Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda nsr problemen met 70cc mallosi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55919 - Honda nsr problemen met 70cc mallos...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rampoon 13-4-2009 15:43 Print topicpost

Posts: 108
Hej ik zit met een uniek probleem.

Om dit uit te kunnen leggen moet ik eerst wat vertellen over mijn geschiedenis met brommers, zodat jullie ongeveer weten wat ik al weet.

Ik en mijn vader hebben eerst een honda mt gekocht waar ik "lekker" op heb gereden. Niet lang daarna zijn wij begonnen van het "restaureren" van een honda nsr die al 3 maanden bij iemand in de tuin stond weg te rotten. Bijgevuld met onderdelen uit een MBX (deze brommers lijken qua frame en onderdelen erg veel op mekaar) hebben we hem werkende gekregen en rijd ik nu daarop. Op deze manier ken ik nu brommers en vooral NSRs van top tot teen.

Nu komen wij bij het probleem. Laatst hebben we een nieuw Honda nsr project gekocht. 2 honda nsrs van marktplaats in onderdelen met nog eens veel extra onderdelen zoals homoet special 2 70cc cilinders (waarvan 1 mallosi) en nog veel meer. we zijn de brommers op gaan bouwen en nadat we er 1 rijdend hadden wouden we de 70cc mallosi met homoet special uitproberen. Mallosi eropgezet. Blijkt de zuiger ongeveer 3 mm boven de cilinder uit te steken in hoogste stand. na wat vergelijk werk kwamen we erachter dat er met de 2 70cc cilinders geknoeit is. Ik heb al wat nagevraagd bij de fietsenmaker aka brommerboer en die zei dat ze wel eens de bovenkant van een cilinder willen afvlakken. Als je dan de afgevlakte ruimte vanonder weer opvult krijg je met dezelfde compressie verhouding een andere poort timing die "gunstiger" zou moeten zijn. Helaas is de man die origineel met dit project bezig was overleden. Aan hem kunnen we dus niet meer vragen hoeveel ruimte er van de cilinders is afgevlakt en vanaf welke kant(boven of onder)

nu zit ik dus met de volgende vragen:
-is de cilinder nu niet gewoon verziekt?
-wat moet ik er nog meer aan doen om deze cilinder weer rijdend te krijgen?, want voor de rest is er niks met deze cilinder gedaan van vijlen of zo iets
-heeft iemand de originele exacte afmetingen van een 70cc nsr mallosi zodat we kunnen kijken hoeveel mm er exact is afgevlakt?
- andere creatieve oplossingen voor dit probleem?

Dit bericht is gewijzigd door Rampoon op 28-11-2012 om 13:19 uur.
 
Live and let die

kenny77 13-4-2009 15:47 Print reply

Posts: 29286
ik heb nog wel zo/n malossi liggen, die is: 69.25 mm (de schuifmaar op onderkant cilinder tot bovenkant cilinder vlak)

dit kan je oplossen met een ophoog plaat.
 
coupequattro 13-4-2009 15:47 Print reply

Posts: 958
heb ik ook eens gehad met een tsx, nieuw cilinderpakket opgehaald, gemonteerd en direct bougie erin en kicken. eerste keer tikte hij vies hard en zat direct vast. bougie eruit gedraaid en toen was het goed dus bleek dat de zuiger tegne bougie aantikte. hebben toen 3 voetpakkingen gemonteerd en 2 koppakkingen gemonteerd, was wel over, maar je moet er wel rekening mee gaan houden dat dit al je timingen kan gaan beinvloeden en dat het natuurlijk nooit echt heel mooi gaat lopen....
 
Rampoon 13-4-2009 15:58 Print reply

Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik heb nog wel zo/n malossi liggen, die is: 69.25 mm (de schuifmaar op onderkant cilinder tot bovenkant cilinder vlak)

dit kan je oplossen met een ophoog plaat.


waar kan ik zo'n plaat halen? en heb je nog meer afmetingen zodat ik kan bepalen waar de milimeters er af zijn geslepen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
heb ik ook eens gehad met een tsx, nieuw cilinderpakket opgehaald, gemonteerd en direct bougie erin en kicken. eerste keer tikte hij vies hard en zat direct vast. bougie eruit gedraaid en toen was het goed dus bleek dat de zuiger tegne bougie aantikte. hebben toen 3 voetpakkingen gemonteerd en 2 koppakkingen gemonteerd, was wel over, maar je moet er wel rekening mee gaan houden dat dit al je timingen kan gaan beinvloeden en dat het natuurlijk nooit echt heel mooi gaat lopen....


ik heb nog geen eens de kop eropgedaan want het is 3mm verschil

heb al gekeken naar voet en koppakingen maar dan moek ik echt 6 voet of 3 koppakkingen gebruiken en als de dat samenknijpt blijft er niks van die ruimte over. daarnaast is mijn cilinder watergekoeld en die koppakkingen koelen niet zo best en belemmeren een goede doorstroom van het water
 
Live and let die
TECstar 13-4-2009 15:58 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
heb ik ook eens gehad met een tsx, nieuw cilinderpakket opgehaald, gemonteerd en direct bougie erin en kicken. eerste keer tikte hij vies hard en zat direct vast. bougie eruit gedraaid en toen was het goed dus bleek dat de zuiger tegne bougie aantikte. hebben toen 3 voetpakkingen gemonteerd en 2 koppakkingen gemonteerd, was wel over, maar je moet er wel rekening mee gaan houden dat dit al je timingen kan gaan beinvloeden en dat het natuurlijk nooit echt heel mooi gaat lopen....

hoe bedoel je compressie killer
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
kenny77 13-4-2009 16:00 Print reply

Posts: 29286
deze ophoogplaat zul je zelf moeten maken , naar mijn weten is er geen voor een nsr gemaakt.

dus een stuk aluminium plaat pakken en dan een voetpakking namaken, wel even een pakking boven en onder die plaat doen.
(dit is dus een vervanger in plaats van een stuk of 6 voetpakkingen.

Welke afmeting wil je nog meer weten, ik heb hem nu voor me liggen.
 
Rampoon 13-4-2009 16:05 Print reply

Posts: 108
de lengte van de uitlaatgat tot de bovenkant van de cilinder en de lengte van de onderkant (met de opstaande rand) tot het uitlaatgat zou ik graag willen weten als het kan
 
Live and let die
kenny77 13-4-2009 16:12 Print reply

Posts: 29286
uitlaatpoorthoogte tot cilinderrand: 23mm (van bovenkant uitlaatpoort)
2de maat is 49mm

en het cilinderhemd tot onderkant cilindervlak is 20mm


 
honda fryslan 14-4-2009 8:52 Print reply

Posts: 1914
weet je wel zeker dat je de goede zuiger hebt?

en openen je poorten in je cilinder wel helemaal of heb je daar ook een verschil van 3mm?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Rampoon 21-4-2009 22:51 Print reply

Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
weet je wel zeker dat je de goede zuiger hebt?

en openen je poorten in je cilinder wel helemaal of heb je daar ook een verschil van 3mm?


heb ik al naar gekeken en het is de goede zuiger want de poorten gaan helemaal open. daarnaast heb ik de maten vergeleken met de originele en mist hij dus echt 3mm.

uit kenny77 zijn post heb ik kunnen opmaken dat het dus echt van de kop is afgeslepen en hoeveel precies, de opvulplaat wordt binnenkort gemaakt.

bedankt voor jullie hulp

--topic zo goed als gesloten--

Dit bericht is gewijzigd door Rampoon op 21-4-2009 om 22:51 uur.
 
Live and let die
De Schout 21-4-2009 22:56 Print reply
Posts: 5327
zoiets moet je gaan maken


dit is de reden dat je het nodig hebt wss


 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 2081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved