Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi GPR 80 Trilt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1198 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55947 - Derbi GPR 80 Trilt
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chunho 14-4-2009 19:28 Print reply
Posts: 161
Dat weet ik dus niet. aangezien ik niet aan die blok heb gekloot.
 
pckor 14-4-2009 19:29 Print reply

Posts: 1364
Daarom moet je ook even gaan kijken of hij niet verkeerd staat afgesteld.
 
chunho 14-4-2009 19:31 Print reply
Posts: 161
Maar dan moet de hele blok toch gesplitst worden? Ik wou eerst kijken of ik dat kon verhelpen zonder dat te doen.. aangezien een blok splitsen veel tijd kost en werk.
 
pckor 14-4-2009 19:32 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chunho
Maar dan moet de hele blok toch gesplitst worden? Ik wou eerst kijken of ik dat kon verhelpen zonder dat te doen.. aangezien een blok splitsen veel tijd kost en werk.

Ik heb nog nooit een (brommer) blok uitmekaar gehad dus zou het niet weten.

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 14-4-2009 om 19:33 uur.
 
Niek de Wildt 14-4-2009 19:33 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chunho
Wat bedoel je met verkeerd afgesteld? Benzine / lucht verhouding?


Of de balansas wel juist is afgesteld.
 
chunho 14-4-2009 19:34 Print reply
Posts: 161
Daarom dacht ik of het misschien oplosbaar is zonder aan de blok te gaan prutsen.
 
Niek de Wildt 14-4-2009 19:37 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chunho
Maar dan moet de hele blok toch gesplitst worden? Ik wou eerst kijken of ik dat kon verhelpen zonder dat te doen.. aangezien een blok splitsen veel tijd kost en werk.


je kan erbij als de koppeling eraf is, dus alleen olie eruit, koppelingsdeksel eraf, evt kickstarter etc, koppeling eraf en dan kan je er bij.

hier heb je een stukje uitleg wat van Am6 is ipv Derbi, maar het is allemaal vrijwel hetzelfde.

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/155
 
PRO TUNING 14-4-2009 19:39 Print reply

Posts: 4000
Iedere verandering aan het originele gewicht van b.v. zuiger - drijfstang etc. veroorzaakt onbalans.

Krukas balanceren op het nieuwe gewicht is dan de enige oplossing.
 
chunho 14-4-2009 19:43 Print reply
Posts: 161
Jah maar ik vraag wel afentoe deze vraag ook wel eens op andere forums en hun zeggen is normaal komt door de 80cc enzo. maar kweenie of dat echt aan ligt, misschien laat ik mijn brommer wel over aan een specialist ofzo
 
Niek de Wildt 14-4-2009 19:49 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chunho
Jah maar ik vraag wel afentoe deze vraag ook wel eens op andere forums en hun zeggen is normaal komt door de 80cc enzo. maar kweenie of dat echt aan ligt, misschien laat ik mijn brommer wel over aan een specialist ofzo


Dat is toch ook wat "Pro Tuning" zegt, bij een andere cilinderkit en dus andere zuiger is het gewicht anders en klopt de balans niet meer.

Laat het idd maar over aan een specialist.
 
PRO TUNING 14-4-2009 19:53 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chunho
Jah maar ik vraag wel afentoe deze vraag ook wel eens op andere forums en hun zeggen is normaal komt door de 80cc enzo. maar kweenie of dat echt aan ligt, misschien laat ik mijn brommer wel over aan een specialist ofzo


Een krukas balanceren is " specialisten " werk.

 
banus19 14-4-2009 20:06 Print reply

Posts: 425
nieuwe krukaslagers? hielp ook bij m'n broer zn mb
 
Honda's are like: Rawr
chunho 14-4-2009 20:14 Print reply
Posts: 161
Hmm dat zou wel kunnen. ik ga denk ik, die blok laten reviseren ofzo misschien is dat gewoon de beste.


 
Derbi-Olaf 14-4-2009 20:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Iedere verandering aan het originele gewicht van b.v. zuiger - drijfstang etc. veroorzaakt onbalans.

Krukas balanceren op het nieuwe gewicht is dan de enige oplossing.

en wat kost dat grapje ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pckor 14-4-2009 20:24 Print reply

Posts: 1364
Hoe balanceren ze zo ding dan?
 

Dit topic is 6102 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved