Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda nsr opdrijven

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55925 - Honda nsr opdrijven
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wouter_M 14-4-2009 12:32 Print reply
Posts: 68
Plaatjes:








 
wouter_M 14-4-2009 13:29 Print reply
Posts: 68
Net luchtfilter afgehaalt, en rarara, een cola dopje erin met 2 draadjes aan waarvan 1tje losgekomen is.. Eens herstellen en kijken wat dat geeft
 
geert-nsr 14-4-2009 13:55 Print reply

Posts: 6438
erg onduidelijke foto's.
ik vermoed toch een snelle 50.

Post eens foto van de doorlaat van je carburateur.
en een duidelijke foto van je cilinder uitlaat poort. en evt de binnenkant vd poorten. dan kan ik er wat meer van zeggen
 
wouter_M 14-4-2009 14:06 Print reply
Posts: 68
Ook al is he teen snelle 50, dat is hij in elk geval niet meer... 9000 toeren max in 1e,2e & 3e.. 4e rond de 8500, 5e 7500..

Uitlaat mooi uitgekuist net, maakt geen verschil. Denk dat ik die elektronische begrenzer ervan gooi, liever een boete dan m'n brommer weg.

Wat bedoel je met doorlaat van de carburateur? Ik post straks foto's als de carburateur ervan is. Cilinder uitlaat poort is de laatste foto.. Binnenkant? Dan moet ik hem openhalen, ken er niet genoeg van onm dit te doen.
 
De Schout 14-4-2009 14:52 Print reply
Posts: 5327
plaatjes zijn jammergenoeg beetje onduidelijk..

spruitstuk is in ieder geval een groot. carb is moeilijk te zeggen, dan zou je aan de linkse kant onder het zwarte dopje moeten kijken. staat er daar hm16.6 dan is het 13mm staat er hm18.3 dan is het 18mm en staat er niets dan is het een 16mm.


cilinder is in ieder geval ori honda. het zou een snelle kunnen zijn, lastig te zeggen. als je foto van het uitlaat kanaal van iets lager af had gemaakt was het wss wel te zien.

opvallend detail, een originele 3laags koppakking die origineel alleen gemonteerd word icm een slome cilinder. maar het lijkt mee ook weer sterk dat de cilinder er nog nooit is afgeweest..
 
tune tweak fiddle bang bummer
wouter_M 14-4-2009 17:34 Print reply
Posts: 68
Staat niets op carb, 16mm dus..

ivm die cilinder, valt die nog te fixen? Een nieuwe zal me te kostelijk worden denk ik.. Tenzij ik een goedkope 2e hands vindt die in orde is
 
Arognack 14-4-2009 17:38 Print reply
Posts: 74
als ik zo naar je uitlaat poort kijk kan je al flink wat koppel winnen door aleen je uitlaat poort te ontkoolen
het lijk erop dat je halve uitlaatpoort dichtgekoold is (foto)
 
tsxhunter 14-4-2009 18:04 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arognack
als ik zo naar je uitlaat poort kijk kan je al flink wat koppel winnen door aleen je uitlaat poort te ontkoolen
het lijk erop dat je halve uitlaatpoort dichtgekoold is (foto)


idd, vond ik ook al.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
wouter_M 14-4-2009 22:54 Print reply
Posts: 68
Lijkt zo door de wazige foto, maar valt goed mee, en zou geen verschil uitmaken. Ben nu aan het twijfelen of ik er wel zo'n kosten in ga steken, aangezien ik binnen een half jaar voor de moto ga...
 
Makrolon 14-4-2009 23:27 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
Lijkt zo door de wazige foto, maar valt goed mee, en zou geen verschil uitmaken. Ben nu aan het twijfelen of ik er wel zo'n kosten in ga steken, aangezien ik binnen een half jaar voor de moto ga...

Lekker mee rond blijven tokkelen en sparen voor een mooie motor, heb je veel meer aan.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Toettoet 14-4-2009 23:29 Print reply
Posts: 780
Je kan natuurlijk ook zelf de uitlaatpoort iets verbreden doormiddel van een dremel.

Kost je niks , wel voorzichtig doen.
 
Arognack 15-4-2009 7:02 Print reply
Posts: 74
als je binnekort voor een motor gaat kan je hem idd beter houden zoals hij is, als hij niet rateld en alles werkt eraan en hij ziet er nog netjes schoon en onderhouden uit dan kan je er nog een leuk centje voor krijgen, de kosten van een nieuwe 70cc uitlaat en carb krijg je er niet meer uit als je hem verkoopt

toch blijfd het eruit zien of je uitlaatpoort door kool wel 2mm verhoogd is, meschien even een fototje maken of effies je cilinder eraf trekken, kost je een top setje en een liter koelvloeistof en je kan er direct nieuwe zuigerveren in prakken

op een scooter heb ik het ook wel eens gezien, die reed nog wel netjes aleen had hij helemaal geen power meer, die uitlaat poort was zeker 75% dicht, van buiten zag je het niet goed maar van binnenuit kon je het duidelijk zien
 
wouter_M 15-4-2009 13:18 Print reply
Posts: 68
Het probleem is dat ik niet zo handig ben met dit soort dingen, en bang ben hem helemaal te verneuken! En aangezien dit een NL brommer forum is zal hier wel geen West-vlaming rondlopen die me een handje zou kunnen helpen..
 

Dit topic is 3699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved