Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommermix of zelf maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1158 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55887 - Brommermix of zelf maken?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

henk43 12-4-2009 11:14 Print reply

Posts: 916
bij mt/mb maakt het niet uit welke olie je smeer..

Ik ree met luchtfilter olie, oude blok olie en andere ouwe meuk, maar nog nooit een vastloper gehad..
 
Nobody said it was easy
Arjantje 19-4-2009 21:27 Print reply
Posts: 31
haha bij mijn speedfight scooter ook . Gooi er gewoon ouwe motorolie in van mijn pa's motor wel beetje gefilterd rijd ook gewoon .
 
bulteman 19-4-2009 22:15 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
bij mt/mb maakt het niet uit welke olie je smeer..

Ik ree met luchtfilter olie, oude blok olie en andere ouwe meuk, maar nog nooit een vastloper gehad..


kan bij elke mengsmering brommer opzicht wel, maar voor hoe lang
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Arjantje 20-4-2009 17:41 Print reply
Posts: 31
Ik vertel wel wanneer die kapot is gelopen
 
rubbert 20-4-2009 17:52 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjantje
Ik vertel wel wanneer die kapot is gelopen


of hoevaak je je uitlaat leeg moest trekken (of eigenlijk leeg zou moeten hebben getrokken)
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Frysk 20-4-2009 18:34 Print reply

Posts: 34930
ik tank altijd bij de Texaco niks aan de hand (kun je zelf bepalen hoeveel olie je wilt, 1:50,1:40,1:25,1:20)
 
giggitybyte
Arjantje 20-4-2009 22:10 Print reply
Posts: 31
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]


of hoevaak je je uitlaat leeg moest trekken (of eigenlijk leeg zou moeten hebben getrokken)


Enigste wat ik heb moeten doen is uitlaatpoort schoonkrabben, maar dit was al voor dat ik er andere olie in flikkerde . Maar goed ik geef toe is niet de ideale manier maar bespaart me tog weer paar eurotjes... Tenzij het kapot loopt .
 
Henk-88 20-4-2009 22:18 Print reply

Posts: 26703
Ik meng zelf met Castrol TTS (die niet meer bestaat ofzo) en wel 1 op 50.

Gaat prima.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
bulteman 20-4-2009 22:22 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Ik meng zelf met Castrol TTS (die niet meer bestaat ofzo) en wel 1 op 50.

Gaat prima.


ik ook, moet goeie olie zijn

en die van mij rookt ook iets minder
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
mtx-motard 20-4-2009 22:34 Print reply

Posts: 14947
2takt olie is olie die bij verbranding minimaal aan koolstof uitstoot.
je wilt zo min mogelijk koolstof omdat anders je gehele cilinder/uitlaat/demper vol gaat zitten met die troep.

als je er versnellingsbak olie verbrand komt er veel meer koolstof vrij. waardoor alles verstopt raakt.
benzine mengt minder goed met versnellingsbak olie.
je bougie houd niet van zoveel koolaanslag.

laat staan dat je zuiger het fijn vind

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 20-4-2009 om 23:22 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mtx-motard 20-4-2009 22:37 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



nee, er wordt gewoon 50 liter benzine en 1 liter olie in dezelfde tank gekieperd. dat kun je dan in je brommer tanken.



1 op 50 betekend: 1 liter olie met 49 liter benzine = 50 liter.

dus jullie pomp smeert een litertje te arm!!
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Joel_koningslust 20-4-2009 22:38 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]



1 op 50 betekend: 1 liter olie met 49 liter benzine = 50 liter.

dus jullie pomp smeert een litertje te arm!!


neehoor

1:50 betekend 1deel olie op 50 delen benzine


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Saknet 20-4-2009 22:56 Print reply

Posts: 10355

Als je koolaanslag wil wat gaat gloeien aan je kop en zuiger, en vrolijk je peut gaat verbranden op een punt in de 2-t cyclus dat je o.a. je zuiger amper warmte aan je kop af kan geven,

Of als je belang hebt bij extra hitte op je zuiger puur door die brandende kooldeeltjes.

Of als je nog eens verbrandde zuigerveren wilt zien..

Dan moet je je motor zeker eens kunstmatig gaan overhitten met dikke drap welke als het je niet tot bovenstaande problemen brengt je wel opscheept met een hogere wrijving binnen in je cilinder. dus het kan misschien wel met beleid als je echt te arm bent om die olie af te laten voeren maar naar mijn mening alleen met een fatsoenlijke temperatuur meter erbij. Een 2 takt is nogal gevoelig apparaat. Zoek maar eens op wikipedia naar "vastloper".
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
rubbert 20-4-2009 22:56 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
2takt olie is olie die bij verbranding minimaal aan co2 uitstoot.
je wilt zo min mogelijk co2 omdat anders je gehele cilinder/uitlaat/demper vol gaat zitten met die troep.

als je er versnellingsbak olie verbrand komt er veel meer co2 vrij. waardoor alles verstopt raakt.
benzine mengt minder goed met versnellingsbak olie.
je bougie houd niet van zoveel koolaanslag.

laat staan dat je zuiger het fijn vind



je wilt juist wel co2, geen c, want dat gaat in je uitlaat zitten, co2 is gas

versnellingsbak olie heeft gewoon een veel hogere verbrandingstemperatuur, waardoor het voor geen meter verbrand en alles dicht smeert.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
sibren mt 20-4-2009 23:46 Print reply
Posts: 585
gewoon brommer mix ,wil makkelijk doe ik ook zo vaak
als ik geen zin in mengen heb
dan rij ik zo 35 km achtermekaar en dan meer dan 95% van de tijd rij ik vol gas, en ik rij met een 70 cc en 18mm enzo

 

Dit topic is 8698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved