Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tunen polini w poorter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55905 - tunen polini w poorter
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rens tzr 12-4-2009 20:59 Print topicpost
Posts: 244
hoi

ik wouw m'n polini Wpoorter laten tunen naar een yasuni R3
dus een stuk hoogtoeriger en flink meer vermogen
maar kan deze cilinder dat hebben of is hij dan zo stuk
hij draait nu zo'n 12,5K aan toeren
 

ChielTZR 12-4-2009 23:40 Print reply

Posts: 6016
meer toeren draaien dan 12,5 toeren lijkt me overbodig, de powerband licht toch ongeveer bij 11k toeren?

Tot welk niveau zijn deze cilinders te tunen?? Evo, Manston, oid?
een beetje richting std Evo niveau!

http://forum.scooter...-poort-vragen-52992/



 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
rens tzr 13-4-2009 11:36 Print reply
Posts: 244
en hoeveel pk is dat dan een standaart evo
of is er echt niet meer pk uit tehaalen
 
ChielTZR 13-4-2009 12:01 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rens tzr
en hoeveel pk is dat dan een standaart evo
of is er echt niet meer pk uit tehaalen


tja, ligt eraan wat voor carb erop licht, denk dat ie het beste loopt met 19 mm. Dan moet je denken aan 12 pk voor een onbewerkte Polini W-poort! maargoed, er zit veel verschil in setupjes.

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
rens tzr 13-4-2009 14:10 Print reply
Posts: 244
nu rij ik met een 21mm dellorto deze cil en een v6 uitlaat
het rijd best wel lekker maar die uitlaat knijpt hem best veel,
maar ik kan ook aan een italkit evo komen 70cc maar hoeceel pk kan ik hier haalen bijna max getunet?
 
jan-dx11 13-4-2009 20:30 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rens tzr
nu rij ik met een 21mm dellorto deze cil en een v6 uitlaat
het rijd best wel lekker maar die uitlaat knijpt hem best veel,
maar ik kan ook aan een italkit evo komen 70cc maar hoeceel pk kan ik hier haalen bijna max getunet?

koop een hmr2, dat loopt best mooi vindt ik (ik had de cross hm, is de zelfde maar dan de bovelangse versie). met twv 13-50 haalde ik 110 km/h (autoteller) en hij trok best lekker, wheely was geen probleem.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
ChielTZR 13-4-2009 21:13 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

koop een hmr2, dat loopt best mooi vindt ik (ik had de cross hm, is de zelfde maar dan de bovelangse versie). met twv 13-50 haalde ik 110 km/h (autoteller) en hij trok best lekker, wheely was geen probleem.


en wat heeft ie hieraan? vrij weinig!
voor de evo weet ik niet wat ie voor vermogen levert, schatting lijkt me 18-20 pk?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
rens tzr 13-4-2009 21:42 Print reply
Posts: 244
en hoelang kan ik dan rijden met een zuiger
 
Royal Club 13-4-2009 21:49 Print reply

Posts: 60390
1500km
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rens tzr 13-4-2009 22:06 Print reply
Posts: 244
1500km valt me nog wel mee
en wat voor een pijp moet er dan onder een yasuni R3?

Dit bericht is gewijzigd door rens tzr op 13-4-2009 om 22:08 uur.
 
Royal Club 13-4-2009 22:17 Print reply

Posts: 60390
ik denk dat je voor meer vermogen het beste een andere cilinder kan gaan zoeken.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Royal Club 13-4-2009 22:18 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
meer toeren draaien dan 12,5 toeren lijkt me overbodig, de powerband licht toch ongeveer bij 11k toeren?

Tot welk niveau zijn deze cilinders te tunen?? Evo, Manston, oid?
een beetje richting std Evo niveau!

http://forum.scooter...-poort-vragen-52992/





en wat bedoel je met niveau, manston?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rens tzr 13-4-2009 22:23 Print reply
Posts: 244
bedoel je bijvoorbeelt een 80 mhr team
 
Royal Club 13-4-2009 22:47 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rens tzr
nu rij ik met een 21mm dellorto deze cil en een v6 uitlaat
het rijd best wel lekker maar die uitlaat knijpt hem best veel,
maar ik kan ook aan een italkit evo komen 70cc maar hoeceel pk kan ik hier haalen bijna max getunet?


20
maar zover kom jij niet.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rens tzr 13-4-2009 22:58 Print reply
Posts: 244
wat kan ik beter doen? een italkit 70cc max tuned? of een 80 mhr team? wandt kwa prijs is het om het even
 

Dit topic is 1114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved