Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - uithonen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55986 - uithonen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

keviin023 16-4-2009 14:45 Print topicpost
Posts: 2
ik heb me cilinder laten uithonen en nieuwe zuiger maar moet ik dan nu weer inrijden??????
 

Lex ss50 16-4-2009 14:46 Print reply

Posts: 657
ja, maar een km of 80 ipv 500
 
-
keviin023 16-4-2009 14:48 Print reply
Posts: 2
oK thnQ
 
slenger 16-4-2009 14:50 Print reply
Posts: 363
zou voor de zekerheid toch al gauw 100 a 150 doen.
Omdat je er ook niks aan hebt als hij weer na paar 1000 km kapot is?
 
mhclub.tk - Under construction.
RM-sm 16-4-2009 15:28 Print reply

Posts: 3908
het is inprecipe weer een nieuwe cilinder.

dus volledig inrijden weer
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
-Bassie- 16-4-2009 17:09 Print reply

Posts: 6617
natuurlijk telt het ook mee wat voor cilinder het is.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Frysk 16-4-2009 17:10 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
natuurlijk telt het ook mee wat voor cilinder het is.



niet echt, aluminium kun je niet hönen dus die valt zowiezo al af

wat overblijft is gietijzer en die moet je gewoon inrijden

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-4-2009 om 17:10 uur.
 
giggitybyte
-Bassie- 16-4-2009 17:15 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



niet echt, aluminium kun je niet hönen dus die valt zowiezo al af

wat overblijft is gietijzer en die moet je gewoon inrijden

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-4-2009 om 17:10 uur.


heb je inderdaad gelijk in.

niet helemaal over nagedacht
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Harold 16-4-2009 17:20 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



niet echt, aluminium kun je niet hönen dus die valt zowiezo al af

wat overblijft is gietijzer en die moet je gewoon inrijden

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-4-2009 om 17:10 uur.


Nikasil (aluminium cilinder) kan wel gehoond worden. Alleen zijn er meestal voor bromfietscilinders geen overmaten verkrijgbaar (betere en duurdere merken wel). Gaat met stapjes van 0.1 of minder ipv 0.25mm.
Maar je hebt gelijk, erg waarschijnlijk is het niet.
 
honda-mbx 16-4-2009 17:50 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Nikasil (aluminium cilinder) kan wel gehoond worden. Alleen zijn er meestal voor bromfietscilinders geen overmaten verkrijgbaar (betere en duurdere merken wel). Gaat met stapjes van 0.1 of minder ipv 0.25mm.
Maar je hebt gelijk, erg waarschijnlijk is het niet.


maar er maar 0.01 van, het gaat per honderste.
Nicasil kun je of poetsen (schoon maken) of diamant honen.
echter zit daar wel een prijs kaartje ed aan.
 
ik vlam je..
bulteman 16-4-2009 17:50 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Nikasil (aluminium cilinder) kan wel gehoond worden. Alleen zijn er meestal voor bromfietscilinders geen overmaten verkrijgbaar (betere en duurdere merken wel). Gaat met stapjes van 0.1 of minder ipv 0.25mm.
Maar je hebt gelijk, erg waarschijnlijk is het niet.


als je nicasil hoont, moet er weer een nieuwe wand in kerel!

en overmaten genoeg, prox, airsal, barikit, doppler
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Joel_koningslust 16-4-2009 17:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


als je nicasil hoont, moet er weer een nieuwe wand in kerel!

en overmaten genoeg, prox, airsal, barikit, doppler



je kunt hem ook een paar honderdste mm honen. dan ga je niet door de wand heen dus hoeft er ook geen nieuwe in

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Harold 17-4-2009 16:48 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


maar er maar 0.01 van, het gaat per honderste.
Nicasil kun je of poetsen (schoon maken) of diamant honen.
echter zit daar wel een prijs kaartje ed aan.


Je hebt gelijk, stapjes van 0,01 is het(foutje van mij). Je kunt meestal nog wel tot 0.05 mm overmaat gaan. (ligt wel aan de cilinder natuurlijk)
Je hoeft bij bijvoorbeeld een warmlopertje nog niet meteen een nieuwe wand te zetten.
Prijs van honen is (waar ik het laat doen) gewoon hetzelfde als voor een gietijzeren cilinder.
Poetsen gebeurt overigens gewoon met het zelfde gereedschap als honen. Met een diamant hoondoorn. (al zullen er vast wel weer bedrijven zijn die het anders doen)
Je kunt ze dus niet boren, dat kan bij een gietijzeren dus wel.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-4-2009 17:08 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
ja, maar een km of 80 ipv 500


en waarom dat dan precies?

Een geboorde cilinder wordt ook gehoond en uiteindelijk is de cilinderwand dus eigenlijk precies hetzelfde qua structuur.... dus waarom zou je met alleen honen minder km in moeten rijden?

zolang je het niet kunt onderbouwen beschouw ik het als bullshit.

 
Too cool for school!
Lex ss50 17-4-2009 17:17 Print reply

Posts: 657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


en waarom dat dan precies?

Een geboorde cilinder wordt ook gehoond en uiteindelijk is de cilinderwand dus eigenlijk precies hetzelfde qua structuur.... dus waarom zou je met alleen honen minder km in moeten rijden?

zolang je het niet kunt onderbouwen beschouw ik het als bullshit.


Ik ga bij 500 km uit van een nieuw blok. voor dat dat allemaal mooi is ingelopen ben je veel verder als alleen een nieuwe cilinder en zuiger. met een kilometer of 80 kan je met alleen een nieuwe cilinder weer normaal rijden lijkt me zo.

Of niet?
 
-
banus19 17-4-2009 17:21 Print reply

Posts: 425
ligt echt puur aan het merk,


imitatie moet je (nieuwe cilinder en zuiger) zo'n 400 km inrijden ,anders slijt hij nóg sneller onder je reet vandaan.

Athena en duurdere merken gaat al goed als je 150km rustig aan doet
 
Honda's are like: Rawr

Dit topic is 1861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved