Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommermix of zelf maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55887 - Brommermix of zelf maken?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pitsko 11-4-2009 18:47 Print topicpost

Posts: 532
Ik heb een mt5 met 20mm en 50cc snel.
toen ik mijn brommer kocht zij de verkoper dat er 1:35 mengsmering in moest.

nu heeft mn vriend gisteren een mt5 gehaald met 70cc imi en 20mm waar hij gewoon brommermix in deed.

Kan in een (opgevoerde) mt5 gewoon brommermix of moet er meer olie bij (1:35)
 
Dus.

Bonomel 11-4-2009 18:49 Print reply

Posts: 1363
kan gewoon brommermix
 
BMW
pitsko 11-4-2009 18:50 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bonomel
kan gewoon brommermix


oké maar is 1:35 wel beter?
Die jongen had ook een vastloper, misschien iets mee te maken
 
Dus.
IgnorantDinosaur 11-4-2009 18:53 Print reply

Posts: 81
zelf mengen is beter, want dan weet je dat je goede olie hebt, en kan je zelf de verhouding bepalen
 
pitsko 11-4-2009 18:59 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: IgnorantDinosaur
zelf mengen is beter, want dan weet je dat je goede olie hebt, en kan je zelf de verhouding bepalen


welke verhouding heb ik ong. nodig?

 
Dus.
Elco 11-4-2009 19:00 Print reply
Posts: 4527
1: 35 is wel rijk


1 op 50 is normaal.

1 op 40 kan prima
 
pitsko 11-4-2009 19:02 Print reply

Posts: 532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Elco
1: 35 is wel rijk


1 op 50 is normaal.

1 op 40 kan prima


bedankt
 
Dus.
.luuk 11-4-2009 19:05 Print reply

Posts: 1483
in brommix zit vaak goedkope olie,

wantja ze moeten natuurlijk zoveel mogelijk winst hebben he
 
ChielTZR 11-4-2009 19:09 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
in brommix zit vaak goedkope olie,

wantja ze moeten natuurlijk zoveel mogelijk winst hebben he


zit ook wel verschil in merken, anders koop je zelf olie en benzine!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
WestlandMB 11-4-2009 19:28 Print reply

Posts: 1338
Ik meng zelf altijd 1:40, vroeger deed iedereen 1:25 maar omdat de benzine verfijnt is doet iedereen 1:50 wat best kan, maar als je meer als 12.000 toeren maakt heb je kans dat hij niet genoeg smering krijgt bij de krukas/zuiger (Heb ik gehoord), dus kan je beter 1:40 doen bij oltimers, ik gebruik altijd castrol is wel wat duurder maar beter voor je brommer, misschien heb je hier wat aan: http://www.jarnos-pu...00009b470ade804.html

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 11-4-2009 om 19:29 uur.
 
honda fryslan 11-4-2009 19:52 Print reply

Posts: 1914
gewoon 1:50 mengen

gewoon mengsmering bij de pomp halen kan maar ik zou gewoon zelf mengen ivm vaak slechte olie van de tankstations..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
yamahadt1986 11-4-2009 19:58 Print reply
Posts: 1713
ik heb altijd castroll TTS olie is zeer goed dat adviseer ik je ook aan wel erg prijzig maar toch meng ik 1:45 maar dat is vrij normaal.

de benzinepomp mengen erg weinig zo ongeveer als je een keer pech hebt 1:55/1:60 dat zij de man bij de pomp tegen me omdat ik er om vroeg maar hij kon er niets aan doen wand zijn baas wou er niet meer in hebben voor de kosten (was bij de SHELL pomp)
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Derbi-Olaf 11-4-2009 19:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik heb altijd castroll TTS olie is zeer goed dat adviseer ik je ook aan wel erg prijzig maar toch meng ik 1:45 maar dat is vrij normaal.

de benzinepomp mengen erg weinig zo ongeveer als je een keer pech hebt 1:55/1:60 dat zij de man bij de pomp tegen me omdat ik er om vroeg maar hij kon er niets aan doen wand zijn baas wou er niet meer in hebben voor de kosten (was bij de SHELL pomp)

Met 1 op 60 kan je ook prima rijden, tenminste, als je een laagtoerige set-up hebt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 11-4-2009 20:22 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik heb altijd castroll TTS olie is zeer goed dat adviseer ik je ook aan wel erg prijzig maar toch meng ik 1:45 maar dat is vrij normaal.

de benzinepomp mengen erg weinig zo ongeveer als je een keer pech hebt 1:55/1:60 dat zij de man bij de pomp tegen me omdat ik er om vroeg maar hij kon er niets aan doen wand zijn baas wou er niet meer in hebben voor de kosten (was bij de SHELL pomp)



hier op de hoek komt er precies 1:50 in. soms als ze het druk hebben moet ik zelf de pomp bijvullen, er gaat dan 50 liter euro 95 in, en 1 liter valvoline olie.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
yamahadt1986 11-4-2009 20:27 Print reply
Posts: 1713
derbi olaf: maar zijn 50cc snel is niet laagtoerig

ikkjw:
ja jullie hebben dan vast nog de zelf mang machine dat je de boel er zelf in moet mengen en dan pompen maar bij de shell hebben ze dat ook wel maar dat hoeft maar 1x in de week gedaan worden want het is een grotere tank
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
ikkejw 11-4-2009 20:40 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
derbi olaf: maar zijn 50cc snel is niet laagtoerig

ikkjw:
ja jullie hebben dan vast nog de zelf mang machine dat je de boel er zelf in moet mengen en dan pompen maar bij de shell hebben ze dat ook wel maar dat hoeft maar 1x in de week gedaan worden want het is een grotere tank



nee, er wordt gewoon 50 liter benzine en 1 liter olie in dezelfde tank gekieperd. dat kun je dan in je brommer tanken.
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 8630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved