Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nieuwe cilinder en zuiger NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 947 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55934 - Nieuwe cilinder en zuiger NSR
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 19-4-2009 22:11 Print reply

Posts: 2356
Maar is die Homoet wel een goede keuze voor 70cc?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
tsxhunter 19-4-2009 22:13 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Maar is die Homoet wel een goede keuze voor 70cc?


ja zeker, ik heb ook homoet op me 70 cc tsx en voldoet erg goed.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
bulteman 19-4-2009 22:13 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Maar is die Homoet wel een goede keuze voor 70cc?



laag of hoogtoerige 70? homoet loopt zowieso goed in hoge toeren
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Voetentje 20-4-2009 0:33 Print reply

Posts: 2356
Het is de bedoeling dat ik hem fa gebruiken i.c.m. een 70cc malossie
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Thijz 20-4-2009 10:03 Print reply

Posts: 1176
verkeerde topic

Dit bericht is gewijzigd door gilera gsm beast op 20-4-2009 om 10:03 uur.
 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
Voetentje 21-4-2009 0:26 Print reply

Posts: 2356
Dus in combinatie met deze: http://www.josdijkma...d&productId=2589

En deze: http://www.opvoeren....tl&Srtn=Uitlaten

Maar wat voor carb en spruitstuk zou hierbij moeten?

Ik heb gehoord dat die Keihin's wel aardig duur zijn.

En ik zie ook net dat er een NS1 cilinderkop te koop is hiero: http://www.brommerfo...es/detail/28723/last zou dit beter zijn als een normale NSR cilinderkop?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
konterbonker 21-4-2009 2:04 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Dus in combinatie met deze: http://www.josdijkma...d&productId=2589

En deze: http://www.opvoeren....tl&Srtn=Uitlaten

Maar wat voor carb en spruitstuk zou hierbij moeten?

Ik heb gehoord dat die Keihin's wel aardig duur zijn.

En ik zie ook net dat er een NS1 cilinderkop te koop is hiero: http://www.brommerfo...es/detail/28723/last zou dit beter zijn als een normale NSR cilinderkop?


Ik heb een NS-1 Blokje, die dingen zijn ongelofelijk snel!
voor een brommer dan...

Een orginele Honda NS-1 kan op top 105kmpu rijden. en dan wel echte kilomters per uur.

Ik heb alleen een andere uitlaat en een 20mm mikuni eronder gedaan, hiermee ga ik 120 op de autoteller.

Optrekkracht van een NS-1 is ook bruut!

Maar het blijft wel natuurlijk een 75cc..

Een Airsail (ofzo) 50cc cilinder is voor straatgebruik erg lekker, heeft erg veel kracht voor een 50cc cilindertje.

het beste, dit is jou ook ERG aanteraden!!!
Koop een buitenlandse GE-2 cilinder
Zijn standaard van honda en ERG betrouwbaar!
Ik rij er zelf ook mee, rij op top 105 met standaard tandwielverhouding. (geen idee welke maten ik heb maarja..)

voor een snellere 50cc is een 16mm aanraadbaar. 18mm kan ook. maar 16mm is meer het ideale..

Een orginele NS-1 heeft standaard een 18mm eronder. Dus denk niet dat je over die caburateur maat heen moet gaan..

Veel mensen hebben een PROMA uitlaat, ik zie die uitlaat op wel 70% op de nederlandse NSR's.. Zal het waarschijnlijk wel goed doen?
Ik zelf had een Turbokit Dos salidas gebruikt (twinner uitlaat dus een uitlaat met dubbele demper). Een perfecte 70cc uitlaat of voor snell 50cc.
Alleen produceren ze erg veel lawaai! en moest ik erg veel veilen bij om hem uiteindelijk erop te kunnen krijgen.
Maar qua kracht paste deze uitlaat er echt bijna perfect bij.

Een chrome metrakit uitlaat voor een orginele Honda nsr heb ik ook gehad, erg fijne uitlaat met een stille demper alleen het geluidje wat eruitkwam vond ik wel grappig (beetje een blikkerig geluid..) je zal er dus maar van moeten houden of niet
Wel aanteraden dus.

Homoet uitlaten zie je ook nog welleens... maar heb zelf totaal geen ervaringen mee.

Dus als je met wat optrekken de 100 wilt kunnen halen met reële tandwielverhouding zou ik je aanraden:

Cilinder: Honda GE-2 of een Airsal cilinder.
Caburateur: 16mm Keihin OF Mikuni.
Uitlaat: Metrakit chrome. (uitlaat + demper lijkt wel van chroom) makkelijk te herkennen.
 
Henk-88 21-4-2009 2:08 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Ik heb een NS-1 Blokje, die dingen zijn ongelofelijk snel!
voor een brommer dan...

Een orginele Honda NS-1 kan op top 105kmpu rijden. en dan wel echte kilomters per uur.



Ik rijd 104 echte met een gietijzeren DMP-cilinder op m'n TSX.

Wat is 'snel'?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
konterbonker 21-4-2009 2:16 Print reply
Posts: 460
Dubbelpost, excuses.

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 21-4-2009 om 2:17 uur.
 
konterbonker 21-4-2009 2:17 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
[...]


Hangt ervan af waar je rijd, binnen 7 tot 9 seconden zit ik op de 100kmpu.

Daarna deed ik een HPI race-ontsteking erin.

Ikzelf weeg 85, brommer rond de 100, wanneer ik de bocht inging, gas gaf ging de voorwiel omhoog, dat doe ik dus nooit meer..

Of wanneer ik optrok gaat voorkant ook omhoog :P!
echt vet!

Maarja, even ontopic, Over krukassen, zover ik weet heb je de standaard Honda krukas, Top racing en een paar imitaties.

Behoud je orginele krukas, deze is vergeleken met de rest, erg sterk en zover ik weet niet langzaam.


 
konterbonker 24-4-2009 0:52 Print reply
Posts: 460
Update aub!
 
Voetentje 24-4-2009 12:34 Print reply

Posts: 2356
Alstublaft:

Ik ben aan het proberen die van BIET over te kopen, een GE2 uit de SOBW.
Hou dan nog ff tijdelijk een 13mm erop. En koop een Homoet racing special.

Rij nu overigens 70 met de standaart vertanding (denk ik).
Blek blijkbaar dat er een GJOL cilinder op zit.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 18-8-2009 19:01 Print reply

Posts: 2356
UPDATE:

Ik heb dus de Ex SOBW cilinder van BIET overgekocht.

Dus mijn setup nu:
50cc GE2 Ex-SOBW
18mm Keihin ori
T.W.V. Geen idee

Tot nu toe heb ik er 100 op de teller mee gehaald.

Maar ik krijg dat verdomde ding maar niet afgesteld.

Ik breng hem dus naar Jansen Scooters/Brommers in Baarle-Nassau, ik laat hem dan afstellen en compleet nakijken. Plus een nieuw achterbandje.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Dit topic is 5445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved