Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Het eeuwenoude dt50 koppeling probleem...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 784 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56057 - Het eeuwenoude dt50 koppeling probl...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

exceptional 20-4-2009 15:56 Print topicpost
Posts: 6
Oke, lang verhaal kort, yamaha dt50 tweeplaatskoppeling is slecht (mijn ervaring dan). Ik heb hier op het forum verschillende oplossingen gevonden:

-extra koppelingsplaat
-ringen tussen de veren
-dt80 koppeling monteren

Met extra koppelingsplaat, word er dan een frictieplaat of stalen tussenplaat bedoelt? En waar komt die dan precies tussen?

Maar het liefst monteer ik gewoon een dt80 koppeling. Ik heb al een behuizing, alleen moet ik nog het hart en een drukplaat vinden. Heeft iemand een adres waar ik dit misschien zou kunnen krijgen? Bij 50cc.nl kan ik een hart krijgen, alleen daar betaal ik 20 euro verzend kosten en heb ik nog geen drukplaat.
En wat ik mij ook afvraag, of een yz80 koppeling zou passen?



Dit bericht is gewijzigd door exceptional op 20-4-2009 om 16:03 uur.
 

Frysk 20-4-2009 16:52 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: exceptional
Oke, lang verhaal kort, yamaha dt50 tweeplaatskoppeling is slecht (mijn ervaring dan). Ik heb hier op het forum verschillende oplossingen gevonden:

-extra koppelingsplaat
-ringen tussen de veren
-dt80 koppeling monteren

Met extra koppelingsplaat, word er dan een frictieplaat of stalen tussenplaat bedoelt? En waar komt die dan precies tussen?

Maar het liefst monteer ik gewoon een dt80 koppeling. Ik heb al een behuizing, alleen moet ik nog het hart en een drukplaat vinden. Heeft iemand een adres waar ik dit misschien zou kunnen krijgen? Bij 50cc.nl kan ik een hart krijgen, alleen daar betaal ik 20 euro verzend kosten en heb ik nog geen drukplaat.
En wat ik mij ook afvraag, of een yz80 koppeling zou passen?



Dit bericht is gewijzigd door exceptional op 20-4-2009 om 16:03 uur.



volgens mij paste een YZ80 koppeling ook (als je zeker wilt weten moet je Kenny77 ff inboxen)
 
giggitybyte
kenny77 20-4-2009 18:34 Print reply

Posts: 29286
wat voor cilinder heb je erop en uitlaat?

een 2 plaats (met immitatie platen) houd een 50 en 60cc wel, op die van mij wel met een iets bewerkte cilinder.
(met een extra ringetje onder de veren)
70cc gaat naar verloop slippen.

3 plaats is goed voor een 70cc

4 plaats als je nog wat leukere spullen erop hebt

5 plaats is voor als je het echt bond maakt.


3 plaats is van een dt80mx 4 plaats is van een rd80mx (en zit ook in een yz80 blok van het oude luchtgekoelde type)

5 plaats van een yz80 van 1982 (een van de eerste waterkoeling) die heb ik erin gemaakt.
als je daar meer info over wilt moet je het maar even zeggen.
(maar die heb je pas met nodig met een 93cc cilinder, 4 plaats zou het misschien ook wel houden)

verder passen de veren van een am6 blok ook in de dt zijn precies het zelfde, daar heb ik de mallosi veren van.
Ik heb daar wel een ringetje ondergezet , zodat de veer iets losser kwam, want anders koppelde hij heel zwaar)


dit is die 5 plaats wat ik erin heb (moet je wel iets aanpassen)



2,3,4 en 5 plaats , keuze genoeg.




zo'n extra stalen plaat kan ook wel maar dat heb ik zelf nooit gedaan.

 
Joost. 20-4-2009 18:52 Print reply

Posts: 339
toevallig, ik heb 3 weken geleden het zelfde probleem gehad, dat die koppeling mn 70cc cilinder niet houd.
ik wou eerst ook een koppeling van een dtr of 80cc blok kopen, maar er is nog iets veel beters.
een maat van me had nog standaard am6 koppelingsveren liggen, en ik had ooit eens op een forum gelezen dat am6 veren in DT passen.
dus wij dat proberen, en verrek, het past gewoon!
standaard am6 veren zijn niet zo heel veel beter dan die in dt zitten, dus ben ik naar josdijkman.nl gegaan, en heb daar de sterkste veren besteld die daar te krijgen zijn, malossi veren voor am6, die heb je voor minder dan een 10tje binnen (incl. verzendkosten)
nu trekt mn 2 plaats koppeling het allemaal perfect, zelfs als ik hem laat schieten oid gebeurt er niks raars.
dus koop nou gewoon die veertjes, pleur die in je blok, en je koppeling kan de sterkste cilinder voor een dt50 blok gewoon hebben.
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
kenny77 20-4-2009 19:07 Print reply

Posts: 29286
staat een post boven je , van de malossi veren.
maar ik vond hem toen wel erg zwaar koppelen , een meer plaatjes rijd veel lichter (mer originele veren) , als je echt lange afstanden gaat rijden.
 
2t-crosser 20-4-2009 19:19 Print reply

Posts: 756
inbox dirk timmer eens.
 
gerwin88 20-4-2009 19:28 Print reply

Posts: 5197
als je via 50cc wilt bestellen moet je het ook via dirktimmer doen, die is daar dealer van
 
VW rider for live
exceptional 20-4-2009 23:26 Print reply
Posts: 6
Bedankt voor de supertips (heb ik erg veel aan)! Sowieso probeer ik tip met de malossi veren.

@kenny77
Heb je die koppelingen te koop? Ben wel geïnteresseerd in die 3 of 4 plaats koppeling. Ik heb een 70cc polini, 16mm mikuni carb en imitatie uitlaat van 35 euro. Weet niet of het uitmaakt qua slijtvastheid/kosten?
 

Dit topic is 1730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved