Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki tsx 70cc 16mm carb en gianelli bocht max 6.500rpm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 721 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55914 - suzuki tsx 70cc 16mm carb en gianel...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Arognack 13-4-2009 14:05 Print topicpost
Posts: 74
jah een schande ik weet het maar ik heb problemen met het toerental van me tsx, blok is gereviceerd cilinder is een 70cc malossie voetpakking netjes op maat geknipt koppakking lekt niet zuigertje is nieuw 500km+-
carburateur is al heel wat aan gedaan (vlotternaald was niet goed) reeds hersteld 82 sproeier std luchtfilter
ontsteking op streepje 1 dus niet het streepje voor een beetje voorontsteking, nu heb ik net me carb Hersteld zodat hij constant is maar nu moet ik nog beginnen met afstellen (sproeiers) (moet groter) helaas is me powerband van 4.500rpm tot 6000rpm hierna wil hij wel verder maar komt zeker niet voorbij de 7000rpm en in z'n vrij kruipt hij dan nog wel eens naar de 8000

setup op een rijtje

Malossie 70cc
Zwart hoogtoerig bochtje (gianelli?proma?)
std luchtfilter
16mm carb 92 hoofd 20 stationair
ontsteking vroege streepje
boegie b8es
Oliepomp + euro 95
twv niet belangrijk
membraam in goede staat
False lucht uitgesloten

iemand een helder iedee hoe ik hem over de 10,000 rpm krijg?

Dit bericht is gewijzigd door Arognack op 14-4-2009 om 11:58 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Arognack op 18-4-2009 om 17:18 uur.
 

riccardot 13-4-2009 14:31 Print reply

Posts: 1096
Sowieso je sproeier een maatje of 15 - 20 omhoog
 
Arognack 13-4-2009 15:02 Print reply
Posts: 74
klopt maar het winnen van 3.500rpm aan powerband na de 6000 door middel van een juist mengsel lijkt me ook weer wat overdreven
wat ik wel merk als ik erop rijd is dat als hij koud is dat ie ongelovelijk hard optrekt en als boter doorschakeld naar z'n 4
na goed warm te rijden zakt z'n pit weg en moet ik flink toeren maken om maar weg te kunnen komen
 
steef ts70xk 13-4-2009 15:36 Print reply

Posts: 3244
doe je ontsteking maar vroeger sproeier 90 ofzo erin en evt bougie b9es

Dit bericht is gewijzigd door steef ts70xk op 13-4-2009 om 15:43 uur.
 
Arognack 13-4-2009 16:16 Print reply
Posts: 74
92 gaat er zo in...eerst me biertje =) en ik had me ontsteking vroeg staan toen ik die terug op later zetten liep me blokje ineens al van de 6.500 door naar de 8000, in z,n vrij wel te verstaan
maar ik zal zo eerst even me sproeier uitwisselen en met me luchtschroef spelen en me gasnaald dan post ik over een uurtje of 2 even de resultaten


(edit) waarom zo'n hetere boegie? std is een bpr6es van ngk

Dit bericht is gewijzigd door Arognack op 13-4-2009 om 16:17 uur.
 
steef ts70xk 13-4-2009 16:20 Print reply

Posts: 3244
ik rijd met zelfde setup alleen eurokit dan.. maar hoe hoger die hittegraad word hoe lekkerder hij rijd
 
Arognack 13-4-2009 19:02 Print reply
Posts: 74
sproeier 92, gasnaals laagste stand max 6000rpm, na een min of 2 met benzinekraan dicht vol gas, en dan stationair draaien
met gaatjes in luchtfilter redelijk te doen, anders is hij niet aan de praat te krijgen, dus 92 is te groot, wss 84 of 86 qua sproeier maat maar zeker niet groter, std luchtfilter geefd niet genoeg lucht
maargoed er zit nu een 92 sproeier in en hij stotterd als een gek, trekt wel hard op maar komt niet meer boven de 6000rpm en start erg moeilijk, scheur van de week even langs de bromboer voor een setje sproeiers maar ik ben bang zelfs daarmee niet boven de 7000rpm te komen

(edit) owja..een buurman was ook aan het zeuren over de herrie van volgas+mengselschroefdraaien...denk dat ik dat de volgende keer beter kan doen ergens anders, voor me brommer een extra slot heefd sochtens vroeg

Dit bericht is gewijzigd door Arognack op 13-4-2009 om 19:09 uur.
 
steef ts70xk 13-4-2009 20:00 Print reply

Posts: 3244
doe je gasnaald in het midden. maar van die toeren snap ik niet echt wrm hij niet verder gaat ik zou je ontsteking ff op zun vroegst zette en klooi wat met luchtschroef
 
Arognack 13-4-2009 20:28 Print reply
Posts: 74
82 sproeier zit er nu weer in, staret even niet maar hij zal wel verzopen zijn...morgen weer even proberen te starten, maar met de 92 sproeier kreeg hij duidelijk veelsteveel, nu met z'n 82 sproeiwe en de gasnaald op z'n hoogst krijgd hij op lage toeren 750, tot 1500rpm teveel en daarna net genoeg en bij 5000 tot 6000 net te weinig
eerst zal ik een nieuwe bougie proberen en daarna het mengsel weer
wellicht dat ik me nieuwe bougie met het verzuipen opzeep geholpen heb ( ook voor de 92 sproeier al een aantal maal verzopen ) (plug blok/kabelboom slecht contackt)
 
riccardot 13-4-2009 20:38 Print reply

Posts: 1096
Huh? Ik heb met 70cc 16mm en ori uitlaat al sproeier 96.
Gaat hij stotteren bij 6000rpm of stopt hij dan gewoon?

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 13-4-2009 om 20:38 uur.
 
steef ts70xk 13-4-2009 20:39 Print reply

Posts: 3244
ik rijd met 90mja.... met wat rijd jij eig olie pomp of brommix???
 
Arognack 14-4-2009 2:13 Print reply
Posts: 74
met 92 sproeier bij de 6000, begind hij flink te stotteren en wil dan gewoon niet verder( niet 4 takten maar hij slaat dan meer over, rijd op oliepomp
 
tsxhunter 14-4-2009 7:14 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arognack
met 92 sproeier bij de 6000, begind hij flink te stotteren en wil dan gewoon niet verder( niet 4 takten maar hij slaat dan meer over, rijd op oliepomp


oliepomp kan je nooit 100% vertrouwen he, je merkt pas dat ie kapot is als je stilstaat. en met 70 cc zou ik het al helemaal niet doen, want dan heeft ie meer smering nodig.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Arognack 14-4-2009 7:33 Print reply
Posts: 74
het gevalletje oliepomp is me bekend, 't is een stukje risico ruilen voor comfort, zo hoef ik niet speciaal naar een pomp te rijden met brommix of elke keer een flesje olie mee te nemen in een rugtas

en met het oliepompje op een tsx kan je tot een 16mm carb door
pas bij een grotere carb kan je pompje het niet meer bijhouden
(gasschuif/pompklep verhouding bij gas dicht en vol niet meer te stellen)
 
Arognack 18-4-2009 9:03 Print reply
Posts: 74
zal zo voor de laatste keer me carb schoonmaken en me 92 sproeier erin draaien, ik blijk eerder met de 92 sproeier erin te hebben gereden met een niet stabiel vlotternaaldje
waardoor ik de carb niet afgesteld kreeg, hetzelfde probleem spookt nu nog zelfs met me 82 sproeier erin en de gasnaald in het midden
blokje loopt dan wel erg lekker maar ineens 3000rpm stationair en altijd te arm, dus ik verander me setup een zooitje en zal wat dingetjes testen toch denk ik dat me max rpm probleem bij de uitlaat light, zondag ga ik even kijken bij iemand voor een ander bochtje

Dit bericht is gewijzigd door Arognack op 18-4-2009 om 9:04 uur.
 
gekke henkie 18-4-2009 10:58 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arognack

(edit) waarom zo'n hetere boegie? std is een bpr6es van ngk

Dit bericht is gewijzigd door Arognack op 13-4-2009 om 16:17 uur.



6 is heter als 9 bij NGK...

Ik zou trouwens wel de BPR9ES pakken, niet de B9ES... Die P en die R staan respectievelijk voor de vorm van je isolator, en voor het ontstoord zijn... dat laatste is geen must, maar wel een stuk fijner...

Edit: en de buurman moet gewoon zn smoel houden, voordat jij per ongeluk een kannetje olie in zn vijvertje laat lopen

Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 18-4-2009 om 10:59 uur.
 
Ga toch krassen!

Dit topic is 4728 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved