekeurd?
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Blukaap 27-9-02?14:35 Print reply

Posts: 10006
Alle nederlandse NSR'en beginnen ook met AC08 (die van mij ook), maar ik denk dat bij die van jou geen (NL) keurmerk zit.
 
Bastila is lief
Blorn 27-9-02?14:55 Print reply

Posts: 13825
mijne begint ook met AC08 en die is geimporteerd in december '90 dat op dsv.nl is gelul!!!!!
 
Robert_S 27-9-02?15:11 Print reply
Posts: 513
Maar heb je dan ook een NL of een E tekentje in de linkerkant balhoofd? Dat zijn namelijk de keuringstekens zo heb ik me laten vertellen. En hoe weet je dat ie is geinporteerd?

Een of andere nerd van de politie zei toen ik ze belde: kom maar langs, we mogen dit soort informatie niet via de telefoon verstrekken...

En, zo zei hij, als ie niet goedgekeurd zou zijn nemen ze hem direct in beslag~!
:S Volslagen idioot...

WAT TE DOEN?

[This message is edited by _3xph4ne_ _3xph4ne_ on 27-9-02 15:17]
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
jessy 27-9-02?15:13 Print reply

Posts: 2570
ik had geen bouwjaar nodig, maakt niks uit zeiden ze, marja ik heb n mb misschien dat dat scheelt
 
Robert_S 27-9-02?15:29 Print reply
Posts: 513
Het gaat ook niet om het bouwjaar. Het enige waar ik bang voor ben is dat als ik straks de juten tegenkom, dat ze mijn NSR in beslag nemen.

En ik heb het sterke vermoeden dat ik niet de enige ben zonder goedkeuring. MAAR misschien heb ik die ook wel. Ik weet alleen niet hoe ik daar achter kan komen... Wie helpt mij?
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
mtx-sh 27-9-02?15:32 Print reply
Posts: 180
hey, je moet gewoon naar een andere verzekerings maatschapij gaan, en dan zeggen dat je je nsr wilt verzekeren met frame nr.......... En het bouwjaar weet je niet want het staat er niet op .

Als ze dat niet nemen weet ik niet wat voor gare gasten daar werken, maar ik had pas geleden met een vriend een Yamaha Dt125cc
In een brommer verzekering geknalt zonder problemen.
 
suzuki tsx
wipe-out 27-9-02?15:34 Print reply

Posts: 7672
Het gaat helemaal niet om het framenummer, het begin van het framenummer van alle MB's, MT's MTX'en en NSR'en is in alle landen gelijk volgens mij.

je moet gewoon kijken aan de linkerkant van je balhoofd, staat daar een rondje met "NL" erin, dan is het goed. Staat daar geen NL in, dan is hij niet goedgekeurd voor op de nederlandse weg.
sim-pel.

Europese typegoedkeuring was net wel/net niet ingevoerd toen nsr'en nog gemaakt werden volgens mij, dus er zal wel geen "E" in staan. (is vanaf 1996 toch, en nsr'en zijn toch t/m 97 gemaakt volgens mij of niet?)

En als dat frame niet goed is, ander frame halen dat wel goed is, en idd alles gewoon overzetten zoals neon ook al zei.
 
Honda_mbiloss [Emiel] 27-9-02?15:47 Print reply

Posts: 3697
Quote:
Originally posted by: wipe-out?

Het gaat helemaal niet om het framenummer, het begin van het framenummer van alle MB's, MT's MTX'en en NSR'en is in alle landen gelijk volgens mij.

je moet gewoon kijken aan de linkerkant van je balhoofd, staat daar een rondje met "NL" erin, dan is het goed. Staat daar geen NL in, dan is hij niet goedgekeurd voor op de nederlandse weg.
sim-pel.

Europese typegoedkeuring was net wel/net niet ingevoerd toen nsr'en nog gemaakt werden volgens mij, dus er zal wel geen "E" in staan. (is vanaf 1996 toch, en nsr'en zijn toch t/m 97 gemaakt volgens mij of niet?)

En als dat frame niet goed is, ander frame halen dat wel goed is, en idd alles gewoon overzetten zoals neon ook al zei.



bij jou misschien maar ik heb me frame net gespoten en heb me hele balhoofd zitten inspecteren en heb geen rondje met nl en toch is tie nederlands.....

b.t.w heb ok honda gebelt 30 sept. 1982

[This message is edited by honda_mbiloss van vugt on 27-9-02 15:49]
 
Robert_S 27-9-02?15:54 Print reply
Posts: 513
Quote:
Originally posted by: wipe-out?
je moet gewoon kijken aan de linkerkant van je balhoofd, staat daar een rondje met "NL" erin, dan is het goed. Staat daar geen NL in, dan is hij niet goedgekeurd voor op de nederlandse weg.
sim-pel.



Dit blijkt dus onwaar, want net als honda_mbiloss van vugt zegt rijden er ook mensen rond met een goedgekeurde NSR rond ZONDER die stempel.

Quote:
Originally posted by: honda_mbiloss van vugt
b.t.w heb ok honda gebelt 30 sept. 1982



Welk nummer heb je hiervoor gekozen? Was dat 0180 - 491 777
van de website http://www.dsv.nl/~honda/honda-nl-frame.html of een andere? Misschien zouden zij mij verder kunnen helpen. Bovenstaand nummer iig niet.

Mijn vraag is dus:

Ik heb een Honda NSR met framenummer AC08 5008139 Maar er staat geen NL of E in het balhoofd. Hoe weet ik of hij is goedgekeurd voor op de weg?
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Nikoz 27-9-02?17:29 Print reply
Posts: 819
mijn nsr is ook belgisch ook AC08-50011 blabla en ook geen NL of E in balhoofd.. ben al 3 x aangehouden met dat ding waarvan 2 x rolelrbank en 1 x verzekering papieren gecontroleerd , certificaat EN FRAME NR ! ik hoorde dat die wout zei ( over foon ofso ) is niet bekend dus of van is niet gejat of is helemaal niet bekend maar iig mocht gewoon doorrijden. misschien een E erin meppen?
 
mito maaaster
De Schout 27-9-02?17:36 Print reply
Posts: 5327
EEJ, NSR meej AC08 is gewoon goedgekeurd voor NL hoor. hoeft geen E of NL stempel in te staan. Sta er bij mij ook nie en weet heel zeker da dit een nederlandse is. anders moet je ff naar het bloknummer kijken. als dit begint met ac08 is het zeker een NL. maar als dit begint met Ge2 dan is het een belg.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 2675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved