Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - yamaha dt50 wil niet draaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 825 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55921 - yamaha dt50 wil niet draaien
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

korre 13-4-2009 17:35 Print topicpost
Posts: 89
ik heb een tijdje geleden een yamaha dt50 gekocht een oud model als ik hem gekocht had draaide hij goed en nu wil hij maar niet draaien hij heeft ontsteking en goed zelfs en toch als ik hem in gang wil duwen(want kickstarter werkt niet echt) gaat hij niet en is de bougie nat aan wat kan dat liggen? en ook de laatste keer ik er me heb gereden deed hij al wat raar telkens als ik hoger in toeren wilde gaan was het alsof hij veel te hoog in toeren ging dat (hij niet meer trekt als je snapt wat ik bedoel) maar als ik in eerste er op zit en mij laat duwen en dan gas geef dan draait hij efkes maar valt dan weer stil en dat efkes is mss 3 sec.

Dit bericht is gewijzigd door korre op 13-4-2009 om 17:36 uur.
 

RobinRS98 13-4-2009 17:39 Print reply

Posts: 879
als hij niet wil draaien zit je stuur vast
 
Stamp die air uit je nikes !
MarTijn tzr 13-4-2009 17:42 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinRS98
als hij niet wil draaien zit je stuur vast


haha leuk...


misschien ff je carberateur schoonmaken.
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Gary - Forum en Gallery Moderator 13-4-2009 17:43 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinRS98
als hij niet wil draaien zit je stuur vast


Grappenmaker. Zulke reply's hou je maar voor je .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
korre 13-4-2009 19:03 Print reply
Posts: 89
is al gebeurd zou het kunnen dat mijn ontsteking te vroeg of te laat is?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


haha leuk...


misschien ff je carberateur schoonmaken.


 
korre 13-4-2009 19:04 Print reply
Posts: 89
vraagje hoe maak je het dan los? lukt dat met kruipolie?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinRS98
als hij niet wil draaien zit je stuur vast


 
RobinRS98 13-4-2009 19:32 Print reply

Posts: 879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: korre
vraagje hoe maak je het dan los? lukt dat met kruipolie? [...]




meestal wel, of je moet het stuurslot eraf halen help ook nog wel eens
 
Stamp die air uit je nikes !
yamahadt1986 13-4-2009 19:40 Print reply
Posts: 1713


haal zoiewso effe een nieuwe bougie ngk7hs
kijk dan wat die doet effe bougie kabeltje een stukje inkorten kan ok half los zitten.
membraam mischien lek kan die moeilijk starten en blijven verzuipen
uitlaat dicht
wat is je carberateur afstelling??
hoeveel cc 50cc snel of orgineel of meer?
uitlaat:?
demper?
carberatuer?
enz effe allemaal vertellen.

ontsteking: DTR of contactpunten?
je moet met contactpunten ongeveer als ze het verst open staan 3,5 tot4,0 hebben ertussen met een voelermaat

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 13-4-2009 om 19:40 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
korre 13-4-2009 20:15 Print reply
Posts: 89
oke danku voor de info maar met draaien licht het aan de motor e
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinRS98
[...]


meestal wel, of je moet het stuurslot eraf halen help ook nog wel eens


 
RobinRS98 13-4-2009 20:17 Print reply

Posts: 879
je zegt het verkeerd met draaien bedoel jij het blok, en ik draaien met de brommer
 
Stamp die air uit je nikes !
korre 13-4-2009 21:11 Print reply
Posts: 89
jaja 't is goed e
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinRS98
je zegt het verkeerd met draaien bedoel jij het blok, en ik draaien met de brommer


 
korre 13-4-2009 21:17 Print reply
Posts: 89
de bougie en de rest van de ontstekking is zeker in orde hoor enkel is de vonk misschien te vroeg of te laat.
wat bedoel je met membraam? (ik ben niet goed in de benamingen)
uitlaat is uitgebrand voor dat hij niet meer ging en is ontgrenst
carburateur afstellingen weet ik niet echtwat bedoel je daar precies mee?
50cc origineel denk ik heb hem occasie gekocht en heb er zelf nog niet veel dingen aan gedaan en zeker niet in andere moter te steken of zo
het is een sportuitlaat ja demper als het een sportuitlaat is is wat minder want hij maakt nog veel lawaai mukini carburateur wat is het verschil tussen dtr en contactpunten? dus het is een yamaha dt50 lucht gekoeld oud model jaren 80-90
alvast bedankt
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986


haal zoiewso effe een nieuwe bougie ngk7hs
kijk dan wat die doet effe bougie kabeltje een stukje inkorten kan ok half los zitten.
membraam mischien lek kan die moeilijk starten en blijven verzuipen
uitlaat dicht
wat is je carberateur afstelling??
hoeveel cc 50cc snel of orgineel of meer?
uitlaat:?
demper?
carberatuer?
enz effe allemaal vertellen.

ontsteking: DTR of contactpunten?
je moet met contactpunten ongeveer als ze het verst open staan 3,5 tot4,0 hebben ertussen met een voelermaat

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 13-4-2009 om 19:40 uur.


 
ChielTZR 13-4-2009 21:36 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: korre
de bougie en de rest van de ontstekking is zeker in orde hoor enkel is de vonk misschien te vroeg of te laat.
wat bedoel je met membraam? (ik ben niet goed in de benamingen)
uitlaat is uitgebrand voor dat hij niet meer ging en is ontgrenst
carburateur afstellingen weet ik niet echtwat bedoel je daar precies mee?
50cc origineel denk ik heb hem occasie gekocht en heb er zelf nog niet veel dingen aan gedaan en zeker niet in andere moter te steken of zo
het is een sportuitlaat ja demper als het een sportuitlaat is is wat minder want hij maakt nog veel lawaai mukini carburateur wat is het verschil tussen dtr en contactpunten? dus het is een yamaha dt50 lucht gekoeld oud model jaren 80-90
alvast bedankt [...]




membraaM = membraaN

en carb afstellen kun je met sproeier, gasnaald, luchtschroef en stationairschroef

en volgens mij verschil tussen dtr en dt onsteking is dat dtr cdi heeft en de dt werkt met contactpunten.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
korre 14-4-2009 11:18 Print reply
Posts: 89
aja oke maar wat is dat dan een membraaN?
oke maar de afstellingen van de carb zijn niet veranderd van wanneer hij nog reed dus ja
oke het is dus een contactpunt ontsteking.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


membraaM = membraaN

en carb afstellen kun je met sproeier, gasnaald, luchtschroef en stationairschroef

en volgens mij verschil tussen dtr en dt onsteking is dat dtr cdi heeft en de dt werkt met contactpunten.


 
dirktimmer 14-4-2009 11:41 Print reply

Posts: 1737
je kutn aan het vokje niet zien of de condensator goed is. lijkt mij weer dat er een goedkope condensator opzit, die geven nogal eens problemen bij dt's.

Zeker als je carburateur netjes schoon is, krukaskeerringen er niet uitliggen kan het niet heel veel anders zijn dan iets met de ontsteking.
 
korre 14-4-2009 11:53 Print reply
Posts: 89
ja misschien wel maar hij heeft een mooie vonk en de zuiger gaat mooi op en neer dus ja condensater kan dat dan nog aan dat liggen?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
je kutn aan het vokje niet zien of de condensator goed is. lijkt mij weer dat er een goedkope condensator opzit, die geven nogal eens problemen bij dt's.

Zeker als je carburateur netjes schoon is, krukaskeerringen er niet uitliggen kan het niet heel veel anders zijn dan iets met de ontsteking.


 

Dit topic is 3509 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved