Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Afstelling Yamaha dt50mx puntjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56022 - Afstelling Yamaha dt50mx puntjes
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard1177 18-4-2009 17:51 Print topicpost
Posts: 3
Hallo,

ik heb een probleem met mijn yamaha dt50mx.
De bedrading van de ontsteking zat helemaal verkeert toen ik de brommer kocht. De condensator zat in serie met de contact puntjes en volgens mij hoort dit paralel te zijn.

Dit heb ik nu in orde gemaakt, meteen nieuwe puntjes en een nieuwe condensator erin gezet. De bougie(die ook nieuw is) geeft vonken. Maar hoe krijg ik nu de puntjes goed afgesteld?
Hij gaat af en toe wel aan maar hij blijft niet goed lopen.

Kan iemand mij hiermee helpen want ik ben het zat om steeds te moeten fietsen

groetjes Richard
 
vroem vroem!!

Arognack 19-4-2009 10:33 Print reply
Posts: 74
er is een waarde bekend voor de afstand van de puntjes, deze waarde moeten je puntjes van elkaar afstaan als ze maximaal van elkaar afstaan ( draai een aantal maal rustig aan de vliegwiel om te kijken welk punt dat moet zijn ) en dan met een voelermaatje je puntjes op de juiste afstand zetten, 'tis een klusje van een minuut of 3
 
richard1177 19-4-2009 11:24 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arognack
er is een waarde bekend voor de afstand van de puntjes, deze waarde moeten je puntjes van elkaar afstaan als ze maximaal van elkaar afstaan ( draai een aantal maal rustig aan de vliegwiel om te kijken welk punt dat moet zijn ) en dan met een voelermaatje je puntjes op de juiste afstand zetten, 'tis een klusje van een minuut of 3




Ja, dat weet ik. Ik heb ontdekt dat de puntjes te laat open gaan en ik vraag me af hoe je ze vroeger open kan laten gaan. Ze gaan nu na de ontsteking pas open, dus dat klopt niet. Ik hoop dat iemand het weet.

groetjes
Richard
 
vroem vroem!!
Arognack 19-4-2009 11:37 Print reply
Posts: 74
je kan de timing veranderen door de grondplaat te verplaatsen als je de boutjes even een slagje los draaid dan kan je de grondplaat een stukje tegen de draairichting van je drukas in draaien, meschien moet wel je vliegweil los om bij de boutjes te kunnen komen
 
PuchMaxiS72 19-4-2009 15:22 Print reply

Posts: 343
Een oude DT heeft geen draaibare grondplaat..

Je moet het puur met de afstelling van de contactpunten doen.
 
TSX gereviseerd
Arognack 19-4-2009 15:47 Print reply
Posts: 74
dat...wist ik niet =)tot nog toe nog nooit gehoord van een vaste grondplaat voor een ontsteking met contact puntjes

net een foto bekeken van een DT ontsteking en idd geen mogelijkheid om hem te draaien

zo leer ik ook es wat

Dit bericht is gewijzigd door Arognack op 19-4-2009 om 17:18 uur.
 
kenny77 19-4-2009 16:20 Print reply

Posts: 29286
0,4 mm moeten de puntje hebben, als ze volledig open zijn.
 
Pixl 19-4-2009 16:43 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Een oude DT heeft geen draaibare grondplaat..

Je moet het puur met de afstelling van de contactpunten doen.


Een oude dt heeft geloof ik 1 schroef bij de poulie zitten, die je kunt afstellen. Dit weet ik niet zeker, maar ik meende dit ooit bij een kameraad gezien te hebben.
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved