Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DR70 Tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1329 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55897 - DR70 Tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brouwkip 12-4-2009 16:08 Print topicpost
Posts: 48
Mn senda ligt nu helemaal uit elkaar en wilde graag mn DR70 beetje tunen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar puchjes getunded.

Ik heb mn blowdown uitgerekend van de onbewerkte DR70 en die is 27. Wat zou hiervoor een mooie waarde zijn?

De breedte vn mijn uitlaatpoort is 30mm op de poortmap. Iemand een ideetje hoe ver gaan?

Wil beetje meer vermogen.

 

2t-crosser 12-4-2009 16:57 Print reply

Posts: 756
wat wil je ? Hogere top of meer trekkracht.
 
brouwkip 12-4-2009 17:18 Print reply
Posts: 48
liefst meer trekkracht.
 
Niek de Wildt 12-4-2009 17:19 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
liefst meer trekkracht.


ga dan je rechterarm maar trainen
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-4-2009 17:26 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ga dan je rechterarm maar trainen


ten eerste:
het is verdacht dat jij weet welke arm hij gebruikt

ten tweede:
on-topic
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
brouwkip 12-4-2009 17:52 Print reply
Posts: 48
Nu heb ik een poortmapje gemaakt.
De uitlaatpoort is op de map 30mm breed.
In het echt dus 28mm. en dat is 60 procent van de boring.
Mag ik hier nu ongeveer 66 van maken?
En verder niks aan de timing van de cilinder zelf doen.
 
BIET 12-4-2009 17:56 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
Nu heb ik een poortmapje gemaakt.
De uitlaatpoort is op de map 30mm breed.
In het echt dus 28mm. en dat is 60 procent van de boring.
Mag ik hier nu ongeveer 66 van maken?
En verder niks aan de timing van de cilinder zelf doen.

66 is prima ja , kan nog wel groter

Edit:
Owja blowdown, 27 is echt laag, leg maar gerust op 29 of 30, dat is nog niet extreem.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 12-4-2009 om 17:58 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
brouwkip 12-4-2009 17:58 Print reply
Posts: 48
en heb een blowdown van 27. Daar nog iets aan veranderen?
Moet niet te hoogtoerig worden.
 
BIET 12-4-2009 17:59 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brouwkip
en heb een blowdown van 27. Daar nog iets aan veranderen?
Moet niet te hoogtoerig worden.

Zie bovenstaande post , had hem ff veranderd, las het later pas

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 12-4-2009 om 17:59 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 12-4-2009 18:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

66 is prima ja , kan nog wel groter

Edit:
Owja blowdown, 27 is echt laag, leg maar gerust op 29 of 30, dat is nog niet extreem.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 12-4-2009 om 17:58 uur.

hangt voor een groot deel ook van je spoeltimingen af

als die lekker laag liggen kan je makkelijk een blowdown van 36-37 nemen...
maar over het algemeen is 32 het maximum, als je spoelers hoog liggen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 12-4-2009 18:05 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

hangt voor een groot deel ook van je spoeltimingen af

als die lekker laag liggen kan je makkelijk een blowdown van 36-37 nemen...
maar over het algemeen is 32 het maximum, als je spoelers hoog liggen

Op zown cil is 29/30 prima
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 12-4-2009 18:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Op zown cil is 29/30 prima

ik denk idd dat dat reëel is, zeker als je niet té veel toeren wilt draaien
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 12-4-2009 18:43 Print reply
Posts: 7168
laat je poortmap maar zien, en geef even je volledige setup
 
Joel_koningslust 12-4-2009 19:07 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

hangt voor een groot deel ook van je spoeltimingen af

als die lekker laag liggen kan je makkelijk een blowdown van 36-37 nemen...
maar over het algemeen is 32 het maximum, als je spoelers hoog liggen



36 is wel vies hoog voor een dr. dat kan zon kutcilindertje niet aan

dat gaat nooit lang goed
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 12-4-2009 19:46 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



36 is wel vies hoog voor een dr. dat kan zon kutcilindertje niet aan

dat gaat nooit lang goed

Ik heb geen idee hoe de spoeltimingen liggen van een DR , dus wss heb je gelijk

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 12-4-2009 19:48 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Ik heb geen idee hoe de spoeltimingen liggen van een DR , dus wss heb je gelijk



ik ook niet echt. schijnt vrij laag te zijn. maar de zuigers en wandjes zijn redelijk warmloopgevoelig als je er echt toeren mee gaat maken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 4656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved