mtx-motard |
14-4-2009 12:28 |
Posts: 14947 |
andere zuiger zit er vaak bij. als je een nieuwe koopt.
de cilinderkop kun je gewoon overzetten
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Danny_H |
14-4-2009 14:09 |
Posts: 333 |
maar kan jouw nsr niet verder dan 8500 toeren in zijn 4?
|
|
|
|
wouter_M |
14-4-2009 14:14 |
Posts: 68 |
Ik heb hetzelfde probleem voetentje... Ik haal in z'n 5e 7000-7500 toeren, loopt 70.. In de 1e-3e krijg ik m'n powerband op 7500 toeren tot 9000, dan wil hij niet meer hoger... Vindt je het niet wat duur, die cilinders op motoimport?
|
|
|
|
Danny_H |
14-4-2009 14:21 |
Posts: 333 |
of jullie zuigerveren/zuigers zijn zo aan gort dat ze niet genoeg druk leveren of er is iets anders mis buiten het blok want mijn eerste nsr had de setup:
50 cc gjol en ook ge2 gehad
13 mm keihin
proma uitlaat
orgineel luchtfilter
en ik haalde gewoon de 11 a 12.000 toeren.
hoe ziet de zuiger en cilinder er zelf uit?
|
|
|
|
De Schout |
14-4-2009 14:57 |
Posts: 5327 |
een std gjol loopt van z'n levensdagen geen 12.000rpm met enige vorm van belasting. zelfs in de vrij nog niet volgens mij.
athena&eurocilindro zijn zo goed als dezelfde cilinders. de athena 50cc tjes zijn onderin redelijk tam, in vergelijking met een ge2. maar met zo'n cilindertje, 13mm en proma pijpje, zal het iets van 85 teller lopen met 15-45 vertanding of iets daar in de buurt. dan trekt het ook nog redelijk leuk op, vooral als je je gjol gewent bent
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
banus19 |
14-4-2009 15:16 |
Posts: 425 |
als het goed is koop je een cilinder kit, dus zuiger + cilinder + zuigerveren. soms ook nog pakkingen.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar een imitatie cilinder doet het ook wel aardig, als slijt hij onder je kont vandaan. 50cc athena vind ik vies tegenvallen eerlijk gezegt.
eurocilindro en athena zijn toch hetzelfde?
die 45,5mm malossi (wat 70cc is) ga je echt ziek hard mee, harder dan jij wil geloof ik. tevens moet je dan ook je cilinder kop uitdraaien.
|
|
Honda's are like: Rawr |
|
NSR2 Chauffeur |
15-4-2009 11:32 |
Posts: 703 |
Je kunt ook eerst eens een goede tandwielverhouding kiezen, want als hij 6k in zn 4 draait, dan heb je hem veel te zwaar vertand, hierdoor is je topsnelheid lager!
Vermogen van een brommer, is het koppel maal het toerental, dus hoe meer toeren hij draait, hoe meer vermogen je eruit krijgt!
|
|
|
|
Voetentje |
15-4-2009 11:36 |
Posts: 2356 |
Nu wil ik nog niet mn tandwiel verhouding veranderen, ik vind 70 al wel redelijk langzaam. Dan duurdt het maar wat langer dat ik er ben dan dat ik maar 60 rijdt.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
Voetentje |
15-4-2009 11:37 |
Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: banus19
als het goed is koop je een cilinder kit, dus zuiger + cilinder + zuigerveren. soms ook nog pakkingen.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar een imitatie cilinder doet het ook wel aardig, als slijt hij onder je kont vandaan. 50cc athena vind ik vies tegenvallen eerlijk gezegt.
eurocilindro en athena zijn toch hetzelfde?
die 45,5mm malossi (wat 70cc is) ga je echt ziek hard mee, harder dan jij wil geloof ik. tevens moet je dan ook je cilinder kop uitdraaien.
Dus die malossie is wel goed? Ik wil namelijk wel iets wat ook nog van goede kwaliteit is, anders had ik wel die athena of eurocilindro genomen.
EDIT: Zou ik dan ook een verstevigde krukas moeten hebben? En ik kan geen 70cc cilinderkop vinden voor NSR, zijn die er niet?
EDIT: Sorry voor de dubbelepost.
Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 15-4-2009 om 11:38 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 15-4-2009 om 11:54 uur.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
De Schout |
15-4-2009 11:58 |
Posts: 5327 |
malossi is wel redelijke kwaliteit ja. maar loopt wel iets harder dan 85...
+/-105 teller met snelle uitlaat en 16mm carb. met grotere carb+ 6-bak en meer pretspul is er meer uit te halen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
15-4-2009 12:02 |
Posts: 29286 |
Sterke krukas is totaal onnodig.
volgens mij zijn er geen 70cc cilinderkopen voor de nsr gemaakt.
die zul je dan laten (of zelf) moeten aan passen, kan je ook meteen mooi een o-ring groef erin laten maken, zodat je van die dikke koppakking af bent.
Maar ik neem aan dat je met die dikke koppakking gewoon met een 50cc kop kunt rijden.
|
|
|
|
Voetentje |
15-4-2009 12:05 |
|
kenny77 |
15-4-2009 12:21 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]
Einig idee waar ik die kan laten aanpassen? En zou je me ook ff kunnen uitleggen over die o-ring?
[...]
Sarcastisch bedoeld?
dit is een groef voor een o-ring
Dat randje naast de verbrandings ruimte.
een o-ring is gewoon een dunne ronde ring, die je in die o-ring groef plaatst en op de rest doe je vloeibare pakking.
zo wordt de afstand tussen bovenkant zuiger en ciliderkop (squish) beter.
Dit zou je kunnen laten doen bij een bedrijf die bijv, doet draaien.
en honda krukas zijn gewoon sterker zodat het niet nodig is om het te verwisselen.
Wel zou ik even kijken of je vertiaale speling hebt op het big-end lager (even aan de drijfstang voelen), mocht dit het geval zijn dan kan je hem het beste laten reviseren en dan een prox drijfstangsetje kunnen laten monteren, dan weet je zeker dat je goed zat.
|
|
|
|
Voetentje |
15-4-2009 12:31 |
Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
dit is een groef voor een o-ring
afbeelding
Dat randje naast de verbrandings ruimte.
een o-ring is gewoon een dunne ronde ring, die je in die o-ring groef plaatst en op de rest doe je vloeibare pakking.
zo wordt de afstand tussen bovenkant zuiger en ciliderkop (squish) beter.
Dit zou je kunnen laten doen bij een bedrijf die bijv, doet draaien.
en honda krukas zijn gewoon sterker zodat het niet nodig is om het te verwisselen.
Wel zou ik even kijken of je vertiaale speling hebt op het big-end lager (even aan de drijfstang voelen), mocht dit het geval zijn dan kan je hem het beste laten reviseren en dan een prox drijfstangsetje kunnen laten monteren, dan weet je zeker dat je goed zat.
En waar precies zit de drijf stang? Gewoon waar zeg maar het motorblok tandwiel zit?
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
kenny77 |
15-4-2009 12:32 |
Posts: 29286 |
Als je de cilinder eraf haald, mocht je een andere cilinder erop gaan zetten.
dan pak je die stang vast waar de zuiger aan vast zit, dat is de drijfstang.
Maar ik niet dat er speling op zal zitten.
|
|
|
|