Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem Derbi blok D50B0

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55880 - Probleem Derbi blok D50B0
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Garciyano 11-4-2009 11:20 Print topicpost

Posts: 616
Ejj,

ik heb een probleempje met me drd.

gistere ben ik thuis gekomen van uit nagele is ong. 6 km. van emmeloord en ik had hem probleem loos in de schuur gezet.

nu vandaag in de ochtend ik haal hem uit de schuur wil hem aankicken hij zit muur en ook muur vast!

hoe kan dit??? niet te geloven hoe kan dit?

ik ben nu onderhand bij me pa (ben met de brommer aan de hand van me moeder naar me pa gelopen) en om een een of andere manier is me krukas weer los hij draaid weer ik kan weer kicken maar me bougie is overleden hij vonkt niet meer (hij stond ook te rijk dus miss daarom).

wat moet ik doen? wat raden jullie mij aan?

koppelings deksel er afhalen en kijken of er niet wat is afgebroken en vast zat?

of cilinder er af?

cilinder klinkt wel normaal tijdens het kicken met bougie er uit.

en als ik de koppelingsdeksel er af haal moet ik dan eerst me koelvloeistof aftappen? want me pompje zit daar ook -.-

Zeg maar wat jullie er van denken en wat jullie zouden doen.

Mvg. Aymen

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 11-4-2009 om 11:24 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||

Toettoet 11-4-2009 11:31 Print reply
Posts: 780
Je zegt dat hij niet vonkt, dan zou ik eerst even naar het vliegwiel kijken of daar iets mis mee is. Daarnaast moet je even de bedrading nagaan.

Als je je koppelingsdeksel er af haalt moet je inderdaad je koelvloeistof aftappen en ook je carter olie.

Ik zou beide even nagaan voor de zekerheid. Maar ik gok op iets bij de ontsteking omdat hij niet vonkt zeg je.
( je houdt de bougie wel tegen de cil/stuk frame aan als je kickt? )

 
Meegrob 11-4-2009 11:37 Print reply
Posts: 196
ik zou als allereerst ff een nieuwe bougie proberen
 
erwinko 11-4-2009 11:39 Print reply

Posts: 1012
haal je uitlaat eens los en kijk of daar niet een hele hoop benzine in zit.

zoja is je vlotter blijven hangen en je overloop verstopt.
dan carb even goed schoonmaken en nieuwe bougie erin
 
Garciyano 11-4-2009 11:46 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Je zegt dat hij niet vonkt, dan zou ik eerst even naar het vliegwiel kijken of daar iets mis mee is. Daarnaast moet je even de bedrading nagaan.

Als je je koppelingsdeksel er af haalt moet je inderdaad je koelvloeistof aftappen en ook je carter olie.

Ik zou beide even nagaan voor de zekerheid. Maar ik gok op iets bij de ontsteking omdat hij niet vonkt zeg je.
( je houdt de bougie wel tegen de cil/stuk frame aan als je kickt? )



ik hield me bougie tegen me blok aan, niet koppelingsdeksel maar echt het blok.

en ik heb me vliegwiel deksel er af gehad en het ziet er allemaal wel goed uit. dus ik begin eerst maar ff met me oude bougie er in te zetten kijken of ie dan vonkt. (die deed het nog)

ma dat doe ik morgen of na me werk want ik moet nu werken.

ma k snap echt niet dat ie in een keer vast zat?? en nu weer los k ben bang als ik nu ga rijden dat ie weer vast slaat en dat heel me blok dan aan stront ligt.
 
Senda DRD RACING 07 ||
Garciyano 11-4-2009 11:46 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
haal je uitlaat eens los en kijk of daar niet een hele hoop benzine in zit.

zoja is je vlotter blijven hangen en je overloop verstopt.
dan carb even goed schoonmaken en nieuwe bougie erin


dat kan toch niet de reden zijn dat me krukas vast zat
 
Senda DRD RACING 07 ||
ronaldt 11-4-2009 11:48 Print reply

Posts: 2735
zat je kickstarter niet gewoon vastgeroest? Wij kunnen hiervandaan ook niet ruiken hoe 'vast' als het zit of heeft gezeten. Daarom kom je alleen maar achter als je je carters splitst.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Garciyano 11-4-2009 18:40 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
zat je kickstarter niet gewoon vastgeroest? Wij kunnen hiervandaan ook niet ruiken hoe 'vast' als het zit of heeft gezeten. Daarom kom je alleen maar achter als je je carters splitst.


wat vast geroest? ja een gloed nieuw blok die ik goed onderhoud en altijd goed schoonmaak en vast geroest in 1 nacht?

nee dat is het dus absoluut niet

en de kickstart zat muur vast eerst en toen kon langzaam kicken maar moest echt bijna met heel me gewicht op me kickstart staan.

en toen naar me vader gelopen met de brommer en hier thuis nog ff geprobeerd en hij was los

maar ik ga straks eerst kijken of me ontsteking kapot is want bougie vonkte niet meer. en als hij het straks dus doet de bougie betkend het dat ie dus kan starten want krukas is weer los.

maar ik ben bang als ik dus ga rijden, en het gebeurd weer alleen nu onder het rijden!! dat me blok dan gereed is voor het oud ijzer.
 
Senda DRD RACING 07 ||
ronaldt 11-4-2009 18:43 Print reply

Posts: 2735
begin maar met de cilinder eraf te halen en ons te vertellen hoe het eruit ziet daarbinnen.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Derbi-Olaf 11-4-2009 19:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
[...]


dat kan toch niet de reden zijn dat me krukas vast zat

Zeker wel
9 kansen van de 10 is je vlotter blijven hangen.
dan komt je verbrandingsruimte vol te staan met benzine, en dat is maar in zeer kleine maten comprimeerbaar => je krijgt de krukas dus niet rond


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
begin maar met de cilinder eraf te halen en ons te vertellen hoe het eruit ziet daarbinnen.


laten we daar nog maar even mee wachten

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 11-4-2009 om 19:39 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Garciyano 11-4-2009 22:53 Print reply

Posts: 616
Ja mensen! hij leeft weer!

yes! hahaha hij doet het :P

me oude bougie er in gedrukt hij was wel flink verzopen,

maar me buurman heeft ook gelijk verteld wat het nou was, want hij is brommerboer geweest.

en hij zij je hebt een onderste doden punt en een bovenste doden punt in je cilinder voor je zuiger. mijn zuiger is perongeluk dus precies daar tussen in gestopt normaal doet ie dat in het bdp of het odp.

mara die van mij gister avond dus niet hij stond dus in z'n doden punt en dan zit idd heel je krukas vast, ik heb hem dus met een flinke trap tegen me kickstart los gekregen en dat was ook precies wat ik moest doen om hem uit z'n doden punt te krijgen.

hij zij dati k dat de volgende keer gewoon in z'n 1 eerst een stukje naar achter en dan flink er door heen drukken naar voren, dan schiet ie er weer uit.

ma ik ben echt opgelucht :P k d8 dat me blok aan stront lag :P

ma valt gelukkig mee en ook weer een ervaring rijker

Edit:/ was vergeten te vertellen dat ie weer loopt als de beste! net zoals vroegah

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 11-4-2009 om 22:55 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
Derbi-Olaf 11-4-2009 23:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
Ja mensen! hij leeft weer!

yes! hahaha hij doet het :P

me oude bougie er in gedrukt hij was wel flink verzopen,

maar me buurman heeft ook gelijk verteld wat het nou was, want hij is brommerboer geweest.

en hij zij je hebt een onderste doden punt en een bovenste doden punt in je cilinder voor je zuiger. mijn zuiger is perongeluk dus precies daar tussen in gestopt normaal doet ie dat in het bdp of het odp.

mara die van mij gister avond dus niet hij stond dus in z'n doden punt en dan zit idd heel je krukas vast, ik heb hem dus met een flinke trap tegen me kickstart los gekregen en dat was ook precies wat ik moest doen om hem uit z'n doden punt te krijgen.

hij zij dati k dat de volgende keer gewoon in z'n 1 eerst een stukje naar achter en dan flink er door heen drukken naar voren, dan schiet ie er weer uit.

ma ik ben echt opgelucht :P k d8 dat me blok aan stront lag :P

ma valt gelukkig mee en ook weer een ervaring rijker

Edit:/ was vergeten te vertellen dat ie weer loopt als de beste! net zoals vroegah

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 11-4-2009 om 22:55 uur.

dat wat je buurman verteld is onzin je vlotter is blijven hangen=> verbrandingsruimte vol benzine => kickstart valt niet te bewegen=> bougie helemaal vettig => niet meer vonken.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Garciyano 12-4-2009 10:03 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dat wat je buurman verteld is onzin je vlotter is blijven hangen=> verbrandingsruimte vol benzine => kickstart valt niet te bewegen=> bougie helemaal vettig => niet meer vonken.


hmm..., nouja k weet het niet.. :P

het enigste wat ik weet is dat ie het weer doet :P

ma als me vlotter dus is blijven hangen, dat kan iedereen toch gewoon overkomen?? en dat is toch niks ernstigs en moet ik daar nog wat aan gaan doen? open maken of zo?
 
Senda DRD RACING 07 ||
honda wallaroo 12-4-2009 10:10 Print reply

Posts: 973
wat een onzin over die vlotter

 
Garciyano 12-4-2009 10:29 Print reply

Posts: 616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
wat een onzin over die vlotter



nu ik na denk lijkt dat van die vlotter mij het meest reelst want doden punt in me krukas zou in een keer goed kracht zetten los moeten schieten maar dit was anders. ik bleef door kicken en het ging steeds beter ik kon steeds langere slagen kicken.

en toen bij me vader was lag alles dus onder in me uitlaat want me uitlaat was enorm aan het lekken :P

dus ik denk dat dit wel klopt jonge man
 
Senda DRD RACING 07 ||
honda wallaroo 12-4-2009 10:32 Print reply

Posts: 973
dat zei je net amders niet
 

Dit topic is 3006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved