Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi GPR 80 Trilt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55947 - Derbi GPR 80 Trilt
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 6065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chunho 14-4-2009 18:44 Print topicpost
Posts: 161
Hoi,

Ik heb een Derbi GPR 50 Racing uit 2005. De probleem is dat hij best erg trilt als de brommer in hoge toeren komt. mijn setup is Malossi 80 Replica / 14mm / Jolly Moto 80. Alleen hij trilt vreselijk bij de handvaten en voetstepjes. ik de blok bouten na gekeken alles zit goed vast. sommige mensen vertellen mij dat een 80cc hoort te trillen maar ik vind deze trillingen een beetje te hevig. misschien kan jij mij ermee helpen..alvast bedankt chun
 

Jasper Strahiem 14-4-2009 18:45 Print reply

Posts: 1950
14mm met 80cc? Dat kan nooit lekker rijden.
 
Make the most of now
Thijz 14-4-2009 18:48 Print reply

Posts: 1176
volgens mij is dat het oude blok zonder balansas. Dus kan het wel is wat meer trillen. is 14 mm idd niet wat aan de kleine kant?
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
Torque 14-4-2009 18:48 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chunho
Hoi,

Ik heb een Derbi GPR 50 Racing uit 2005. De probleem is dat hij best erg trilt als de brommer in hoge toeren komt. mijn setup is Malossi 80 Replica / 14mm / Jolly Moto 80. Alleen hij trilt vreselijk bij de handvaten en voetstepjes. ik de blok bouten na gekeken alles zit goed vast. sommige mensen vertellen mij dat een 80cc hoort te trillen maar ik vind deze trillingen een beetje te hevig. misschien kan jij mij ermee helpen..alvast bedankt chun


zuigertje/zuigerveren versleten zou kunnen
 
gaat ie dat zeggen
chunho 14-4-2009 18:52 Print reply
Posts: 161
Cilinder heeft zat compressie heeft maar 1000-2000 km gelopen. 14mm is aan kleine kant. maar dan hoort hij toch niet te trillen als een idioot? Heeft de oude type blok geen balans as van een Racer? ik dacht van crosser alleen niet.
 
De Schout 14-4-2009 18:55 Print reply
Posts: 5327
trilde het blok ook al met de 50cc cilinder? misschien balansas verkeerd afgesteld. (volgens mij hadde de oude gpr's wel balansas)
 
tune tweak fiddle bang bummer
chunho 14-4-2009 18:58 Print reply
Posts: 161
Probleem is dat ik het nooit met een 50cc heb getest of hij ook trilde. want toen ik hem kocht trilde hij als een idioot met 50cc, dat bleek omdat de bevestigingspunten van het frame alle 4 was gescheurd. ik had toen een nieuwe onder frame gekocht. en toen ben ik gelijk 80cc gaan rijden
 
Derbi GPR Roy 14-4-2009 19:03 Print reply

Posts: 708
wat heb je voor een krukas erin ? ik heb ook oud type gpr en mijne begon op een gegeven moment ook ERG heftig te trillen. toen heb ik een andere krukas erin gekregen (doppler) en toen was het over.
ik had dus door een te sterke cilinder een onbalans in mn ori krukas gekregen.
 
chunho 14-4-2009 19:05 Print reply
Posts: 161
Ik had zoiezo naar mijn krukas gekeken toen ik mijn cilinder verwisselde, normaal hoort er een brons achtige drijfstang in te zitten? ik had een zilver kleurige drijfstang dus denk zoiezo wel dat er een Race krukas in zit. in lage toeren merk ik het niet maar zodra ik beetje open gooi trilt het overal
 
Derbi GPR Roy 14-4-2009 19:12 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chunho
Ik had zoiezo naar mijn krukas gekeken toen ik mijn cilinder verwisselde, normaal hoort er een brons achtige drijfstang in te zitten? ik had een zilver kleurige drijfstang dus denk zoiezo wel dat er een Race krukas in zit. in lage toeren merk ik het niet maar zodra ik beetje open gooi trilt het overal


had ik precies hetzelfde, vooral op hoge toeren trilde ie als de ziekte.
engiste wat ik me kan bedenken is dat het toch je krukas is.
 
Niek de Wildt 14-4-2009 19:13 Print reply
Posts: 7168
Ben ik wel eens eerder tegen gekomen bij Derbi, bleek door de balansas te komen, was helaas niet op te lossen door hem af te stellen (ook niet op 2 andere posities was het verholpen).
De klant wou er verder geen geld meer in stoppen en heeft het dus geaccepteerd.
Ik denk dat het toen een geval was van een kromme balansas (nieuwe kruk en rondom lagers)
 
chunho 14-4-2009 19:13 Print reply
Posts: 161
Hmm das echt zwaar klote dan want moet mijn hele blok er weer af en gesplitst worden
 
Niek de Wildt 14-4-2009 19:14 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chunho
Hmm das echt zwaar klote dan want moet mijn hele blok er weer af en gesplitst worden


Ga eerst maar eens kijken of hij niet gewoon verkeerd afgesteld staat.

Weet je of hij gereviceerd is geweest oid?
 
chunho 14-4-2009 19:23 Print reply
Posts: 161
Wat bedoel je met verkeerd afgesteld? Benzine / lucht verhouding?
 
chunho 14-4-2009 19:24 Print reply
Posts: 161
Ik heb hier nog een filmpje dat ik er voorbij rij maar ik kweenie of dat beetje duidelijk maakt? daar had ik nog slippende koppeling maar die is nu inmiddels al verholpen

http://www.youtube.com/watch?v=S_NCye2wI18
 
pckor 14-4-2009 19:26 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chunho
Wat bedoel je met verkeerd afgesteld? Benzine / lucht verhouding?

Hij bedoelt je balansas.
 

Dit topic is 6065 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved