Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vloeibare pakking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56127 - vloeibare pakking
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 22-4-2009 23:32 Print topicpost

Posts: 1350
volges mij heeft me aprilia sx heel erg last van valse lucht...
Dit denk ik om het volgende:

-me cilinder is al loeiheet na net 1 km te hebben gereden
-Ik rijd nou helemaal standaart, alleen met prop en katalysator uit de (originele) uitlaat met sproeier 106, dit is echt ziek groot volges mij
-bougie is grijs

Nou heb ik gister nieuwe pakkingen bestelt (krijg ik morgen binnen), zodat ik ff me cilinder er opnieuw op kan doen.

Maar is het slim om vloeibare pakking bij de voetpakking en koppakking te doen?
Dus zegmaar een heel dun randje aan de onderkant en boven kant van de voet en koppakking als extra zekerheid dat er echt geen lucht meer doorheen kan.

En dan nog ff een dingetje,
ik wil nou van voortandwiel 12 naar 13 gaan...
Maar moet je dan je ketting opnieuw 'afstellen'? of is dat niet perse nodig bij 1 maatje groter?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 22-4-2009 om 23:35 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl

Malaguti RST 22-4-2009 23:34 Print reply

Posts: 1668
lijkt me dat dat geen kwaad kan zou ook ff rond het spruit stuk en bij de olie slang na gaan
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
koetjeboe91 22-4-2009 23:34 Print reply

Posts: 2096
daar heb je pakkingen voor vloeibare pakking kan niet tegen zulke hoge tempraturen

 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
D-Fir 22-4-2009 23:52 Print reply

Posts: 63
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
volges mij heeft me aprilia sx heel erg last van valse lucht...
Dit denk ik om het volgende:

-me cilinder is al loeiheet na net 1 km te hebben gereden
-Ik rijd nou helemaal standaart, alleen met prop en katalysator uit de (originele) uitlaat met sproeier 106, dit is echt ziek groot volges mij
-bougie is grijs

Nou heb ik gister nieuwe pakkingen bestelt (krijg ik morgen binnen), zodat ik ff me cilinder er opnieuw op kan doen.

Maar is het slim om vloeibare pakking bij de voetpakking en koppakking te doen?
Dus zegmaar een heel dun randje aan de onderkant en boven kant van de voet en koppakking als extra zekerheid dat er echt geen lucht meer doorheen kan.


Volgens mij zijn er zat vloeibare pakkingen die prima tegen wat hogere temperaturen kunnen, maar als je nieuwe pakkingen hebt en de boel netjes kruiselings aandraait is het in principe niet nodig. Tenzij je kop/cil echt heel gaar is, wat me niet lijkt. Mogelijk kan je ff met deo op valse lucht controleren.

Gezien je bougiekleur krijgt ie inderdaad iig op een of andere manier teveel lucht. Vertoont ie nog andere dingen van valse lucht? Hoog stationair enzo?

Quote:

En dan nog ff een dingetje,
ik wil nou van voortandwiel 12 naar 13 gaan...
Maar moet je dan je ketting opnieuw 'afstellen'? of is dat niet perse nodig bij 1 maatje groter?



Eigenlijk moet je alles vervangen he? Niet alleen een nieuw voortandwiel, maar ook achtertandwiel en ketting. Anders slijt het allemaal als een gek.

Dit bericht is gewijzigd door D-Fir op 22-4-2009 om 23:55 uur.
 
rik hulkenberg 22-4-2009 23:55 Print reply

Posts: 10029
heel klein beetje kogellager vet aan de pakking
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 22-4-2009 23:56 Print reply

Posts: 12846
Waarom kogellagervet aan een pakking?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
rik hulkenberg 22-4-2009 23:59 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Waarom kogellagervet aan een pakking?

dan dicht die extra goed af blijft er dan ook echt opplakken
dit is mij vertelt door mijn oude werkgever
heeft ongeveer 25jaar met bromfietsen gewerkt
heb het zelf geporbeerd helpt idd
 
w0ut3r 23-4-2009 0:01 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: D-Fir
[...]


Volgens mij zijn er zat vloeibare pakkingen die prima tegen wat hogere temperaturen kunnen, maar als je nieuwe pakkingen hebt en de boel netjes kruiselings aandraait is het in principe niet nodig. Tenzij je kop/cil echt heel gaar is, wat me niet lijkt. Mogelijk kan je ff met deo op valse lucht controleren.

Gezien je bougiekleur krijgt ie inderdaad iig op een of andere manier teveel lucht. Vertoont ie nog andere dingen van valse lucht? Hoog stationair enzo?

[...]


Eigenlijk moet je alles vervangen he? Niet alleen een nieuw voortandwiel, maar ook achtertandwiel en ketting. Anders slijt het allemaal als een gek.

Dit bericht is gewijzigd door D-Fir op 22-4-2009 om 23:55 uur.


Hij loopt opzich harstikke normaal, stationair ook.
Maar die cilinder is gewoon veels te snel loeiheet, sproeier is veels te groot in vergelijking met andere derbi's die standaart ontgrenst lopen en die bougiekleur klopt ook niet helemaal...

Ik heb ook al met deo gecheckt maar daarbij ging die ook niet anders lopen/uitvallen...

Btw, dit is die vloeibare pakking die ik heb: http://www.easyparts...en-Power-1-20ml.html

en is het echt zo dat alles snel slijt als je alleen je vtw vervangt en je ketting en achtertandwiel laat zitten?
Ik vind t anders eigelijk een beetje een duur geintje worden
 
www.TheGreenBoxz.nl
w0ut3r 23-4-2009 0:02 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
heel klein beetje kogellager vet aan de pakking


kogellagervet heb ik helaas ff niet in huis
Maar kan je die zooi gewoon bij de bouwmarkt halen of moet dat bij de bromboer?
 
www.TheGreenBoxz.nl
rik hulkenberg 23-4-2009 0:12 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


kogellagervet heb ik helaas ff niet in huis
Maar kan je die zooi gewoon bij de bouwmarkt halen of moet dat bij de bromboer?

beide
 
D-Fir 23-4-2009 0:14 Print reply

Posts: 63
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


Hij loopt opzich harstikke normaal, stationair ook.
Maar die cilinder is gewoon veels te snel loeiheet, sproeier is veels te groot in vergelijking met andere derbi's die standaart ontgrenst lopen en die bougiekleur klopt ook niet helemaal...

Ik heb ook al met deo gecheckt maar daarbij ging die ook niet anders lopen/uitvallen...


Lastig.. Heb je al in je luchtfilter gespoten om te kijken hoe je brom uberhaupt reageert op deo? Soms is het effect wat kleiner/duurt het wat langer dan mensen verwachten. Anders gewoon ff nagaan of er dingetjes op je cil/carb zitten waar er mogelijk lucht doorheen kan komen en die afdichten. Het schijnt ook nog bij je carter te kunnen zitten, maar daar weet ik eerlijk gezegd het fijne niet van.

Quote:

Btw, dit is die vloeibare pakking die ik heb: http://www.easyparts...en-Power-1-20ml.html


Geen idee, ken het spul niet. Misschien dat het ergens op de verpakking staat, maar zoals ik zei, als je het goed doet, zou het niet mogelijk moeten zijn. Nu denk ik overigens dat het wel moet kunnen. Heb het spul (loctite vloeibare pakking) zelfs een keer gebruikt om m'n uitlaat mee af te dichten en dat ging prima. Gewoon een dun laagje en niet te dicht bij je cil. Dan kan het er ook niet in komen.

Quote:

en is het echt zo dat alles snel slijt als je alleen je vtw vervangt en je ketting en achtertandwiel laat zitten?
Ik vind t anders eigelijk een beetje een duur geintje worden


Ja, sorry, maar voor zover ik weet is dit echt zo. Hoe oud zijn je tandwielen/ketting nu? Als ze nog erg jong zijn, kan het volgens mij wel. Het probleem is dat die dingen op elkaar inslijt, afhankelijk van jou rijgedrag. Als je er dan ineens een vers tandwiel tussenramt, dan past ie eigenlijk niet zo lekker als de oude en dan zal ie door de rare krachten die erop komen te staan heel snel slijten naar het niveau van je vorige tandwiel of erger. Ofzo. De andere optie is dat ik gewoon gek ben en hier echt ontzettend uit m'n nek zit te lullen, ben ik ook goed in:p.
 
mtx_owned 23-4-2009 9:58 Print reply

Posts: 2183
je bougie is grijs, niet genoeg sprit dus. Kan best zijn dat je het een ziek grote sproeier vind, als die bougie grijs is, heeft ie gewoon nog meer nodig, of je onsteking is niet in orde.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Tombrom 23-4-2009 10:50 Print reply

Posts: 15925
of je hebt valse lucht
 
Motorhispaniafuria19 23-4-2009 11:11 Print reply
Posts: 96
je hebt je katalysator er ook uit he, dit zorgt er gewoon voor dat je groot zit in sproier maat..ik reed ook origineel met sproeier 94 en dat was alleen prop uit de uitlaat... probeer nou gewoon eens eerst twee maten groter...als die dan nog mooi loopt en de cilinder wordt niet loeiheet dan moet je dat gewoon zo doen...succes
 
w0ut3r 23-4-2009 11:21 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Motorhispaniafuria19
je hebt je katalysator er ook uit he, dit zorgt er gewoon voor dat je groot zit in sproier maat..ik reed ook origineel met sproeier 94 en dat was alleen prop uit de uitlaat... probeer nou gewoon eens eerst twee maten groter...als die dan nog mooi loopt en de cilinder wordt niet loeiheet dan moet je dat gewoon zo doen...succes


sproeier 108 en 110 heb ik ook al geprobeerd, maar bij 108 komt die niet in de powerband en bij 110 gaat die geeneens harder dan 15kmph...
Dus grotere sproeier is het niet denk ik...

Grote sproeier vind ik ook niet zoeen heel erg groot probleem,
maar het is meer dat me cilinder veels te snel loeiheet wordt...

en met de combinatie van die 2 denk ik toch echt aan valse lucht...

Vanmiddag krijg ik nieuwe pakkingen binnen en ook zoeen nieuw spruitstuk rubbertje (bij de oude zitten aardig wat scheurtjes in).

Dus ben benieuwd...

Maar vloeibare pakking bij je kop- en voetpakking smeren is dus niet zo verstandig?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 23-4-2009 om 11:30 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
barty 23-4-2009 12:29 Print reply

Posts: 58
met die ketting en tandwielen, alles slijt op elkaar in zoals al gezegt is, als je er dan nieuw tandwiel opgooid slijt het alleen maar sneller, kan beter gewoon nieuwe tandwielen en ketting, weet je zeker dat het goed is en ben je gelijk van het gezijk af
 

Dit topic is 2989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved