Lex ss50 |
16-4-2009 14:46 |
Posts: 657 |
ja, maar een km of 80 ipv 500
|
|
- |
|
keviin023 |
16-4-2009 14:48 |
Posts: 2 |
oK thnQ
|
|
|
|
slenger |
16-4-2009 14:50 |
Posts: 363 |
zou voor de zekerheid toch al gauw 100 a 150 doen.
Omdat je er ook niks aan hebt als hij weer na paar 1000 km kapot is?
|
|
mhclub.tk - Under construction. |
|
RM-sm |
16-4-2009 15:28 |
Posts: 3908 |
het is inprecipe weer een nieuwe cilinder.
dus volledig inrijden weer
|
|
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared |
|
-Bassie- |
16-4-2009 17:09 |
Posts: 6617 |
natuurlijk telt het ook mee wat voor cilinder het is.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Frysk |
16-4-2009 17:10 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
natuurlijk telt het ook mee wat voor cilinder het is.
niet echt, aluminium kun je niet hönen dus die valt zowiezo al af
wat overblijft is gietijzer en die moet je gewoon inrijden
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-4-2009 om 17:10 uur.
|
|
giggitybyte |
|
-Bassie- |
16-4-2009 17:15 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
niet echt, aluminium kun je niet hönen dus die valt zowiezo al af
wat overblijft is gietijzer en die moet je gewoon inrijden
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-4-2009 om 17:10 uur.
heb je inderdaad gelijk in.
niet helemaal over nagedacht
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Harold |
16-4-2009 17:20 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
niet echt, aluminium kun je niet hönen dus die valt zowiezo al af
wat overblijft is gietijzer en die moet je gewoon inrijden
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-4-2009 om 17:10 uur.
Nikasil (aluminium cilinder) kan wel gehoond worden. Alleen zijn er meestal voor bromfietscilinders geen overmaten verkrijgbaar (betere en duurdere merken wel). Gaat met stapjes van 0.1 of minder ipv 0.25mm.
Maar je hebt gelijk, erg waarschijnlijk is het niet.
|
|
|
|
honda-mbx |
16-4-2009 17:50 |
Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]
Nikasil (aluminium cilinder) kan wel gehoond worden. Alleen zijn er meestal voor bromfietscilinders geen overmaten verkrijgbaar (betere en duurdere merken wel). Gaat met stapjes van 0.1 of minder ipv 0.25mm.
Maar je hebt gelijk, erg waarschijnlijk is het niet.
maar er maar 0.01 van, het gaat per honderste.
Nicasil kun je of poetsen (schoon maken) of diamant honen.
echter zit daar wel een prijs kaartje ed aan.
|
|
ik vlam je.. |
|
bulteman |
16-4-2009 17:50 |
Posts: 1956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]
Nikasil (aluminium cilinder) kan wel gehoond worden. Alleen zijn er meestal voor bromfietscilinders geen overmaten verkrijgbaar (betere en duurdere merken wel). Gaat met stapjes van 0.1 of minder ipv 0.25mm.
Maar je hebt gelijk, erg waarschijnlijk is het niet.
als je nicasil hoont, moet er weer een nieuwe wand in kerel!
en overmaten genoeg, prox, airsal, barikit, doppler
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
Joel_koningslust |
16-4-2009 17:53 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]
als je nicasil hoont, moet er weer een nieuwe wand in kerel!
en overmaten genoeg, prox, airsal, barikit, doppler
je kunt hem ook een paar honderdste mm honen. dan ga je niet door de wand heen dus hoeft er ook geen nieuwe in
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Harold |
17-4-2009 16:48 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]
maar er maar 0.01 van, het gaat per honderste.
Nicasil kun je of poetsen (schoon maken) of diamant honen.
echter zit daar wel een prijs kaartje ed aan.
Je hebt gelijk, stapjes van 0,01 is het(foutje van mij). Je kunt meestal nog wel tot 0.05 mm overmaat gaan. (ligt wel aan de cilinder natuurlijk)
Je hoeft bij bijvoorbeeld een warmlopertje nog niet meteen een nieuwe wand te zetten.
Prijs van honen is (waar ik het laat doen) gewoon hetzelfde als voor een gietijzeren cilinder.
Poetsen gebeurt overigens gewoon met het zelfde gereedschap als honen. Met een diamant hoondoorn. (al zullen er vast wel weer bedrijven zijn die het anders doen)
Je kunt ze dus niet boren, dat kan bij een gietijzeren dus wel.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
17-4-2009 17:08 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
ja, maar een km of 80 ipv 500
en waarom dat dan precies?
Een geboorde cilinder wordt ook gehoond en uiteindelijk is de cilinderwand dus eigenlijk precies hetzelfde qua structuur.... dus waarom zou je met alleen honen minder km in moeten rijden?
zolang je het niet kunt onderbouwen beschouw ik het als bullshit.
|
|
Too cool for school! |
|
Lex ss50 |
17-4-2009 17:17 |
Posts: 657 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
en waarom dat dan precies?
Een geboorde cilinder wordt ook gehoond en uiteindelijk is de cilinderwand dus eigenlijk precies hetzelfde qua structuur.... dus waarom zou je met alleen honen minder km in moeten rijden?
zolang je het niet kunt onderbouwen beschouw ik het als bullshit.
Ik ga bij 500 km uit van een nieuw blok. voor dat dat allemaal mooi is ingelopen ben je veel verder als alleen een nieuwe cilinder en zuiger. met een kilometer of 80 kan je met alleen een nieuwe cilinder weer normaal rijden lijkt me zo.
Of niet?
|
|
- |
|
banus19 |
17-4-2009 17:21 |
Posts: 425 |
ligt echt puur aan het merk,
imitatie moet je (nieuwe cilinder en zuiger) zo'n 400 km inrijden ,anders slijt hij nóg sneller onder je reet vandaan.
Athena en duurdere merken gaat al goed als je 150km rustig aan doet
|
|
Honda's are like: Rawr |
|