Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #55998 - [Puch] 70 cc airsal wil niet goed l...
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 2637 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Nukehazard |
16-4-2009 20:09 |
Posts: 74 |
Ik heb laatst mn blok gereviseerd en mijn koppeling verlicht en ik liep hem dus voor de eerste keer aan, hij starte direct en trok rete snel weg.Echter Aan het eind van de straat viel hij na het afnemen in toeren opeens uit. Ik heb hem daarna ook niet goed meer gestart gekregen ( af en toe springt hij aan tuf ik even heen en weer maar goed op toeren komt hij niet meer en hij valt ook vrij snel uit ). Heb er dus een kleinere sproeier in gezet en het opnieuw geprobeerd, geen resultaat. Daarna even gekeken, en toen zag ik dat de pakking rond mn spruitstuk helemal doorweekt was en er ook wat benzine naast lag, dus dat leek mij de boosdoener. Had mn oude pakking even gepakt en er bij gepropt met wat vloeibare pakking. Toen deed hij het nog steeds niet ( en ik heb mn spruitstuk gesloopt deeltje waar mn bout doorheen moet is afgebroken morgen ff nieuwe kopen ). toen ik mijn bougie er uit draaide kwam er wel veel rook uit mn cilinder ( verzopen ? ) en was mn bougie nat. Het gaat dus om een 70 cc airsal, ik heb alleen wel een normale voetpakking gebruikt moet ik misschien zo'n dikke hebben ( van 1,5 mm dik ipv de standaard uit zo;n pakking set. mijn spoel poorten gingen namelijk niet helemaal open aan de boven kant )
Mijn gast naald staat op de derde stand van onder gezien, kan ik hem beter op de tweede stand van onder gezien zetten ?
Ik heb mijn condensator net vervangen en hij vonkt heel mooi ( wel minder dan toen ik hem voor de eerste keer bekeek, maar ik denk dat hij minder goed vonkte omdat hij erg nat was van de benzine. )
Iemand die weet wat ik zeker even moet proberen, en kan het liggen aan een te dunne voetpakking ?
Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 16-4-2009 om 20:10 uur.
|
|
|
|
Banaan |
16-4-2009 20:11 |
Posts: 5725 |
Haal eerst maar een ander spruistuk
|
|
|
|
Nukehazard |
16-4-2009 20:12 |
Posts: 74 |
Okey dan, was wel vrij verneukt spruit stuk btw ( was van onder uitgevreesd denk daarom ook dat ie lekt )
Btw had een 82 sproeier in mn 15 mm bing ( imi ) zitten met een power filter te groot of zou hij het er in princiepe mee moeten doen ( iig starten en blijven draaien )
Wat is de standaard gasnaald stand trouwens, want ik had ook het idee dat hij te rijk staat ( of de sproeier moet te groot zijn maar dat lijkt me niet met een powerfilter en een 15 mm bing . ) Ik had hem nu op de 3 stand van af onder bekeken.
Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 16-4-2009 om 21:32 uur.
|
|
|
|
VanNelleShag |
16-4-2009 22:04 |
Posts: 62 |
ja idd eerst effe nieuwe spruitstuk hale..
Heb je overal nieuwe pakkingen tussen gedaan?
ivm valse lucht en compressie
|
|
een lekker shaggie is niet verkeerd |
|
Nukehazard |
16-4-2009 22:23 |
Posts: 74 |
Jep heb een nieuwe koppakking voetpakking, lagers, keeringen enz gebruikt. ook nieuwe spruistuk pakking, maar ik had mijn spruit stuk uitgevreesd ( just a little experiment :P, pakt dus wat fout uit ) waardoor hij denk ik te breed was voor op een enkele spruistuk pakking, en dus veel valse lucht trok en dus ook uit viel.
Maar wat zeggen jullie op één voetpakking doorrijden of één dikke er tussen zetten compressie heb ik toch wel zat met een OM puch kop op een 70cc cilinder, de krukas gaat wel vol rond, maar weet niet of hij erg tikt. Wat ik wel weet is dat de cilinder zijn bovenste spoelpoorten dus niet helemaal open gaan, en das niet goed geloof ik
Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 16-4-2009 om 22:29 uur.
|
|
|
|
VanNelleShag |
16-4-2009 22:55 |
Posts: 62 |
ik denk dat je er het beste een dikke
voetpakking in ken zetten..
Of zie ik dat nouw verkeerd?
|
|
een lekker shaggie is niet verkeerd |
|
Nukehazard |
16-4-2009 23:01 |
Posts: 74 |
Mwa ik probeer het maar ff, het lijkt mij dat de spoelpoorten die airsal er in heeft gemaakt helemaa lopen moeten gaan anders hadden ze ze wel kleiner gemaakt. Er zijn ook speciale airsal voetpakkingen, zijn er denk ik niet voor niks XD ( dat zijn die dikke ) volgens mij omdat de spoelporten nog al diep liggen bij een airsal cilinder, maar ik weet niet of dat ook geld voor een 70 cc, we zullen zien, eerst maar eens slapen
|
|
|
|
Jakob 125 |
16-4-2009 23:03 |
Posts: 472 |
misschien vliegwiel spie gebroken.
|
|
2-stroke |
|
Nukehazard |
17-4-2009 8:11 |
Posts: 74 |
Kan me niet voorstellen, heb er net een nieuwe in gelegd ..
|
|
|
|
VanNelleShag |
17-4-2009 11:31 |
Posts: 62 |
ja idd je mot gwoon effe zo'n speciale voetpakking
probere... je moet natuulek wel goeie maat + merk
pakking hebbie die daarvoor special gemaakt zijn
|
|
een lekker shaggie is niet verkeerd |
|
gekke henkie |
17-4-2009 17:33 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: VanNelleShag
ja idd je mot gwoon effe zo'n speciale voetpakking
probere... je moet natuulek wel goeie maat + merk
pakking hebbie die daarvoor special gemaakt zijn
Onzin, ik maak al mn pakkingen zelf... (de papieren dan hè?)
Je moet ervoor zorgen dat je zuiger in het onderste dode punt staat, en dan moet de bovenkant van je zuiger, gelijk liggen met de onderkant van je spoelpoorten, EN je uitlaatpoort. Gaan je poorten niet helemaal open, moet je een pakking meer gebruiken, OF een dikkere, dat maakt niet zoveel uit. Zorg alleen wel, dat als je meerdere voetpakkingen gebruilt, dat je er onderling een klein beetje vet tussen smeert. Dan plakken ze goed aan elkaar, en is de kans op valse lucht het kleinst. Je kunt ook vloeibare pakking gebruiken, maar dan zijn ze vaak niet meer van elkaar los te maken.
Qua sproeiermaat zit je goed in de buurt, weet niet wat voor uitlaat je hebt, maar bij mij moest er toen 84 in geloof ik, dus de jouwe zou op 82 zeker moeten lopen.
De stand van je gasnaald maakt niet zoveel uit, maar ik doe hem meestal bij een eerste start zo rijk mogelijk zetten, dus in het onderste sleufje.
Wat heb je verder voor setup? wat voor cilinderkop/uitlaat/krukas?
Is er niet aan je zuiger gebeund? (kan ervoor zorgen dat hij verzuipt)
Staat je ontsteking goed?
Sluit je koppakking goed af?
En zoals je zelf al zei, regel eerst een fatsoenlijk spruitstuk, en breek m NIET af
|
|
Ga toch krassen! |
|
Nukehazard |
17-4-2009 17:50 |
Posts: 74 |
Gvd, spruitstukken uitverkocht dat wordt wachten op volgende week. Heb ondertussen foto's gemaakt van mn cilinder zal ik hier zo ff neer pleuren
Nja ik heb hem dus wel wat arm staan ( 3de van onder af gezien ) maar is de onderste stand van je gasnaald juist niet heel arm ?
Iig ga ik het proberen met een nieuw spruitstuk waar niet mee gekloot is, en een verse pakking ertussen, ook doe ik er nog ff een voetpakking tussen en zal ik mijn ontsteking nog eens nalopen, vonken doet hij iig wel blauw dus condensator is goed, kwestie van vooronsteking ( 1.4 toch ? ). Jullie horen van me
Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 17-4-2009 om 17:50 uur.
|
|
|
|
gekke henkie |
17-4-2009 17:57 |
Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
Gvd, spruitstukken uitverkocht dat wordt wachten op volgende week. Heb ondertussen foto's gemaakt van mn cilinder zal ik hier zo ff neer pleuren
Nja ik heb hem dus wel wat arm staan ( 3de van onder af gezien ) maar is de onderste stand van je gasnaald juist niet heel arm ?
Iig ga ik het proberen met een nieuw spruitstuk waar niet mee gekloot is, en een verse pakking ertussen, ook doe ik er nog ff een voetpakking tussen en zal ik mijn ontsteking nog eens nalopen, vonken doet hij iig wel blauw dus condensator is goed, kwestie van vooronsteking ( 1.4 toch ? ). Jullie horen van me
Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 17-4-2009 om 17:50 uur.
Als je het clipje van je naald naar Onderen verplaatst, komt de gasnaald hoger in je gasschuif te hangen, dus geef je hem een rijker mengsel, omdat de vorm van de gasnaald ervoor zorgt dat er een groter oppervlak van je mengbuis vrijkomt. Andersom wordt je mengsel armer.
Ook, als je hem aan het lopen hebt, mogen er vrijwel geen vonkjes te zien zijn tussen je contactpunten. Vonkt hij hier wel, dan is je condensator kapot. (dit hangt niet direct samen met de kleur van je vonk, maar met de kracht)
Edit: Wat voor bougie heb je er eigenlijk in zitten?
Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 17-4-2009 om 17:59 uur.
|
|
Ga toch krassen! |
|
Nukehazard |
17-4-2009 18:06 |
Posts: 74 |
Hier een picture van mn cilinder,
Die 2 inhammen die je aan het begin van de foto zie zitten gaan dus niet open, ik bedoel die twee naast elkaar het zijn echt inhammen en komen voor de rest nergens op uit ( wat zijn het eigenlijk voor inhammen ). Maar dit valt denk ik op te lossen door een voetpakking er tussen te knallen.
Btw wat is dit voor een uitlaat ? En jah het is een techno maar wat voor een, geen krul in of zo, hij loopt gewoon door naar een wat dikker stuk en dan naar de uitlaat bocht naar mn cilinder.
Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 17-4-2009 om 18:07 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 17-4-2009 om 18:20 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 2637 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|