Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DR70 Tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 593 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55897 - DR70 Tunen
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brouwkip 12-4-2009 20:58 Print reply
Posts: 48
dus een blowdownvan bijv 31 kan makkelijk zonder spoelers aanpassen.
en ga ik dit verschil merken?
 
Derbi-Olaf 12-4-2009 21:00 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
dus een blowdownvan bijv 31 kan makkelijk zonder spoelers aanpassen.
en ga ik dit verschil merken?

ik zou hem op 30 zetten voor regelmatig gebruik , en dat merk je toch wel ja
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 12-4-2009 21:55 Print reply
Posts: 7168
tot nu toe heeft iedereen het alleen nog maar over blowdown, en heb ik nog niks over timingen gehoord.

je kan ook een blowdown van 32 hebben terwijl je uitlaatpoort timing 174 is en je spoelers 110...
bijv.

dus wederom voor de TS:
Geef de poortmap en de complete setup.


 
Derbi-Olaf 12-4-2009 21:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
tot nu toe heeft iedereen het alleen nog maar over blowdown, en heb ik nog niks over timingen gehoord.

je kan ook een blowdown van 32 hebben terwijl je uitlaatpoort timing 174 is en je spoelers 110...
bijv.

dus wederom voor de TS:
Geef de poortmap en de complete setup.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

hangt voor een groot deel ook van je spoeltimingen af

als die lekker laag liggen kan je makkelijk een blowdown van 36-37 nemen...
maar over het algemeen is 32 het maximum, als je spoelers hoog liggen

ik heb het erover gehad , maar geen gehoor
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TECstar 12-4-2009 22:19 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
Nu heb ik een poortmapje gemaakt.
De uitlaatpoort is op de map 30mm breed.
In het echt dus 28mm. en dat is 60 procent van de boring.
Mag ik hier nu ongeveer 66 van maken?
En verder niks aan de timing van de cilinder zelf doen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
tot nu toe heeft iedereen het alleen nog maar over blowdown, en heb ik nog niks over timingen gehoord.

je kan ook een blowdown van 32 hebben terwijl je uitlaatpoort timing 174 is en je spoelers 110...
bijv.

dus wederom voor de TS:
Geef de poortmap en de complete setup.



die gaf hij toch?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Derbi-Olaf 12-4-2009 22:20 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]

[...]

die gaf hij toch?

timingen zijn heel wat anders
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
brouwkip 12-4-2009 22:27 Print reply
Posts: 48
heb al een poortmapje gemaakt die post ik morgenvroeg als k weer thuis ben. alvast bedankt
 
brouwkip 13-4-2009 10:56 Print reply
Posts: 48


Was mn goede kwijt dus net ff vlug vlug een nieuwe gemaakt. Sorry voor kwaliteit.
 
brouwkip 14-4-2009 14:07 Print reply
Posts: 48
Iemand?
 
De Schout 14-4-2009 18:52 Print reply
Posts: 5327
als de deckheigt 0 is en ik maak geen rekenfout is de blowdown nu al 29 graden.

(spoelers op 124, uitlaat op 182)

uitlaat kan iets van 0,7mm omhoog, dan word je blowdown 31, veel verder zou ik niet gaan. wel kun je de poort van boven wat breder maken. 34mm op je poortmap ongeveer, dat is iets meer dan 31mm in de poort gemeten.

uitlaatpoort beetje dit model aanhouden hoewel het ook over een dr70 gaat, gaat het denk ik niet over een dr voor senda, dus niet te veel op die maten in het plaatje letten.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 4682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved