Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX warmloper ofzo?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 855 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56059 - TSX warmloper ofzo?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 739 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kevin_91 20-4-2009 16:43 Print topicpost

Posts: 413
Ik reed net met mijn tsx.. lekker naar huis
niet dus.

Reed eerst heel de tijd met een gangetje of 40 achter wat auto's aan, net zo'n snelheid waarbij ik of heel hoog in de toeren moet rijden, of heel laag in een hogere versnelling.
Dus dan maar heel hoog

Dan krijg ik de ruimte om gas te geven, maar wilt ie niet boven de 55/60 uitkomen, terwijl ie normaal 80 loopt
Bij die snelheid ging ie remmen en mwwaooh zeg maar.

Nouja ik rustig verder met 45/50. Begint m'n achterwiel ineens te slippen, dus ik dacht, vastloper! Ik de koppeling in en weer uit om de zuiger los te halen, bleef het ding gewoon lopen

Ik kan hem nu (wel met moeite en veel spelen met het gas en de choke) starten maar hij wilt niet harder dan 45/50 nu, dan gaat ie weer remmen en wwhmoooah doen.

Dus, wat kan hier het probleem zijn? Is dit een warmloper? Vastloper? Iets met de koppeling? Of iets simpels als zuigerveren vervangen (omdat ie moeilijk startte, ook al voordat ik ging rijden vanmiddag. Vanochtend startte ie wel in 1 keer)
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(

thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-4-2009 16:45 Print reply

Posts: 7728
maar 1 oplossing om te weten te komen wat het is:
cilinder eraf halen
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
kevin_91 20-4-2009 16:57 Print reply

Posts: 413
gawd ik hoop dat het de zuigerveren/evt. zuiger is

als die cilinder verrot is dan word ik echt gek

net 300 euro in dat stuk schroot gestopt
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Thijsje 20-4-2009 18:25 Print reply

Posts: 1687
klinkt als warmloper.

gietijzeren cilinder? warmloop sporen ff opschuren met korrel 60 ofzo, poortjes goet rond maken (uitlaatpoort etc)en dan ff andere nieuwe zuiger in flatsen.
zelf 3 keer met mn mb gedaan na vast/warmlopers

met nicacil wand zou ik ander cilindertje zoeken



btw, afstellen moet je eens doen, scheelt geld.. geen warmgelopen troep meer enzo
licht niet aan de brommer, maar de eigenaar





 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Gary - Forum en Gallery Moderator 20-4-2009 18:27 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
klinkt als warmloper.

gietijzeren cilinder? warmloop sporen ff opschuren met korrel 60 ofzo, poortjes goet rond maken (uitlaatpoort etc)en dan ff andere nieuwe zuiger in flatsen.
zelf 3 keer met mn mb gedaan na vast/warmlopers

met nicacil wand zou ik ander cilindertje zoeken



btw, afstellen moet je eens doen, scheelt geld.. geen warmgelopen troep meer enzo
licht niet aan de brommer, maar de eigenaar


Zelfs met een goede afstelling is dat ding in staat om warm te lopen hoor .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Thijsje 20-4-2009 18:29 Print reply

Posts: 1687
mja, mijn hok heb ik veel warmlopers mee gehad..
lag altyd aan die brommmer,
maarja, een week de tijd genomen om het écht af te stellen, elke dag klein poosje mee bezig.

en nu heb ik nog geen 1 warmlooper gehad, rij al weer +1000 km


maarja, dat is gewoon TSX eigen dan ofzo?


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
banus19 20-4-2009 18:47 Print reply

Posts: 425
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
gawd ik hoop dat het de zuigerveren/evt. zuiger is

als die cilinder verrot is dan word ik echt gek

net 300 euro in dat stuk schroot gestopt



niet ingereden?
 
Honda's are like: Rawr
kevin_91 21-4-2009 14:05 Print reply

Posts: 413
ik heb er noooit wat aan afgesteld, er is al ruim 6 maanden motorisch niks mee aan de hand geweest start altijd prima en loopt als een zonnetje, dus aan de afstelling zal het niet gelegen hebben

@banus19: er is geen nieuwe cilinder en/of zuiger ofzo ingekomen alleen uiterlijk en bandjes, tandwielen enzo

@Thijsje: Het is een charmo 50cc cilinder (8 poorter dacht ik).
Is dat een gietijzeren cilinder? Ik heb echt geen idee.
Zo ja, als de zuiger vervangen moet worden, kan er dan een gewone 50cc zuiger voor een TSX in? Omdat die zuigers vaak voor de 50cc imitatie cilinders zijn, die maar 6 poorten hebben..
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Thijsje 21-4-2009 15:20 Print reply

Posts: 1687
je zegt zelf, dat je er nooit iets aan afgesteld heb..

naar mijn mening ben je jezelf dus toen te dom afgeweest, en had je gewoon moeten gaan afstellen.

mijn mb heeft het ook een 2tot3 maand volgehouden, op een véél te arm mengsel. zat sproeier 80 in, terwijl er nu, afgesteld, 105 in zit...

nadat ik afstelde, merkte ik dat ik veel meer vermogen had etc, terwijl het leek dat hij al goed afsgesteld stond...
dat is het nadeel van een te kleine sproeier soms..


verder over die zuiger, moet je ff alles opmeten, hoehoog pistonpen-gat zit, zuigerlengte, of er extra gaten oid zijn of juist niet..

alles ff vergelijken, kom je er wel achter of dat wil..
als alles hetzelfde is wil het wel,
paar dingen anders , zou ik toch voor een exact zelfdfe zuiger gaan zoeken...


ik zal ff zoeken over je cilinder
zo editje

de 'zo editje'

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Ik heb geen Malossi maar alleen maar 50cc van 'dmp' ofzo; iedereen hier noemt dat ding een 'charmo-50' en die heeft een gietijzeren bus.

Voor TSX waren een dikke tien jaren terug wel twee 50cc-cilinders te koop die niet van gietijzer waren: de Metrakit en de Eurokit.
De Metrakit zal een Nicasylwandje gehad hebben maar van de Eurokit vermoed ik dat 'ie een chroomwandje had. Zijn nergens meer te vinden lijkt het.


edit: geantwoord op een vraag voor Christiaan, niet goed gelezen

'k Laat deze post toch staan wegens de informatieve waarde voor wie er wat aan heeft.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 10-10-2008 om 13:31 uur.


in topic: http://www.brommerforum.nl/showtopic/52607




Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 21-4-2009 om 15:23 uur.

hmm, 3 minuutjes zoekwerk
hád je zelf eventueel kunnen doen hea

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 21-4-2009 om 15:24 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Tommyofzo 21-4-2009 15:59 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
klinkt als warmloper.

gietijzeren cilinder? warmloop sporen ff opschuren met korrel 60 ofzo, poortjes goet rond maken (uitlaatpoort etc)en dan ff andere nieuwe zuiger in flatsen.
zelf 3 keer met mn mb gedaan na vast/warmlopers

met nicacil wand zou ik ander cilindertje zoeken



btw, afstellen moet je eens doen, scheelt geld.. geen warmgelopen troep meer enzo
licht niet aan de brommer, maar de eigenaar






korrel 60?? dat zou ik niet doen tenzij je ernstige groeven in je cilinder wil
 
kevin_91 21-4-2009 17:15 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
je zegt zelf, dat je er nooit iets aan afgesteld heb..

naar mijn mening ben je jezelf dus toen te dom afgeweest, en had je gewoon moeten gaan afstellen.

verder over die zuiger, moet je ff alles opmeten, hoehoog pistonpen-gat zit, zuigerlengte, of er extra gaten oid zijn of juist niet..

alles ff vergelijken, kom je er wel achter of dat wil..
als alles hetzelfde is wil het wel,
paar dingen anders , zou ik toch voor een exact zelfdfe zuiger gaan zoeken...


waarom zou ik gaan afstellen als ie perfect rijdt, ook zonder dipje ofzo
maar goed
ik had inmiddels ook gevonden dat het een gietijzeren cilinder is. Hopen dat die zuigers hetzelfde zijn, want de charmo-zuigers zijn echt niet te vinden. Nieuwe cilinder heb ik niet zo'n trek in, al helemaal niet omdat de 50cc imitatie's fucking sloom zijn, en de 70cc's te hard gaan..

 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(

Dit topic is 739 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved