Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Koppelingsplaten versleten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 675 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55942 - Koppelingsplaten versleten?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TZR-replica2008 14-4-2009 16:03 Print topicpost
Posts: 54
Hallo,
Ik had mijn brommer gereviseerd omdat die raar deed en het toch nodig was.
Nu na revisie doet die nog steeds hetzelfde:
haperen als je loopt, je moet bijvoorbeeld je koppeling in doen als je in zn vrij loopt anders haperd die hele tijd.
Als je dan de koppelingsplaten er uit haalt, doet die het weer niet meer. Zijn de koppelingsplaten versleten dan?
Of wat kan het zijn?
 
TZR Rossi 2008

Den Heerscher 14-4-2009 18:46 Print reply

Posts: 11
als ik jou was, zou ik ff mn koppelingsKABEL wat strakker zetten, dan loopt ie niet aan als ie in zn vrij staat denk dat dat het is, hij ontkoppelt niet voldoende. enne... koppelingsplaten eruit halen, vind je t gek dat ie t dan niet meer doet

Dit bericht is gewijzigd door Den Heerscher op 14-4-2009 om 18:47 uur.
 
TZR-replica2008 14-4-2009 19:00 Print reply
Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Den Heerscher
als ik jou was, zou ik ff mn koppelingsKABEL wat strakker zetten, dan loopt ie niet aan als ie in zn vrij staat denk dat dat het is, hij ontkoppelt niet voldoende. enne... koppelingsplaten eruit halen, vind je t gek dat ie t dan niet meer doet

Dit bericht is gewijzigd door Den Heerscher op 14-4-2009 om 18:47 uur.


Nee dat is het niet!
Het is echt iets anders, maar ik rijd al half jaar met DR80 en ori koppelingsplaten, en slip nog wellis met die dinge of speel er in iig mee. Maar Kan het geen versletenheid zijn van de koppelingsplaten?

 
TZR Rossi 2008
Den Heerscher 14-4-2009 19:16 Print reply

Posts: 11
vind je het logisch dat koppelingsplaten wrijving veroorzaken als ze versleten zijn? zoals jij t beschrijft zou ik zweren dat je gewoon niet voldoende ontkoppelt en dat daardoor je platen elkaar raken... versleten platen zorgen ervoor dat ie blijft slippen, dus dat je heel veel toeren maakt maar geen snelheid wint, of bij t opschakelen al je trekkracht kwijt bent. heb ik zelf ervaring mee...
 
mr200r 14-4-2009 19:24 Print reply
Posts: 5122
Ik zie dat je een 2008 brommer hebt.
Ben je niet een beetje snel met sleutelen?
 
mr200r
Niek de Wildt 14-4-2009 19:39 Print reply
Posts: 7168
uit mijn hoofd zijn de platen op het frictiemateriaal "versleten" bij 3,6mm.


 
malakith 14-4-2009 20:13 Print reply

Posts: 190
volgens mij draaien je koppelings platen helemaal niet in zen vrij toch?
 
rubenrijst 14-4-2009 21:57 Print reply
Posts: 118
Ik geloof dat je koppeling in of uit idd niet uitmaakt als die in zn vrij staat
 
bulteman 14-4-2009 21:58 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubenrijst
Ik geloof dat je koppeling in of uit idd niet uitmaakt als die in zn vrij staat


inderdaad
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
TZR-replica2008 14-4-2009 22:03 Print reply
Posts: 54
Daarom snap ik er niks van!
Er zit wel een beetje speling op het koppelingshuis van voor naar achter zeg maar, ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben?
 
TZR Rossi 2008
Derbi-Olaf 14-4-2009 22:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TZR-replica2008
Daarom snap ik er niks van!
Er zit wel een beetje speling op het koppelingshuis van voor naar achter zeg maar, ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben?

nee, het probleem zit in je bak zelf (of natuurlijk in iets simpels als de ketting )
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ricvdp 14-4-2009 22:14 Print reply
Posts: 37
Je koppeling draait ook in zn vrij gewoon, want die zit rechtstreeks verbonden met je krukas, via krukastandwiel. Alleen in zn vrij is de koppeling niet via de versnellingsbak verbonden aan de uitgaande as.

Als je de koppeling in z'n vrij inknijpt dan zorg je de dat je hele versnellingsbak (dus ook de vrijstand) niet draait. Als dan je problemen weg zijn, ga er maar vanuit dat er iets in je bak niet helemaal goed zit.
 
TZR-replica2008 14-4-2009 22:15 Print reply
Posts: 54
Ja in zijn vrij startte die gewoon maar ging niet rijden omdak nog geen koppeling had, volgens mij is het blok tog echt goed gemonteerd.
Het lijkt echt een koppelingsprobleem?

EDIT: Als je koppelingsplaten eruit haalt, of de drukplaat verkeerd erop zet( niet de goeie kant op met pijltje) Dan rijd die wel gewoon in zn vrij, en als je hem dan in zn 1 zet weer vast (zoals het hoort zeg maar)

Dit bericht is gewijzigd door TZR-replica2008 op 14-4-2009 om 22:17 uur.
 
TZR Rossi 2008
Derbi-Olaf 14-4-2009 22:15 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ricvdp
Je koppeling draait ook in zn vrij gewoon, want die zit rechtstreeks verbonden met je krukas, via krukastandwiel. Alleen in zn vrij is de koppeling niet via de versnellingsbak verbonden aan de uitgaande as.

Als je de koppeling in z'n vrij inknijpt dan zorg je de dat je hele versnellingsbak (dus ook de vrijstand) niet draait. Als dan je problemen weg zijn, ga er maar vanuit dat er iets in je bak niet helemaal goed zit.

aks je krukas niet draait, draait je koppeling ook niet om het maar ff simpel te zeggen tenzij je hem in een versnelling hebt staan en ontkoppeld, dan draait enkel het hart
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ricvdp 14-4-2009 22:19 Print reply
Posts: 37
Lees mn verhaal even opnieuw dan. Ik snap echt wel dat je koppeling stilstaat als je krukas niet draait, maar aangezien we het hebben over een lopende motor draait de krukas wel..
 
mtx-motard 14-4-2009 22:19 Print reply

Posts: 14947
demonteer gewoon je koppelingsdeksel en ga dan rijden. dan zie je wat er gebeurd
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 3090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved