Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kawasaki ar50 geen trekkracht probleem/70cc zuigers

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55900 - Kawasaki ar50 geen trekkracht probl...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1382 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Den Heerscher 12-4-2009 17:28 Print topicpost

Posts: 11
rij al n tijdje n kawasaki ar50 die afgezien van vroege ontsteking en n homoet uitlaat standaard is. het ding rijdt eigenlijk altijd prima, maar ik wil er toch meer pit in. ik heb nu 2 problemen.
1. vanmiddag nam ik iemand achterop, bleek het ding gewoon geen trekkracht te hebben. in het begin kwam ie niet verder dan zn 3, later kwam ik niet eens meer weg in zn 1. kon debiel veel toeren maken maar harder rijden deed ie niet. wat is dit? zuigerveren, blok, cilinder, kop of n combinatie daarvan?
2. de setup ga ik veranderen naar iets van 60-70cc (uitgeboorde ori cilinder) met n 18mm en pas gemaakte hmr-2. ken mensen die dat voor me kunnen fixen, enige probleem is, waar kan ik overmaat zuigers voor dit ding vinden? weet iemand welke zuigers van andere merken hierop passen? ik weet dat ze er zijn, van meteor enzo, maar aangezien er vanuit de fabriek geen 70cc kits voor kawasaki te vinden zijn... help!
 

stephan777 12-4-2009 17:38 Print reply

Posts: 7259
Heb je niet gewoon een te zware twv?
 
mr200r 12-4-2009 23:17 Print reply
Posts: 5122
Heb je je koppeling niet verbrand?Uit je verhaal lijkt dat me het meest logisch.
 
mr200r
De Schout 12-4-2009 23:49 Print reply
Posts: 5327
zo ff uit m'n hoofd zuigers voor een peugeot buxy ed. zouden moeten passen. maar ben geen kawa boer
 
tune tweak fiddle bang bummer
4takker 13-4-2009 1:51 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
zo ff uit m'n hoofd zuigers voor een peugeot buxy ed. zouden moeten passen. maar ben geen kawa boer



dat is pas bij een 4de of 5de overmaat
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Den Heerscher 13-4-2009 13:09 Print reply

Posts: 11
te zware twv lijkt me sterk. in me eentje rijd het prima, en het verklaart niet waarom ie in t begin wel een beetje trok en later niet meer. en in zn 1e versnelling is vrij kort, dus te zwaar zal t niet zijn.

wat is t met die verbrande koppeling? ik heb t gebrek aan trekkracht eerder gehad, voor de winterstop, dat ik debiel veel toeren moest en hij toch niet vooruit kwam. maar nadat ik m na de winter uit de schuur haalde was dat gewoon over...

enne, peugot buxy zuigers? 4e of 5e overmaat lijkt me geen ramp, aangezien ik n 50cc naar iets van 70cc op wil boren. kan iemand dit verifieren en welke maat moet ik dan hebben?
 
4takker 13-4-2009 13:36 Print reply

Posts: 2395
naar een brommer boer gaan en zeggen ik wil een zuiger hebben is ongever die maat dat je op 70cc komt

moet je meten of de hoogte van de zuiger goed is van het de pistompen naar de boven kand van de zuiger
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Den Heerscher 13-4-2009 14:00 Print reply

Posts: 11
vind ik wel n beetje klinken als nattevingerwerk. wil niet dat ik straks zit met n opgeboorde cilinder waar geen zuiger in past, dus wil ik liever eerst een maat hebben voordat ik begin te boren ipv andersom...

en hoe zit t met die verbrande koppeling? kan t zijn dat mn veren slap zijn geworden? want daar zijn die kawa's wel berucht om... vind dat alleen niet logisch omdat ie normaal niet slipt.
 
4takker 13-4-2009 14:13 Print reply

Posts: 2395
ik bedoel er ook mee dat je niet eerst moet op booren maar eerst een zuiger voor 15euro scooren
en dan pas je cilinder laten booren dat de zuiger past

dan moet je wel de maten van je oude zuiger mee nemen dat je daat van de juiste hoogtes kan nemen
deze maten wat hier lijnen in de afbeelding zijn



dat je koppelings veeren zo in eende keer slap zijn geworden lijkt mij stug

maar je kan het altijd een keer los trekken en kijken of je gekken dingen tegen komt
dan ga je even naar een brommer boer wat de maten en de diktes zijn van je koppelings plaaten en de koppelings veren
kost je in het gunstigste geval aleen een pakking

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 13-4-2009 om 14:33 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
mr200r 14-4-2009 1:09 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Den Heerscher
te zware twv lijkt me sterk. in me eentje rijd het prima, en het verklaart niet waarom ie in t begin wel een beetje trok en later niet meer. en in zn 1e versnelling is vrij kort, dus te zwaar zal t niet zijn.

wat is t met die verbrande koppeling? ik heb t gebrek aan trekkracht eerder gehad, voor de winterstop, dat ik debiel veel toeren moest en hij toch niet vooruit kwam. maar nadat ik m na de winter uit de schuur haalde was dat gewoon over...

enne, peugot buxy zuigers? 4e of 5e overmaat lijkt me geen ramp, aangezien ik n 50cc naar iets van 70cc op wil boren. kan iemand dit verifieren en welke maat moet ik dan hebben?


Je gaat met 2 personen rijden omdat de winter eindelijk over is.
Je blok moet dubbel zo hard werken en je olie wordt veel heter dan
voorheen.
Hoelanger je rijdt,hoe heter-hoe meer de koppeling slipt.
Nieuwe platen-veren-olie en als je je cilinder laat honen komt de goede zuiger er echt wel in.
En hij loopt als een nieuwe.
 
mr200r
Den Heerscher 14-4-2009 12:48 Print reply

Posts: 11
ok. volgens mij zijn mn platen nooit versleten geweest, maar ik kan er altijd n setje mt5 in zetten nu t blok toch onder handen word genomen. op t moment word de cilinder afgewerkt en GRT-getuned en ga ik ook het hele blok reviseren, denk dat het probleem zich dan wel vanzelf oplost.
dank aan 4takker voor duidelijke foto. bij leertouwer kunnen ze met een originele zuiger erbij vast wel n overmaatje voor me regelen.

Dit bericht is gewijzigd door Den Heerscher op 14-4-2009 om 12:49 uur.
 

Dit topic is 1382 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved