Iedereen kent het probleem wel. Je spuit je uitlaat bent helemaal trots op t resultaat en de volgende zomer ziet hij eruit alsof hij stamt uit de 2de wereld oorlog..
Bij deze mijn vraag:
Wat gebruiken jullie om je uitlaat te spuiten/lakken verfen? en blijft dit goed zitten e.d En wat blijft het beste zitten.
waarom deze vraag?
Omdat mijn opa het er laast overhad dat ik het beter kon doen met kachellak/botenuitlaatlak (oid) en zo nog een paar middeltjes.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
haal gewoon hittebestendige verf van motip ofzo werkt prima en afentoe in olieën met wd40 ofzo houd hij het wel vol hoor
had proma uitlaat onder mijn dtr.. gewoon hittebestendige verf aanbrengen en wat je er verder voor olie er opspuit maakt volgens mij weinig uit, ik heb er van alles op gespoten roestte nooit
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
vaak blijft het niet zitten omdat de roest die erop zat onder de lak weer verder gaat roesten waardoor na verloop van tijd de lak erg slecht wordt
ik had mn uitlaat gestraald. gespoten met gewone lak van motip. en dat bleef de hele winter zitten ( daarna is de uitlaat vervangen door een snellere )
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kwasten.
Een fijn bijkomend effect is dat de het uitlaatgas een lage warmte-inhoud heeft en dus koelt de grenslaag van het gas snel af door
het contact met de metaal, wat je met een dikke verflaag dus "gevangen" houdt.
je heb van hamerrite ook een busje hitte bestendige verf. En dat kan je gewoon op der of verve met een kwast. dat blijft wel beter zitte als een motip spuitbus. alleen het word niet zo strak... k spuit mn gianelli zelf gewoon met transparante motip 650 grade verf. en dan voor het spuiten nog wat lasnaden er in branden en hij ziet er weer uit las nieuw. maar idd ook op zn tijd even in spuite met wd40. word hij wel weer wat bruiner door de olie maarja beter als roest.
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Motorhispaniafuria19
@niek, weet jij dan waar je hittebestendige verf kan halen wat je er op kan kwasten, dus geen spuitbus?
of kan het ook als je het er eerst op spuit en dan vegen met een kwast?
hittebestendig is onzin, ook bij spuiten, gewoon lekker erop kwasten, heb zelfs nooit "hitte" problemen gehad met het spuiten van een AC kop.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: gilera gsm beast
dat blijft wel beter zitte als een motip spuitbus. alleen het word niet zo strak...
dat ligt dan aan jou, een geoefende schilder maakt het zo glad als een spiegeltje.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-4-2009 om 19:02 uur.