Den Heerscher |
14-4-2009 18:46 |
Posts: 11 |
als ik jou was, zou ik ff mn koppelingsKABEL wat strakker zetten, dan loopt ie niet aan als ie in zn vrij staat denk dat dat het is, hij ontkoppelt niet voldoende. enne... koppelingsplaten eruit halen, vind je t gek dat ie t dan niet meer doet
Dit bericht is gewijzigd door Den Heerscher op 14-4-2009 om 18:47 uur.
|
|
|
|
TZR-replica2008 |
14-4-2009 19:00 |
Posts: 54 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Den Heerscher
als ik jou was, zou ik ff mn koppelingsKABEL wat strakker zetten, dan loopt ie niet aan als ie in zn vrij staat denk dat dat het is, hij ontkoppelt niet voldoende. enne... koppelingsplaten eruit halen, vind je t gek dat ie t dan niet meer doet
Dit bericht is gewijzigd door Den Heerscher op 14-4-2009 om 18:47 uur.
Nee dat is het niet!
Het is echt iets anders, maar ik rijd al half jaar met DR80 en ori koppelingsplaten, en slip nog wellis met die dinge of speel er in iig mee. Maar Kan het geen versletenheid zijn van de koppelingsplaten?
|
|
TZR Rossi 2008 |
|
Den Heerscher |
14-4-2009 19:16 |
Posts: 11 |
vind je het logisch dat koppelingsplaten wrijving veroorzaken als ze versleten zijn? zoals jij t beschrijft zou ik zweren dat je gewoon niet voldoende ontkoppelt en dat daardoor je platen elkaar raken... versleten platen zorgen ervoor dat ie blijft slippen, dus dat je heel veel toeren maakt maar geen snelheid wint, of bij t opschakelen al je trekkracht kwijt bent. heb ik zelf ervaring mee...
|
|
|
|
mr200r |
14-4-2009 19:24 |
Posts: 5122 |
Ik zie dat je een 2008 brommer hebt.
Ben je niet een beetje snel met sleutelen?
|
|
mr200r |
|
Niek de Wildt |
14-4-2009 19:39 |
Posts: 7168 |
uit mijn hoofd zijn de platen op het frictiemateriaal "versleten" bij 3,6mm.
|
|
|
|
malakith |
14-4-2009 20:13 |
Posts: 190 |
volgens mij draaien je koppelings platen helemaal niet in zen vrij toch?
|
|
|
|
rubenrijst |
14-4-2009 21:57 |
Posts: 118 |
Ik geloof dat je koppeling in of uit idd niet uitmaakt als die in zn vrij staat
|
|
|
|
bulteman |
14-4-2009 21:58 |
Posts: 1956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubenrijst
Ik geloof dat je koppeling in of uit idd niet uitmaakt als die in zn vrij staat
inderdaad
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
TZR-replica2008 |
14-4-2009 22:03 |
Posts: 54 |
Daarom snap ik er niks van!
Er zit wel een beetje speling op het koppelingshuis van voor naar achter zeg maar, ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben?
|
|
TZR Rossi 2008 |
|
Derbi-Olaf |
14-4-2009 22:04 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TZR-replica2008
Daarom snap ik er niks van!
Er zit wel een beetje speling op het koppelingshuis van voor naar achter zeg maar, ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben?
nee, het probleem zit in je bak zelf (of natuurlijk in iets simpels als de ketting )
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Ricvdp |
14-4-2009 22:14 |
Posts: 37 |
Je koppeling draait ook in zn vrij gewoon, want die zit rechtstreeks verbonden met je krukas, via krukastandwiel. Alleen in zn vrij is de koppeling niet via de versnellingsbak verbonden aan de uitgaande as.
Als je de koppeling in z'n vrij inknijpt dan zorg je de dat je hele versnellingsbak (dus ook de vrijstand) niet draait. Als dan je problemen weg zijn, ga er maar vanuit dat er iets in je bak niet helemaal goed zit.
|
|
|
|
TZR-replica2008 |
14-4-2009 22:15 |
Posts: 54 |
Ja in zijn vrij startte die gewoon maar ging niet rijden omdak nog geen koppeling had, volgens mij is het blok tog echt goed gemonteerd.
Het lijkt echt een koppelingsprobleem?
EDIT: Als je koppelingsplaten eruit haalt, of de drukplaat verkeerd erop zet( niet de goeie kant op met pijltje) Dan rijd die wel gewoon in zn vrij, en als je hem dan in zn 1 zet weer vast (zoals het hoort zeg maar)
Dit bericht is gewijzigd door TZR-replica2008 op 14-4-2009 om 22:17 uur.
|
|
TZR Rossi 2008 |
|
Derbi-Olaf |
14-4-2009 22:15 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ricvdp
Je koppeling draait ook in zn vrij gewoon, want die zit rechtstreeks verbonden met je krukas, via krukastandwiel. Alleen in zn vrij is de koppeling niet via de versnellingsbak verbonden aan de uitgaande as.
Als je de koppeling in z'n vrij inknijpt dan zorg je de dat je hele versnellingsbak (dus ook de vrijstand) niet draait. Als dan je problemen weg zijn, ga er maar vanuit dat er iets in je bak niet helemaal goed zit.
aks je krukas niet draait, draait je koppeling ook niet om het maar ff simpel te zeggen tenzij je hem in een versnelling hebt staan en ontkoppeld, dan draait enkel het hart
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Ricvdp |
14-4-2009 22:19 |
Posts: 37 |
Lees mn verhaal even opnieuw dan. Ik snap echt wel dat je koppeling stilstaat als je krukas niet draait, maar aangezien we het hebben over een lopende motor draait de krukas wel..
|
|
|
|
mtx-motard |
14-4-2009 22:19 |
Posts: 14947 |
demonteer gewoon je koppelingsdeksel en ga dan rijden. dan zie je wat er gebeurd
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|