Laatst was de katalysator in me uitlaat losgetrilt. Inmiddels heb ik me uitlaat opengeslepen en de katalysator eruit gehaald. Nu ligt me uitlaat bij iemand die hem weer dicht gaat lassen
...
Maar omdat me uitlaat toch een tijdje weg is ging ik ook maar ff me zuigerveren checken, die waren ook wel wat versleten (en me zuiger ook) dus ik heb ook maar meteen een nieuwe zuiger (met zuigerveren
) gekocht...
Die nieuwe zuiger heb ik inmiddels op me brommer gedaan, en als het goed is krijg ik volgende week me uitlaat terug.
Daarna moet ik dus 2 dingen doen, opnieuw afstellen en inrijden. (lijkt me nogal kut om tegelijk te doen
maarja... ik ga het maar probere)
Nu heb ik dus ff 2 vragen:
- ik heb me uitlaat nu dus echt helemaal ontgrenst.
Ik heb dus me prop eruit, dit eruit geslepen:
(geen idee wat dit was, het was in ieder geval geen kool maar ijzer:S)
en me katalysator is er ook uit.
Welke sproeier denken jullie dat ik nu nodig heb?
Hiervoor had ik dit:
*17,5mm delorto carb
*standaart 50cc cilinder (van nieuwe derbi blok)
*uitlaat ontgrenst (dus prop eruit maar dat ijzer op de foto zat er nog en de katlysator zat er ook nog in).
*sproeier 88
(nu heb ik dus gewoon nog dezelfde setup alleen is me uitlaat helemaal ontgrenst zoals hierboven beschreven
)
- Ik moet nu natuurlijk ook weer die zuiger in gaan rijden..
ik had hier al een faq over gevonden, maar ik heb toch nog ff een paar vraagjes:
*Is het verstandig om je brommer eerst 10 / 15minuten stationair te laten lopen?
*Wat is het beste, lange stukken rijden, korte stukken rijden en tussendoor laten afkoelen of maakt dat niet uit?
*En dan nog ff voor de zekerheid, als ik gewoon rustig wegrijd, de eerste 50km weinig toeren blijf maken, daarna steeds ietsies meer en gewoon niet volgas rijd doe ik het toch goed?
Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 13-4-2009 om 18:05 uur.