Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - bidalot krukas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 484 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55889 - bidalot krukas
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sendaxtreem 11-4-2009 20:44 Print topicpost

Posts: 153
ik heb in mijn derbi een bidalot krukas zitten nu vroeg ik me af of iemand toevallig weet of daar een 50 cc cilinder op gezet kan worden.
Zat een 70 cc cilinder op zit op het moment niets op.
GR Tim

 

.luuk 11-4-2009 20:45 Print reply

Posts: 1483
als je kruk een 70 kan hebben kan er natuurlijk ook een 50cc op.

 
jan-dx11 11-4-2009 20:47 Print reply

Posts: 4931
is het een bidalot racing krukas? want dat is een langeslag krukas. dan moet er wel een vulplaat onder je cilinder
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
sendaxtreem 11-4-2009 20:53 Print reply

Posts: 153
waar kan ik precies zien dat het een racing is want hij zit nu in me blok. en wat moet ik me voorstellen met vulplaten??
alvast bedankt Tim
 
jan-dx11 11-4-2009 20:55 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaxtreem
waar kan ik precies zien dat het een racing is want hij zit nu in me blok. en wat moet ik me voorstellen met vulplaten??
alvast bedankt Tim

http://josdijkman.nl...d&productId=4797

maar als je de 50cc er op zet, en je zuiger komt boven je cilinder uit moet er zo'n ding onder. komt de bovenkant van de zuiger vlak met de bovenkant komt is er niets aan de hand
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Niek de Wildt 11-4-2009 20:58 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
is het een bidalot racing krukas? want dat is een langeslag krukas. dan moet er wel een vulplaat onder je cilinder


Onzin.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
als je kruk een 70 kan hebben kan er natuurlijk ook een 50cc op.



Onzin.


Bij een krukas met een gelijke slag maar een andere drijfstanglengte is dit meestal op te lossen door een ophoogplaat (indien drijfstang te lang) of cilinder afdraaien (indien drijfstang te kort)
Bij een andere slag is dit niet eenvoudig (of soms zelfs helemaal niet op te lossen) te doen omdat je timingen/duraties totaal niet meer kloppen.

Als je het hebt over wat een krukas aankan is vooral het toerental belangrijk, en daar is niks over te zeggen als je willekeurig 50 en 70 cc's vergelijkt.


Voor de TS:
Is de slag hetzelfde als origineel? (40mm)
En de drijfstang hetzelfde als origineel? (90mm)
Dan is die 50cc cilinder gewoon te monteren, deze krukas is van goede kwaliteit en zal de belasting dus ook aankunnen.

Indien die 70cc cilinder dus een cilinder was die bedoeld was voor een andere slag, dan zal het niet gaan werken.
 
sendaxtreem 11-4-2009 21:39 Print reply

Posts: 153
hoe kan ik zien wat voor krukas ik van bidalot heb er zijn geloof ik tig soorten en maten en mijn drijfstang is +/- 112mm lang van onderste punt tot bovenste punt maat is niet heel nauwkeurig.
Kijk morge nog keer ff goed.
gr Tim
 
Niek de Wildt 12-4-2009 13:27 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaxtreem
hoe kan ik zien wat voor krukas ik van bidalot heb er zijn geloof ik tig soorten en maten en mijn drijfstang is +/- 112mm lang van onderste punt tot bovenste punt maat is niet heel nauwkeurig.
Kijk morge nog keer ff goed.
gr Tim


je moet meten van hart tot hart (van het midden van het big-end gat tot het midden van het small-end gat)
Maar het gaat mij vooral om de slag, meet die eerst maar eens op.
 

Dit topic is 1200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved