Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nieuwe cilinder en zuiger NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55934 - Nieuwe cilinder en zuiger NSR
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 15-4-2009 12:35 Print reply

Posts: 14947
die krukassen van honda zijn origineel hardstikke sterk.
breken praktisch niet, alleen bij verkeerd gebruik/ slijtage


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
De Schout 15-4-2009 12:48 Print reply
Posts: 5327
kop aanpassen in niet persé nodig. met gewone pakking heb je geen problemen met een ori 50 kop @ malossi.

en als je krukas in goede staat is hoef je daar ook echt niet bang voor te zijn
 
tune tweak fiddle bang bummer
Voetentje 15-4-2009 19:14 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
kop aanpassen in niet persé nodig. met gewone pakking heb je geen problemen met een ori 50 kop @ malossi.

en als je krukas in goede staat is hoef je daar ook echt niet bang voor te zijn


Maar dan heb ik neem ik aan wel prestatie verlies.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
De Schout 15-4-2009 19:43 Print reply
Posts: 5327
meetbaar op de testbank: ja

merkbaar met rijden: waarschijnlijk nauwelijks
 
tune tweak fiddle bang bummer
Voetentje 15-4-2009 19:51 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
meetbaar op de testbank: ja

merkbaar met rijden: waarschijnlijk nauwelijks


Da bespaart me dan ook weer wat geld

Maar einig idee welke grote carb en spruitstuk en sproeier ik dan zou moeten nemen?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
De Schout 15-4-2009 19:53 Print reply
Posts: 5327
k zou persoonlijk een 18mm keihin carb nemen. natuurlijk met bijbehorend spruitstuk dan. deze past nog gewoon op je ori filterbox. en dan sproeier ongeveer plus minus 110 oid.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Voetentje 15-4-2009 19:58 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
k zou persoonlijk een 18mm keihin carb nemen. natuurlijk met bijbehorend spruitstuk dan. deze past nog gewoon op je ori filterbox. en dan sproeier ongeveer plus minus 110 oid.


Ok want ik weet niet hoe de vorige eigenaar het voor elkaar heeft gekregen om mijn carb en spruitstuk aan elkaar te maken

En dan einige schatting hoe hard dat zou gaan als ik hem met de tandwiel verhouding op trekken zou afstellen?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
De Schout 15-4-2009 20:08 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Ok want ik weet niet hoe de vorige eigenaar het voor elkaar heeft gekregen om mijn carb en spruitstuk aan elkaar te maken

En dan einige schatting hoe hard dat zou gaan als ik hem met de tandwiel verhouding op trekken zou afstellen?



op de foto's in je gallerie te zijn gewoon op de ori manier met moertjes?:P
 
tune tweak fiddle bang bummer
NSR2 Chauffeur 15-4-2009 21:45 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Nu wil ik nog niet mn tandwiel verhouding veranderen, ik vind 70 al wel redelijk langzaam. Dan duurdt het maar wat langer dat ik er ben dan dat ik maar 60 rijdt.

Dan verander je hem verkeerd .. Als je het voor tandwiel 1 tand groter maakt, heb je inderdaad een grotere vertraging. Maar je blok kan dan meer toeren maken, omdat het lichter trekt, waardoor hij meer meer vermogen levert!! Dit weet ik uit ervaring, heb ik zelf namelijk ook gehad. Met de wind mee loopt hij dan niet harder, maar normaal wel! Scheelt ongeveer 5 tot 10 km/h!
 
Voetentje 16-4-2009 11:12 Print reply

Posts: 2356
Dus is het zo dat als ik het voor tandwiel kleiner maak hij dan meer trekt maar een lagere top heeft en als ik het voor tandwiel groter maak hij minder trekt maar een hogere top heeft?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 16-4-2009 18:35 Print reply

Posts: 2356
Maar heeft iemand een schatting wat de top van deze setup zou zijn?
Malossie 70cc cilinder
Standaart 50cc cilinderkop
Homoet Special Racing
18mm Keihin met bijbehorend spruitstuk
Sproeier +/- 110
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
De Schout 16-4-2009 18:38 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Maar heeft iemand een schatting wat de top van deze setup zou zijn?
Malossie 70cc cilinder
Standaart 50cc cilinderkop
Homoet Special Racing
18mm Keihin met bijbehorend spruitstuk
Sproeier +/- 110



met goede vertanding iets van 110/115 teller plat erop?

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 16-4-2009 om 18:39 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
grasmaaier89 16-4-2009 18:40 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Maar heeft iemand een schatting wat de top van deze setup zou zijn?
Malossie 70cc cilinder
Standaart 50cc cilinderkop
Homoet Special Racing
18mm Keihin met bijbehorend spruitstuk
Sproeier +/- 110


90km/h met een normale vertanding.

Edit: ow wacht, tis nsr.
pak en beet 100km/h en nog een beetje als je gaat liggen.

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 16-4-2009 om 18:42 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Voetentje 16-4-2009 21:13 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


90km/h met een normale vertanding.

Edit: ow wacht, tis nsr.
pak en beet 100km/h en nog een beetje als je gaat liggen.

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 16-4-2009 om 18:42 uur.


Hoe zo 'o w8 het is een NSR?'

Gaan die gemiddeld sneller dan?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Sypie_Honda 16-4-2009 21:15 Print reply

Posts: 13830
nsr is wel wat sneller als MTX oid ja. vanwege de kuipen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 5422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved