Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aprilia RS50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1033 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #56087 - Aprilia RS50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bioflap 21-4-2009 16:50 Print topicpost
Posts: 842
Hoi,

Ik merk op sinds een tijdje dat ik ontgrenst rijd, dat hij een stuk minder kracht heeft in de 5.

Als ik hem koud start,, rijd hij lekker, zakt ook lekker snel terug in de toeren,, ik weet,, dat betekent sproeier te groot,, verder als hij warm is,, hakkeld hij altijd ene beetje om van 5k ineens door te trekken naar 10k..

En als je hem in de 5 zet,, dan zakt hij gewoon weer terug tot iets boven de 7k.. maakt niet uit hoeveel gas ik geef..

Komt dit allemaal door een te grote sproeier?
Hij zuipt ook aardig.. 1 op 15.. en het is 19mm Dell`ortho met 70cc cilinder.. Turbokit uitlaat
 
Toekomstige naam: Bioflap

NSR2 Chauffeur 21-4-2009 18:24 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera_Maik
Hoi,

Ik merk op sinds een tijdje dat ik ontgrenst rijd, dat hij een stuk minder kracht heeft in de 5.

Als ik hem koud start,, rijd hij lekker, zakt ook lekker snel terug in de toeren,, ik weet,, dat betekent sproeier te groot,, verder als hij warm is,, hakkeld hij altijd ene beetje om van 5k ineens door te trekken naar 10k..

En als je hem in de 5 zet,, dan zakt hij gewoon weer terug tot iets boven de 7k.. maakt niet uit hoeveel gas ik geef..

Komt dit allemaal door een te grote sproeier?
Hij zuipt ook aardig.. 1 op 15.. en het is 19mm Dell`ortho met 70cc cilinder.. Turbokit uitlaat


Probeer het volgende eens: Als aan het rijden bent en hij is al goed warm, en je maakt redelijk wat toeren, knijp dan je koppeling in, en zet de brommer direct uit(onder het rijden zeg maar). Helemaal uit laten rijden, zodat de cilinder geen slag meer maakt. Haal dan je bogie er uit, en kijk wat de kleur is. Als hij koffie bruin is, en droog, dan is het goed! Heeft hij een donkere kleur, probeer dan een kleinere sproeier!

Dit bericht is gewijzigd door NSR2 Chauffeur op 21-4-2009 om 18:25 uur.
 
bioflap 21-4-2009 18:32 Print reply
Posts: 842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]


Probeer het volgende eens: Als aan het rijden bent en hij is al goed warm, en je maakt redelijk wat toeren, knijp dan je koppeling in, en zet de brommer direct uit(onder het rijden zeg maar). Helemaal uit laten rijden, zodat de cilinder geen slag meer maakt. Haal dan je bogie er uit, en kijk wat de kleur is. Als hij koffie bruin is, en droog, dan is het goed! Heeft hij een donkere kleur, probeer dan een kleinere sproeier!

Dit bericht is gewijzigd door NSR2 Chauffeur op 21-4-2009 om 18:25 uur.

Dankje man.. dus gewoon tot de 5.. vol gas.. brommer uitzetten.. en niet meer koppelen?
en dan moet hij dus droog zijn..
 
Toekomstige naam: Bioflap
NSR2 Chauffeur 21-4-2009 18:36 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera_Maik
[...]

Dankje man.. dus gewoon tot de 5.. vol gas.. brommer uitzetten.. en niet meer koppelen?
en dan moet hij dus droog zijn..

Ja en een lichte kleur hebben(koffie kleurig)
 
bioflap 21-4-2009 18:43 Print reply
Posts: 842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]

Ja en een lichte kleur hebben(koffie kleurig)

Ok.. en als hij droog is moet die goed zijn..

Btw. als ik een powerfilter erop zet.. van Malossi zon schuimfilter.. dan fluit hij als ik vol gas geef:P is dat normaal??xD
 
Toekomstige naam: Bioflap
Thijsje 21-4-2009 18:46 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR2 Chauffeur
[...]


Probeer het volgende eens: Als aan het rijden bent en hij is al goed warm, en je maakt redelijk wat toeren, knijp dan je koppeling in, en zet de brommer direct uit(onder het rijden zeg maar). Helemaal uit laten rijden, zodat de cilinder geen slag meer maakt. Haal dan je bogie er uit, en kijk wat de kleur is. Als hij koffie bruin is, en droog, dan is het goed! Heeft hij een donkere kleur, probeer dan een kleinere sproeier!

Dit bericht is gewijzigd door NSR2 Chauffeur op 21-4-2009 om 18:25 uur.

laat je hem nou expres kloten met de koppeling en bougie enzo,

of ben je serieus dat je dit post?
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Jakob 125 21-4-2009 18:54 Print reply

Posts: 472
serieus natuurlijk.
 
2-stroke
slenger 21-4-2009 18:57 Print reply
Posts: 363
Welk tandwiel heb je voor?
Want ik had eerst 13 voor en toen trok hij niet.
En nu met 12 wel.
 
mhclub.tk - Under construction.
markhispania3 21-4-2009 19:00 Print reply

Posts: 1971
warmer weer, dus probeer eens een wat kleinere sproeier (3 maatjes ofzo)
 
bioflap 22-4-2009 6:52 Print reply
Posts: 842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slenger
Welk tandwiel heb je voor?
Want ik had eerst 13 voor en toen trok hij niet.
En nu met 12 wel.

Maar had jij ook 70cc dan?
HIj kan het wel aan, dus daar zitten ook geen problemem meej.
 
Toekomstige naam: Bioflap
Torque 22-4-2009 11:20 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
warmer weer, dus probeer eens een wat grotere sproeier (3 maatjes ofzo)



 
gaat ie dat zeggen
BIET 22-4-2009 12:35 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera_Maik
[...]



Btw. als ik een powerfilter erop zet.. van Malossi zon schuimfilter.. dan fluit hij als ik vol gas geef:P is dat normaal??xD


Wat je hoort is de lucht die aangezogen wordt
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved