2t-crosser |
12-4-2009 16:57 |
Posts: 756 |
wat wil je ? Hogere top of meer trekkracht.
|
|
|
|
brouwkip |
12-4-2009 17:18 |
Posts: 48 |
liefst meer trekkracht.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
12-4-2009 17:19 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
liefst meer trekkracht.
ga dan je rechterarm maar trainen
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
12-4-2009 17:26 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
ga dan je rechterarm maar trainen
ten eerste:
het is verdacht dat jij weet welke arm hij gebruikt
ten tweede:
on-topic
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
brouwkip |
12-4-2009 17:52 |
Posts: 48 |
Nu heb ik een poortmapje gemaakt.
De uitlaatpoort is op de map 30mm breed.
In het echt dus 28mm. en dat is 60 procent van de boring.
Mag ik hier nu ongeveer 66 van maken?
En verder niks aan de timing van de cilinder zelf doen.
|
|
|
|
BIET |
12-4-2009 17:56 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
Nu heb ik een poortmapje gemaakt.
De uitlaatpoort is op de map 30mm breed.
In het echt dus 28mm. en dat is 60 procent van de boring.
Mag ik hier nu ongeveer 66 van maken?
En verder niks aan de timing van de cilinder zelf doen.
66 is prima ja , kan nog wel groter
Edit:
Owja blowdown, 27 is echt laag, leg maar gerust op 29 of 30, dat is nog niet extreem.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 12-4-2009 om 17:58 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
brouwkip |
12-4-2009 17:58 |
Posts: 48 |
en heb een blowdown van 27. Daar nog iets aan veranderen?
Moet niet te hoogtoerig worden.
|
|
|
|
BIET |
12-4-2009 17:59 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
en heb een blowdown van 27. Daar nog iets aan veranderen?
Moet niet te hoogtoerig worden.
Zie bovenstaande post , had hem ff veranderd, las het later pas
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 12-4-2009 om 17:59 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Derbi-Olaf |
12-4-2009 18:03 |
|
BIET |
12-4-2009 18:05 |
Posts: 22355 |
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Derbi-Olaf |
12-4-2009 18:06 |
|
Niek de Wildt |
12-4-2009 18:43 |
Posts: 7168 |
laat je poortmap maar zien, en geef even je volledige setup
|
|
|
|
Joel_koningslust |
12-4-2009 19:07 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
hangt voor een groot deel ook van je spoeltimingen af
als die lekker laag liggen kan je makkelijk een blowdown van 36-37 nemen...
maar over het algemeen is 32 het maximum, als je spoelers hoog liggen
36 is wel vies hoog voor een dr. dat kan zon kutcilindertje niet aan
dat gaat nooit lang goed
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
12-4-2009 19:46 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
36 is wel vies hoog voor een dr. dat kan zon kutcilindertje niet aan
dat gaat nooit lang goed
Ik heb geen idee hoe de spoeltimingen liggen van een DR , dus wss heb je gelijk
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
12-4-2009 19:48 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Ik heb geen idee hoe de spoeltimingen liggen van een DR , dus wss heb je gelijk
ik ook niet echt. schijnt vrij laag te zijn. maar de zuigers en wandjes zijn redelijk warmloopgevoelig als je er echt toeren mee gaat maken
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|