Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda nsr opdrijven

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 696 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55925 - Honda nsr opdrijven
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wouter_M 13-4-2009 21:00 Print topicpost
Posts: 68
Hallo,

ik rijd dus met een 50cc honda NSR, volgens mij staat hij volledig orrigineel --> 13mm carb, 50cc cilinderinhoud, ... Buiten het feit dat er een tecno race uitlaat op zit.

De brommer rijdt 70 km/h maar gaat ENORM laag in toeren. Hoe dit komt zou ik totaal niet weten, in de eerste 4 vitessen haal ik 9000 toeren, in de 5e gaat hij tot 7500 denk ik.. Ook heb ik een ENORM korte 1e, abnormaal gewoon! Hoe dit komt weet ik ook al niet..

Wat wil ik dus bereiken:

*Hij moet goed optrekken (met die korte 1e zal dat niet lukken vrees ik)
*Een mooie boost tot 10000 toeren
*70km/h kan ik mee leven, maar liever wat meer!

Hoe wil ik dat bereiken:

Wel dat is mijn grote vraag.. Om te beginnen ga ik de carb opnieuw afstellen, alle olie vervangen en de uitlaat reinigen. Vervolgens zou ik misschien een grotere carb erop plaatsen, en eens kijken of de cilinder wel nog in orde is en zo nodig vervangen.

Zijn er mensen die weten waarom hij zo laag in toeren zou kunnen gaan, en waarom hij zo'n korte 1e heeft? Ik zal een filmpje maken als ik erop rijdt.
 

koetjeboe91 13-4-2009 21:02 Print reply

Posts: 2096
inderdaad de 1 is behoorlijk kort maar als je echt bruut wilt optrekken en lekkere boost moet je toch denken aan 50cc snel of 70cc. en leer het wonder de kloten met de vertanding
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
De Schout 13-4-2009 22:51 Print reply
Posts: 5327
belg of niet?

als je ori belgische cilinder hebt zou je brommer een stuk harder moeten lopen. en ook veel meer toeren moeten draaien. 11.000 makkelijk eigelijk.

weet je zeker dat er een 13mm carbu op staat? zou namelijk een 16mm moeten zijn.

heb je trouwens maar 5 versnellingen of 6, niet helemaal duidelijk uit je verhaal.

ik denk dat je brommer begrenst is door een vorige eigenaar ofzo. controleer eerst maar eens op ringen in de uitlaat ed.
 
tune tweak fiddle bang bummer
wouter_M 13-4-2009 22:55 Print reply
Posts: 68
@Koetjeboe91: Momenteel zit er achteraan een 47, vooraan weet ik heelaas niet... Het is in princiepe wel een goed idee, en kost ook niet zo veel Maar dat lost het probleem met m'n toeren nog niet op?

@de schout: Ikzelf ben belg, de brommer komt uit Duitsland. Ik dacht dat de orriginele carbu op een honda nsr 13mm was? Hoe kan ik controleren welke de mijne is, staat dat erop vermeld? Hij heeft 5 versnellingen. Begrenst? No way. Wat wel zou kunnen is dat de uitlaat verstopt zit.. Morgen brand ik hem eens uit.
 
mtx-motard 13-4-2009 22:57 Print reply

Posts: 14947
als er met grote letters op de zijkant van je cilinder GJOL staat.
of de cilinder roest als een malle. dan is het een nederlandse traage cilinder
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
koetjeboe91 13-4-2009 23:00 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
als er met grote letters op de zijkant van je cilinder GJOL staat.
of de cilinder roest als een malle. dan is het een nederlandse traage cilinder


dat weet je toch met oer hollandse producten ze zuigen als de pest.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
De Schout 13-4-2009 23:00 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
@Koetjeboe91: Momenteel zit er achteraan een 47, vooraan weet ik heelaas niet... Het is in princiepe wel een goed idee, en kost ook niet zo veel Maar dat lost het probleem met m'n toeren nog niet op?

@de schout: Ikzelf ben belg, de brommer komt uit Duitsland. Ik dacht dat de orriginele carbu op een honda nsr 13mm was? Hoe kan ik controleren welke de mijne is, staat dat erop vermeld? Hij heeft 5 versnellingen. Begrenst? No way. Wat wel zou kunnen is dat de uitlaat verstopt zit.. Morgen brand ik hem eens uit.



hmm 5 versnellingen is al niet origineel volgens mij?

op een belgische nsr staat normaal een 16mm, duitse weet ik zo niet. als er aan de zijkant hm16.6 op staat is het een 13mm. als het een duitser is ben ik bang dat je cilinder gewoon tam is. dan zul je die echt moeten vervangen wil je er wat meer vermogen uithalen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
koetjeboe91 13-4-2009 23:01 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
@Koetjeboe91: Momenteel zit er achteraan een 47, vooraan weet ik heelaas niet... Het is in princiepe wel een goed idee, en kost ook niet zo veel Maar dat lost het probleem met m'n toeren nog niet op?

@de schout: Ikzelf ben belg, de brommer komt uit Duitsland. Ik dacht dat de orriginele carbu op een honda nsr 13mm was? Hoe kan ik controleren welke de mijne is, staat dat erop vermeld? Hij heeft 5 versnellingen. Begrenst? No way. Wat wel zou kunnen is dat de uitlaat verstopt zit.. Morgen brand ik hem eens uit.


als je voor een grotere vertanding doet maak ie minder toeren en gaat ie harder. p.s uit welk jaar komt je brommer?
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
grasmaaier89 13-4-2009 23:01 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]


dat weet je toch met oer hollandse producten ze zuigen als de pest.



echte oer-hollandse producten zuigen?
leg eens lekker uit
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mtx-motard 13-4-2009 23:03 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



echte oer-hollandse producten zuigen?
leg eens lekker uit

zijn geen oer-hollandse producten (die cilinder). gewoon japans. al hoewel de cilinder daar wel niet gemaakt zal zijn.

BEDOELT voor de nederlandse markt. je mag hier immers niet harder als 45 km/h
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
wouter_M 13-4-2009 23:03 Print reply
Posts: 68
Daar vreesde ik al voor, enig idee hoe ik er een kan op de kop tikken via kapaza.be of dergelijke zoekertjes-sites? Kzal morgen eerst eens gaan kijken of het een 13mm is of niet.

Trouwens, vandaag heb ik de carbu wat beter afgesteld, eerst op 3000 gezet, daarna wat bijgeregeld en hij steeg tot 3500. Meer kreeg ik er niet uit, dus zal wel goed zijn zo? Erna natuurlijk terug op 2000 gezet. Vanwaar ben je De Schout?
 
Derbi-Olaf 13-4-2009 23:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

zijn geen oer-hollandse producten (die cilinder). gewoon japans. al hoewel de cilinder daar wel niet gemaakt zal zijn.

BEDOELT voor de nederlandse markt. je mag hier immers niet harder als 45 km/h

dan vat ik hem niet , in belgiƫ mag je ook maar 45 ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
koetjeboe91 13-4-2009 23:06 Print reply

Posts: 2096
heb een vivicity die altijd in nederland heeft gestaand. rot bijna nu weg. mijn nsr heeft eerst in onze beste ooste buren gestaan. geen roest te zien en mijn nsr komt uit 1987 of zo iets de viva uit ongeveer 2000 en zoals eerder vermeld veel roest. ik vind bijna alle nederlandse producten slecht geef mij maar liever iets uit de V.S, duitsland of belgie. na mijn mening veel beter.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could&#65279; drop that hard.
wouter_M 13-4-2009 23:09 Print reply
Posts: 68
Conclusie: Nieuwe cilinder? En die carb eventueel vervangen naar een 18mm?

Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 13-4-2009 om 23:10 uur.
 
grasmaaier89 13-4-2009 23:11 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
Conclusie: Nieuwe cilinder? En die carb eventueel vervangen naar een 18mm?

Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 13-4-2009 om 23:10 uur.



ja, een 18mm is dik genoeg
tis voor een 50cc snel of voor 70cc??
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
geert-nsr 13-4-2009 23:14 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



hmm 5 versnellingen is al niet origineel volgens mij?

op een belgische nsr staat normaal een 16mm, duitse weet ik zo niet. als er aan de zijkant hm16.6 op staat is het een 13mm. als het een duitser is ben ik bang dat je cilinder gewoon tam is. dan zul je die echt moeten vervangen wil je er wat meer vermogen uithalen.

Duitse cilinder staat geloof ik ook ge2 op maar is tam. NL cilinder staat gjol op en is tam. en de belgische ge2 is wel snel.

Het lijkt me niet dat de brommer ergens begrenst is als ie nu 70 loopt. Wil je hem verder opvoeren koop een snelle 50.
Een belgische ge2 is wel een mooie cilinder.
Wil je nog sneller koop dan een 70cc. Zou dan wel ook meteen een grotere carburateur erop zetten. 13mm is dan erg klein
 

Dit topic is 3711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved