Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #56088 - vliegwiel probleem
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 1483 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
yamaha00 |
21-4-2009 19:53 |
Posts: 95 |
Kan je niet beter een zuigerstop kopen? 2,50 bij de brom boer...
|
|
|
|
dpjjven |
21-4-2009 20:28 |
|
arno_honda_M |
21-4-2009 21:35 |
Posts: 319 |
ja maar ik bedoel dat ik een zuigerstop gebruik foutje
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dpjjven
[...]
met een vliegwiel trekker moet je tog wel eerst die krukasmoer eraf halen?
|
|
|
|
mtx-motard |
21-4-2009 22:10 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dpjjven
[...]
met een vliegwiel trekker moet je tog wel eerst die krukasmoer eraf halen?
ja moer moet eraf.
maar geen schroevendraaiers en hamers gebruiken want je vernielt je schroefdraad, vliegwiel, en lagers.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
D-Fir |
21-4-2009 23:34 |
Posts: 63 |
Moest zelf laatst ook 't vliegwiel van m'n tsx halen, ging prima zonder zuigerstop. Voor zover ik weet is dat nogal funest voor je zuiger, krukas, etc. Wat ik deed is gewoon een goed stevig stuk touw of ijzerdraad nemen (desnoods versterken door 't te vlechten) en dan door je vliegwiel rijgen via twee van de gaten.
Vervolgens maak je het aan de rechterkant (kan ook links, boeit niet echt, hangt ook 'n beetje af van hoe lang je touw/ijzerdraad is) aan je frame vast en verbind je de twee losse einden met een platte knoop ( http://knopen.scouti.../kn_platte_knoop.htm )of als je zin hebt, een schootsteek ( http://knopen.scouti...n/kn_schootsteek.htm ). De laatste is eigenlijk beter, die krijg je vervolgens ook weer los.
Als je de lengte van je touw/ijzerdraad goed uitgedokterd hebt, zou het ervoor moeten zorgen dat je vliegwiel noch linksom nog rechtsom kan draaien. Ratel erop, moer los, vliegwieltrekker erin en loshalen die hap. Vervolgens je touwding losmaken/knippen en voila. Kan misschien ook wel met een spandband, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik hoop dat het 'n beetje duidelijk is, zo niet, dan flans ik morgen wel iets in elkaar met paint.
Dit bericht is gewijzigd door D-Fir op 21-4-2009 om 23:35 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
21-4-2009 23:41 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: D-Fir
Moest zelf laatst ook 't vliegwiel van m'n tsx halen, ging prima zonder zuigerstop. Voor zover ik weet is dat nogal funest voor je zuiger, krukas, etc. Wat ik deed is gewoon een goed stevig stuk touw of ijzerdraad nemen (desnoods versterken door 't te vlechten) en dan door je vliegwiel rijgen via twee van de gaten.
Vervolgens maak je het aan de rechterkant (kan ook links, boeit niet echt, hangt ook 'n beetje af van hoe lang je touw/ijzerdraad is) aan je frame vast en verbind je de twee losse einden met een platte knoop ( http://knopen.scouti.../kn_platte_knoop.htm )of als je zin hebt, een schootsteek ( http://knopen.scouti...n/kn_schootsteek.htm ). De laatste is eigenlijk beter, die krijg je vervolgens ook weer los.
Als je de lengte van je touw/ijzerdraad goed uitgedokterd hebt, zou het ervoor moeten zorgen dat je vliegwiel noch linksom nog rechtsom kan draaien. Ratel erop, moer los, vliegwieltrekker erin en loshalen die hap. Vervolgens je touwding losmaken/knippen en voila. Kan misschien ook wel met een spandband, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik hoop dat het 'n beetje duidelijk is, zo niet, dan flans ik morgen wel iets in elkaar met paint.
Dit bericht is gewijzigd door D-Fir op 21-4-2009 om 23:35 uur.
Ik zei het al eerder ergens: een 3/4 ratel past precies in de vliegwielgaten van een tsx en zo kun je het vliegwiel prima blokkeren
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
D-Fir |
22-4-2009 19:10 |
Posts: 63 |
Ja, dat is ook zo. Ben zelf alleen altijd bang dat ik het voor elkaar krijg m'n spoelen te slopen ofzo. Zie mij daar nog wel voor aan
|
|
|
|
sathana |
22-4-2009 19:25 |
Posts: 1838 |
ik heb dat ook een keer gevraagt... toen was er een antwoord wat wel werkte :P namelijk
een touw door 1 gaatje heen doen en dan vast maken aan je voetsteun dan sloop je je zuiger ook niet lol vergeten te lezen xd
Dit bericht is gewijzigd door sathana op 22-4-2009 om 19:29 uur.
|
|
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende. |
|
tsxhunter |
22-4-2009 19:28 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: D-Fir
Moest zelf laatst ook 't vliegwiel van m'n tsx halen, ging prima zonder zuigerstop. Voor zover ik weet is dat nogal funest voor je zuiger, krukas, etc. Wat ik deed is gewoon een goed stevig stuk touw of ijzerdraad nemen (desnoods versterken door 't te vlechten) en dan door je vliegwiel rijgen via twee van de gaten.
Vervolgens maak je het aan de rechterkant (kan ook links, boeit niet echt, hangt ook 'n beetje af van hoe lang je touw/ijzerdraad is) aan je frame vast en verbind je de twee losse einden met een platte knoop ( http://knopen.scouti.../kn_platte_knoop.htm )of als je zin hebt, een schootsteek ( http://knopen.scouti...n/kn_schootsteek.htm ). De laatste is eigenlijk beter, die krijg je vervolgens ook weer los.
Als je de lengte van je touw/ijzerdraad goed uitgedokterd hebt, zou het ervoor moeten zorgen dat je vliegwiel noch linksom nog rechtsom kan draaien. Ratel erop, moer los, vliegwieltrekker erin en loshalen die hap. Vervolgens je touwding losmaken/knippen en voila. Kan misschien ook wel met een spandband, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik hoop dat het 'n beetje duidelijk is, zo niet, dan flans ik morgen wel iets in elkaar met paint.
Dit bericht is gewijzigd door D-Fir op 21-4-2009 om 23:35 uur.
net als ik had gedaan dus
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Dit topic is 1483 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|