Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nieuwe cilinder en zuiger NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1177 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55934 - Nieuwe cilinder en zuiger NSR
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 14-4-2009 11:15 Print topicpost

Posts: 2356
Ik heb dus na wat vogelen door dat ik helaas de slome NL cilinder heb van NSR. Ik rij nu ongeveer 70 met een *volgens mij* standaard setup behalve de proma uitlaat. Ik zit ook nog vrij laag in de toeren als ik 60 rij in zn 3 maakt ie 8,5 toeren en in zn 4 maakt ie dan 6 duizend toeren. Nu heb ik gehoord dat je uit een slome NL niet veel meer kan halen. Dus ik zit te denken aan een wat snellere cilinder en evt. zuiger ik wil ongv. 75/80 en dat hij dan gewoon lekker trekt. Maar als ik een andere cilinder koopt (50cc) moet ik dan ook een andere zuiger halen en/of andere cilinderkop?

Nu heb ik op moto import.nl de volgende gevonden:
Eurocilindro 50cc snel Nsr50
Athena 50cc snel Nsr50

Bij Jos Dijkman:
Malossi Honda NSR 45.5MM (Incl zuiger)
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

mtx-motard 14-4-2009 12:28 Print reply

Posts: 14947
andere zuiger zit er vaak bij. als je een nieuwe koopt.

de cilinderkop kun je gewoon overzetten
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Danny_H 14-4-2009 14:09 Print reply

Posts: 333
maar kan jouw nsr niet verder dan 8500 toeren in zijn 4?
 
wouter_M 14-4-2009 14:14 Print reply
Posts: 68
Ik heb hetzelfde probleem voetentje... Ik haal in z'n 5e 7000-7500 toeren, loopt 70.. In de 1e-3e krijg ik m'n powerband op 7500 toeren tot 9000, dan wil hij niet meer hoger... Vindt je het niet wat duur, die cilinders op motoimport?
 
Danny_H 14-4-2009 14:21 Print reply

Posts: 333
of jullie zuigerveren/zuigers zijn zo aan gort dat ze niet genoeg druk leveren of er is iets anders mis buiten het blok want mijn eerste nsr had de setup:

50 cc gjol en ook ge2 gehad
13 mm keihin
proma uitlaat
orgineel luchtfilter

en ik haalde gewoon de 11 a 12.000 toeren.

hoe ziet de zuiger en cilinder er zelf uit?
 
De Schout 14-4-2009 14:57 Print reply
Posts: 5327
een std gjol loopt van z'n levensdagen geen 12.000rpm met enige vorm van belasting. zelfs in de vrij nog niet volgens mij.


athena&eurocilindro zijn zo goed als dezelfde cilinders. de athena 50cc tjes zijn onderin redelijk tam, in vergelijking met een ge2. maar met zo'n cilindertje, 13mm en proma pijpje, zal het iets van 85 teller lopen met 15-45 vertanding of iets daar in de buurt. dan trekt het ook nog redelijk leuk op, vooral als je je gjol gewent bent
 
tune tweak fiddle bang bummer
banus19 14-4-2009 15:16 Print reply

Posts: 425
als het goed is koop je een cilinder kit, dus zuiger + cilinder + zuigerveren. soms ook nog pakkingen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar een imitatie cilinder doet het ook wel aardig, als slijt hij onder je kont vandaan. 50cc athena vind ik vies tegenvallen eerlijk gezegt.

eurocilindro en athena zijn toch hetzelfde?


die 45,5mm malossi (wat 70cc is) ga je echt ziek hard mee, harder dan jij wil geloof ik. tevens moet je dan ook je cilinder kop uitdraaien.
 
Honda's are like: Rawr
NSR2 Chauffeur 15-4-2009 11:32 Print reply

Posts: 703
Je kunt ook eerst eens een goede tandwielverhouding kiezen, want als hij 6k in zn 4 draait, dan heb je hem veel te zwaar vertand, hierdoor is je topsnelheid lager!

Vermogen van een brommer, is het koppel maal het toerental, dus hoe meer toeren hij draait, hoe meer vermogen je eruit krijgt!
 
Voetentje 15-4-2009 11:36 Print reply

Posts: 2356
Nu wil ik nog niet mn tandwiel verhouding veranderen, ik vind 70 al wel redelijk langzaam. Dan duurdt het maar wat langer dat ik er ben dan dat ik maar 60 rijdt.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 15-4-2009 11:37 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
als het goed is koop je een cilinder kit, dus zuiger + cilinder + zuigerveren. soms ook nog pakkingen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar een imitatie cilinder doet het ook wel aardig, als slijt hij onder je kont vandaan. 50cc athena vind ik vies tegenvallen eerlijk gezegt.

eurocilindro en athena zijn toch hetzelfde?


die 45,5mm malossi (wat 70cc is) ga je echt ziek hard mee, harder dan jij wil geloof ik. tevens moet je dan ook je cilinder kop uitdraaien.


Dus die malossie is wel goed? Ik wil namelijk wel iets wat ook nog van goede kwaliteit is, anders had ik wel die athena of eurocilindro genomen.

EDIT: Zou ik dan ook een verstevigde krukas moeten hebben? En ik kan geen 70cc cilinderkop vinden voor NSR, zijn die er niet?

EDIT: Sorry voor de dubbelepost.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 15-4-2009 om 11:38 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 15-4-2009 om 11:54 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
De Schout 15-4-2009 11:58 Print reply
Posts: 5327
malossi is wel redelijke kwaliteit ja. maar loopt wel iets harder dan 85...

+/-105 teller met snelle uitlaat en 16mm carb. met grotere carb+ 6-bak en meer pretspul is er meer uit te halen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 15-4-2009 12:02 Print reply

Posts: 29286
Sterke krukas is totaal onnodig.

volgens mij zijn er geen 70cc cilinderkopen voor de nsr gemaakt.
die zul je dan laten (of zelf) moeten aan passen, kan je ook meteen mooi een o-ring groef erin laten maken, zodat je van die dikke koppakking af bent.

Maar ik neem aan dat je met die dikke koppakking gewoon met een 50cc kop kunt rijden.
 
Voetentje 15-4-2009 12:05 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Sterke krukas is totaal onnodig.

volgens mij zijn er geen 70cc cilinderkopen voor de nsr gemaakt.
die zul je dan laten (of zelf) moeten aan passen, kan je ook meteen mooi een o-ring groef erin laten maken, zodat je van die dikke koppakking af bent.

Maar ik neem aan dat je met die dikke koppakking gewoon met een 50cc kop kunt rijden.


Einig idee waar ik die kan laten aanpassen? En zou je me ook ff kunnen uitleggen over die o-ring?

Quote:
Sterke krukas is totaal onnodig.


Sarcastisch bedoeld?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 15-4-2009 12:21 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Einig idee waar ik die kan laten aanpassen? En zou je me ook ff kunnen uitleggen over die o-ring?

[...]


Sarcastisch bedoeld?


dit is een groef voor een o-ring



Dat randje naast de verbrandings ruimte.

een o-ring is gewoon een dunne ronde ring, die je in die o-ring groef plaatst en op de rest doe je vloeibare pakking.
zo wordt de afstand tussen bovenkant zuiger en ciliderkop (squish) beter.

Dit zou je kunnen laten doen bij een bedrijf die bijv, doet draaien.

en honda krukas zijn gewoon sterker zodat het niet nodig is om het te verwisselen.
Wel zou ik even kijken of je vertiaale speling hebt op het big-end lager (even aan de drijfstang voelen), mocht dit het geval zijn dan kan je hem het beste laten reviseren en dan een prox drijfstangsetje kunnen laten monteren, dan weet je zeker dat je goed zat.
 
Voetentje 15-4-2009 12:31 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


dit is een groef voor een o-ring

afbeelding

Dat randje naast de verbrandings ruimte.

een o-ring is gewoon een dunne ronde ring, die je in die o-ring groef plaatst en op de rest doe je vloeibare pakking.
zo wordt de afstand tussen bovenkant zuiger en ciliderkop (squish) beter.

Dit zou je kunnen laten doen bij een bedrijf die bijv, doet draaien.

en honda krukas zijn gewoon sterker zodat het niet nodig is om het te verwisselen.
Wel zou ik even kijken of je vertiaale speling hebt op het big-end lager (even aan de drijfstang voelen), mocht dit het geval zijn dan kan je hem het beste laten reviseren en dan een prox drijfstangsetje kunnen laten monteren, dan weet je zeker dat je goed zat.


En waar precies zit de drijf stang? Gewoon waar zeg maar het motorblok tandwiel zit?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 15-4-2009 12:32 Print reply

Posts: 29286
Als je de cilinder eraf haald, mocht je een andere cilinder erop gaan zetten.
dan pak je die stang vast waar de zuiger aan vast zit, dat is de drijfstang.
Maar ik niet dat er speling op zal zitten.
 

Dit topic is 5444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved