Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwiel probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1322 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56088 - vliegwiel probleem
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha00 21-4-2009 19:53 Print reply
Posts: 95
Kan je niet beter een zuigerstop kopen? 2,50 bij de brom boer...
 
dpjjven 21-4-2009 20:28 Print reply
Posts: 94
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arno_honda_M
geen steeksleutel tussen de openingen steken van je vliegwiel !! 'kspreek uit ondervinding
je neemt een kruisschroevendraaier en je steekt deze door de opening in een schoefje van je grondplaat die achter je vliegwiel steekt en dan neem je een dopsleutel (de 17 bij een mt) en dan draai je deze gewoon los zoals een normale bout. zet wel genoeg druk op de schroevendraaier, anders schuif je van het schroefje

ik heb een vliegwiel trekker gekocht 6¤ veel gemakkelijker,
maar zoals hierboven heb ik het ook gedaan, en als het niét wil lukken dan maak je het lichtjes warm, dat kan ook helpen

grtz

Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 21-4-2009 om 19:45 uur.



met een vliegwiel trekker moet je tog wel eerst die krukasmoer eraf halen?
 
arno_honda_M 21-4-2009 21:35 Print reply
Posts: 319
ja maar ik bedoel dat ik een zuigerstop gebruik foutje
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dpjjven
[...]



met een vliegwiel trekker moet je tog wel eerst die krukasmoer eraf halen?


 
mtx-motard 21-4-2009 22:10 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dpjjven
[...]



met een vliegwiel trekker moet je tog wel eerst die krukasmoer eraf halen?


ja moer moet eraf.

maar geen schroevendraaiers en hamers gebruiken want je vernielt je schroefdraad, vliegwiel, en lagers.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
D-Fir 21-4-2009 23:34 Print reply

Posts: 63
Moest zelf laatst ook 't vliegwiel van m'n tsx halen, ging prima zonder zuigerstop. Voor zover ik weet is dat nogal funest voor je zuiger, krukas, etc. Wat ik deed is gewoon een goed stevig stuk touw of ijzerdraad nemen (desnoods versterken door 't te vlechten) en dan door je vliegwiel rijgen via twee van de gaten.

Vervolgens maak je het aan de rechterkant (kan ook links, boeit niet echt, hangt ook 'n beetje af van hoe lang je touw/ijzerdraad is) aan je frame vast en verbind je de twee losse einden met een platte knoop ( http://knopen.scouti.../kn_platte_knoop.htm )of als je zin hebt, een schootsteek ( http://knopen.scouti...n/kn_schootsteek.htm ). De laatste is eigenlijk beter, die krijg je vervolgens ook weer los.

Als je de lengte van je touw/ijzerdraad goed uitgedokterd hebt, zou het ervoor moeten zorgen dat je vliegwiel noch linksom nog rechtsom kan draaien. Ratel erop, moer los, vliegwieltrekker erin en loshalen die hap. Vervolgens je touwding losmaken/knippen en voila. Kan misschien ook wel met een spandband, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik hoop dat het 'n beetje duidelijk is, zo niet, dan flans ik morgen wel iets in elkaar met paint.

Dit bericht is gewijzigd door D-Fir op 21-4-2009 om 23:35 uur.
 
Henk-88 21-4-2009 23:41 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: D-Fir
Moest zelf laatst ook 't vliegwiel van m'n tsx halen, ging prima zonder zuigerstop. Voor zover ik weet is dat nogal funest voor je zuiger, krukas, etc. Wat ik deed is gewoon een goed stevig stuk touw of ijzerdraad nemen (desnoods versterken door 't te vlechten) en dan door je vliegwiel rijgen via twee van de gaten.

Vervolgens maak je het aan de rechterkant (kan ook links, boeit niet echt, hangt ook 'n beetje af van hoe lang je touw/ijzerdraad is) aan je frame vast en verbind je de twee losse einden met een platte knoop ( http://knopen.scouti.../kn_platte_knoop.htm )of als je zin hebt, een schootsteek ( http://knopen.scouti...n/kn_schootsteek.htm ). De laatste is eigenlijk beter, die krijg je vervolgens ook weer los.

Als je de lengte van je touw/ijzerdraad goed uitgedokterd hebt, zou het ervoor moeten zorgen dat je vliegwiel noch linksom nog rechtsom kan draaien. Ratel erop, moer los, vliegwieltrekker erin en loshalen die hap. Vervolgens je touwding losmaken/knippen en voila. Kan misschien ook wel met een spandband, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik hoop dat het 'n beetje duidelijk is, zo niet, dan flans ik morgen wel iets in elkaar met paint.

Dit bericht is gewijzigd door D-Fir op 21-4-2009 om 23:35 uur.



Ik zei het al eerder ergens: een 3/4 ratel past precies in de vliegwielgaten van een tsx en zo kun je het vliegwiel prima blokkeren

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
D-Fir 22-4-2009 19:10 Print reply

Posts: 63
Ja, dat is ook zo. Ben zelf alleen altijd bang dat ik het voor elkaar krijg m'n spoelen te slopen ofzo. Zie mij daar nog wel voor aan
 
sathana 22-4-2009 19:25 Print reply

Posts: 1838
ik heb dat ook een keer gevraagt... toen was er een antwoord wat wel werkte :P namelijk

een touw door 1 gaatje heen doen en dan vast maken aan je voetsteun dan sloop je je zuiger ook niet lol vergeten te lezen xd

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 22-4-2009 om 19:29 uur.
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
tsxhunter 22-4-2009 19:28 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: D-Fir
Moest zelf laatst ook 't vliegwiel van m'n tsx halen, ging prima zonder zuigerstop. Voor zover ik weet is dat nogal funest voor je zuiger, krukas, etc. Wat ik deed is gewoon een goed stevig stuk touw of ijzerdraad nemen (desnoods versterken door 't te vlechten) en dan door je vliegwiel rijgen via twee van de gaten.

Vervolgens maak je het aan de rechterkant (kan ook links, boeit niet echt, hangt ook 'n beetje af van hoe lang je touw/ijzerdraad is) aan je frame vast en verbind je de twee losse einden met een platte knoop ( http://knopen.scouti.../kn_platte_knoop.htm )of als je zin hebt, een schootsteek ( http://knopen.scouti...n/kn_schootsteek.htm ). De laatste is eigenlijk beter, die krijg je vervolgens ook weer los.

Als je de lengte van je touw/ijzerdraad goed uitgedokterd hebt, zou het ervoor moeten zorgen dat je vliegwiel noch linksom nog rechtsom kan draaien. Ratel erop, moer los, vliegwieltrekker erin en loshalen die hap. Vervolgens je touwding losmaken/knippen en voila. Kan misschien ook wel met een spandband, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik hoop dat het 'n beetje duidelijk is, zo niet, dan flans ik morgen wel iets in elkaar met paint.

Dit bericht is gewijzigd door D-Fir op 21-4-2009 om 23:35 uur.


net als ik had gedaan dus
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.

Dit topic is 1456 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved