koetjeboe91 |
13-4-2009 21:02 |
Posts: 2096 |
inderdaad de 1 is behoorlijk kort maar als je echt bruut wilt optrekken en lekkere boost moet je toch denken aan 50cc snel of 70cc. en leer het wonder de kloten met de vertanding
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
De Schout |
13-4-2009 22:51 |
Posts: 5327 |
belg of niet?
als je ori belgische cilinder hebt zou je brommer een stuk harder moeten lopen. en ook veel meer toeren moeten draaien. 11.000 makkelijk eigelijk.
weet je zeker dat er een 13mm carbu op staat? zou namelijk een 16mm moeten zijn.
heb je trouwens maar 5 versnellingen of 6, niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
ik denk dat je brommer begrenst is door een vorige eigenaar ofzo. controleer eerst maar eens op ringen in de uitlaat ed.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
wouter_M |
13-4-2009 22:55 |
Posts: 68 |
@Koetjeboe91: Momenteel zit er achteraan een 47, vooraan weet ik heelaas niet... Het is in princiepe wel een goed idee, en kost ook niet zo veel Maar dat lost het probleem met m'n toeren nog niet op?
@de schout: Ikzelf ben belg, de brommer komt uit Duitsland. Ik dacht dat de orriginele carbu op een honda nsr 13mm was? Hoe kan ik controleren welke de mijne is, staat dat erop vermeld? Hij heeft 5 versnellingen. Begrenst? No way. Wat wel zou kunnen is dat de uitlaat verstopt zit.. Morgen brand ik hem eens uit.
|
|
|
|
mtx-motard |
13-4-2009 22:57 |
Posts: 14947 |
als er met grote letters op de zijkant van je cilinder GJOL staat.
of de cilinder roest als een malle. dan is het een nederlandse traage cilinder
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
koetjeboe91 |
13-4-2009 23:00 |
Posts: 2096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
als er met grote letters op de zijkant van je cilinder GJOL staat.
of de cilinder roest als een malle. dan is het een nederlandse traage cilinder
dat weet je toch met oer hollandse producten ze zuigen als de pest.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
De Schout |
13-4-2009 23:00 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
@Koetjeboe91: Momenteel zit er achteraan een 47, vooraan weet ik heelaas niet... Het is in princiepe wel een goed idee, en kost ook niet zo veel Maar dat lost het probleem met m'n toeren nog niet op?
@de schout: Ikzelf ben belg, de brommer komt uit Duitsland. Ik dacht dat de orriginele carbu op een honda nsr 13mm was? Hoe kan ik controleren welke de mijne is, staat dat erop vermeld? Hij heeft 5 versnellingen. Begrenst? No way. Wat wel zou kunnen is dat de uitlaat verstopt zit.. Morgen brand ik hem eens uit.
hmm 5 versnellingen is al niet origineel volgens mij?
op een belgische nsr staat normaal een 16mm, duitse weet ik zo niet. als er aan de zijkant hm16.6 op staat is het een 13mm. als het een duitser is ben ik bang dat je cilinder gewoon tam is. dan zul je die echt moeten vervangen wil je er wat meer vermogen uithalen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
koetjeboe91 |
13-4-2009 23:01 |
Posts: 2096 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
@Koetjeboe91: Momenteel zit er achteraan een 47, vooraan weet ik heelaas niet... Het is in princiepe wel een goed idee, en kost ook niet zo veel Maar dat lost het probleem met m'n toeren nog niet op?
@de schout: Ikzelf ben belg, de brommer komt uit Duitsland. Ik dacht dat de orriginele carbu op een honda nsr 13mm was? Hoe kan ik controleren welke de mijne is, staat dat erop vermeld? Hij heeft 5 versnellingen. Begrenst? No way. Wat wel zou kunnen is dat de uitlaat verstopt zit.. Morgen brand ik hem eens uit.
als je voor een grotere vertanding doet maak ie minder toeren en gaat ie harder. p.s uit welk jaar komt je brommer?
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
grasmaaier89 |
13-4-2009 23:01 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]
dat weet je toch met oer hollandse producten ze zuigen als de pest.
echte oer-hollandse producten zuigen?
leg eens lekker uit
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
mtx-motard |
13-4-2009 23:03 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
echte oer-hollandse producten zuigen?
leg eens lekker uit
zijn geen oer-hollandse producten (die cilinder). gewoon japans. al hoewel de cilinder daar wel niet gemaakt zal zijn.
BEDOELT voor de nederlandse markt. je mag hier immers niet harder als 45 km/h
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
wouter_M |
13-4-2009 23:03 |
Posts: 68 |
Daar vreesde ik al voor, enig idee hoe ik er een kan op de kop tikken via kapaza.be of dergelijke zoekertjes-sites? Kzal morgen eerst eens gaan kijken of het een 13mm is of niet.
Trouwens, vandaag heb ik de carbu wat beter afgesteld, eerst op 3000 gezet, daarna wat bijgeregeld en hij steeg tot 3500. Meer kreeg ik er niet uit, dus zal wel goed zijn zo? Erna natuurlijk terug op 2000 gezet. Vanwaar ben je De Schout?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
13-4-2009 23:04 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
zijn geen oer-hollandse producten (die cilinder). gewoon japans. al hoewel de cilinder daar wel niet gemaakt zal zijn.
BEDOELT voor de nederlandse markt. je mag hier immers niet harder als 45 km/h
dan vat ik hem niet , in belgiƫ mag je ook maar 45 ?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
koetjeboe91 |
13-4-2009 23:06 |
Posts: 2096 |
heb een vivicity die altijd in nederland heeft gestaand. rot bijna nu weg. mijn nsr heeft eerst in onze beste ooste buren gestaan. geen roest te zien en mijn nsr komt uit 1987 of zo iets de viva uit ongeveer 2000 en zoals eerder vermeld veel roest. ik vind bijna alle nederlandse producten slecht geef mij maar liever iets uit de V.S, duitsland of belgie. na mijn mening veel beter.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
wouter_M |
13-4-2009 23:09 |
Posts: 68 |
Conclusie: Nieuwe cilinder? En die carb eventueel vervangen naar een 18mm?
Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 13-4-2009 om 23:10 uur.
|
|
|
|
grasmaaier89 |
13-4-2009 23:11 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
Conclusie: Nieuwe cilinder? En die carb eventueel vervangen naar een 18mm?
Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 13-4-2009 om 23:10 uur.
ja, een 18mm is dik genoeg
tis voor een 50cc snel of voor 70cc??
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
geert-nsr |
13-4-2009 23:14 |
Posts: 6438 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
hmm 5 versnellingen is al niet origineel volgens mij?
op een belgische nsr staat normaal een 16mm, duitse weet ik zo niet. als er aan de zijkant hm16.6 op staat is het een 13mm. als het een duitser is ben ik bang dat je cilinder gewoon tam is. dan zul je die echt moeten vervangen wil je er wat meer vermogen uithalen.
Duitse cilinder staat geloof ik ook ge2 op maar is tam. NL cilinder staat gjol op en is tam. en de belgische ge2 is wel snel.
Het lijkt me niet dat de brommer ergens begrenst is als ie nu 70 loopt. Wil je hem verder opvoeren koop een snelle 50.
Een belgische ge2 is wel een mooie cilinder.
Wil je nog sneller koop dan een 70cc. Zou dan wel ook meteen een grotere carburateur erop zetten. 13mm is dan erg klein
|
|
|
|